Geplaatst: 8 december 201213 j Totaal niet aan gedacht,maar mij n buiten douche is kapot gevroren,niet bij stil gestaan dat het kon. nu heb ik 2 stukken
Geplaatst: 8 december 201213 j Totaal niet aan gedacht,maar mij n buiten douche is kapot gevroren,niet bij stil gestaan dat het kon. nu heb ik 2 stukken O suffie, dat had ik vorig jaar met de kraan buiten... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 december 201213 j De wilde keuken, dat progamma kende ik nog niet maar ziet er leuk uit, ik ga me de komende tijd eens vermaken op Uitzending Gemist!Dank voor de tip!
Geplaatst: 10 januari 201313 j Komende zaterdag moet ik van Hoogezand naar Lisse, mijn moeder moet daar vanuit een bejaardentehuis met de rolstoel naar een zaaltje gereden worden, rolstoeltaxi is niet mogelijk. We vieren dan met de familie haar verjaardag. Duimen jullie even dat het niet gaat ijzelen? Vooral voor mijn moeder, maar ook voor ons die door het hele land moeten?
Geplaatst: 10 januari 201313 j Ik duim Huub !!! Ben benieuwd komende week/weken, ik rij zelf een busje met mensen met beperkingen (geen rolstoelers) en vind het altijd griezelig, gladde wegen en sneeuw. En nu is het ook nog overal zo nat , droge vorst is minder erg!
Geplaatst: 10 januari 201313 j HEB JE WINTERBANDEN EN GEDULD DAN KOM JE VER ! Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 11 januari 201313 j hier 0, gauw de laatste sla eruit halen, en de raam-uitzetters, en de pomp leegmaken......ik krijg het er warm van
Geplaatst: 11 januari 201313 j Toch niet die buitenkraan vergeten? Binnen dichtdraaien en buiten open zetten, dan vriest 'ie niet kapot.Allang gedaan natuurlijk. Ben benieuwd hoe de rucola zich gaat gedragen, voor 't eerst dat ik deze 's winters verbouw. Pluk er nu dagelijks van en het blijft goed smaken.
Geplaatst: 11 januari 201313 j Ik zou er maar extra van oogsten en afdekken met vliesdoek..bij mij is de rucola met de vorige vorstperiode verdwenen.Ik ga vandaag nog een grote bak veldsla steken..voor de eerste drie dagen genoeg...maandag wordt hier sneeuw verwacht. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 januari 201313 j Was hier vannacht in ene al -1,5 toen ik klaar was met huiswerk (1uur 's nachts ja ).Straks maar wat afdekken. Werkt plastic even goed als vliesdoek? Of is vliesdoek echt beter? Iemand die dat weet? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 januari 201313 j Onder plastic blijft de boel nat en kan het sneller rotten. Misschien samen met kranten? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 januari 201313 j En het sneeuwt! De eerste sneeuwvlokjes die dwarrelen zo lieflijk neer, wat een mooi schouwspel eigenlijk. Hopelijk komt er niet teveel want op die modderbende zit niemand te wachten. Vliesdoek heb ik in huis, ik zal er eens wat van over de rucola heen trekken. Laatst toen er een paar cm sneeuw was gevallen, leek de rucola wat snotterig te zijn geworden, maar toen de sneeuw verdwenen was, was de sla ook weer stevig. Het lijkt een winterharde soort, ik heb het pakje niet meer, maar dacht (hoopte) zoiets te hebben gelezen.
Geplaatst: 11 januari 201313 j M'n plantekindertjes staan veilig binnen, laat de vrieskou en de sneeuw maar komen! Hier nog geen sneeuw gezien, het is alleen maar akelig koud
Geplaatst: 11 januari 201313 j Laatst toen er een paar cm sneeuw was gevallen, leek de rucola wat snotterig te zijn geworden, maar toen de sneeuw verdwenen was, was de sla ook weer stevig. Het lijkt een winterharde soort, ik heb het pakje niet meer, maar dacht (hoopte) zoiets te hebben gelezen.Toen was de rucola misschie beschermd door de sneeuw? tenminste zo was het hier..rucola en andere planten kwamen goed onder de sneeuw vandaan. Toe het daarna een keer goed vroor `s-nachts was het snel bekeken met de lekkere blaadjes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 januari 201313 j Heb wel vliesdoek. Wou dat net over plantjes doen, het is 10 x 1meter.. Alleen die 1 meter breedte: dat zijn twee stukken over elkaar gevouwen, aan 1 kant aan elkaar de andere kant niet.. Je kan het dus uitvouwen tot 10 x 2meter? Hoort die dubbele laag? Heb nog nooit vliesdoek gebruikt. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 januari 201313 j Hier is het al een tijdje aan het sneeuwen, helaas is het al bijna weggesmolten voor het de grond raakt. Gelukkig word het niet meteen extreem koud, de koudste temperatuur die ik in de weekverwachting kan vinden is -8 dinsdag nacht in Friesland en Groningen.
Geplaatst: 11 januari 201313 j ... Hoort die dubbele laag?... Je mag deze gewoon uitvouwen tot één laag, dat is het normale vliesdoek. Zo zat het opgevouwen; als je teveel lagen op elkaar hebt, komt er te weinig licht door, dat toch al vrij schaars is in deze donkere tijden. Nou ja, klinkt wel erg somber, maar dat is het ook wel een beetje.
Geplaatst: 11 januari 201313 j Heb wel vliesdoek. Wou dat net over plantjes doen, het is 10 x 1meter.. Alleen die 1 meter breedte: dat zijn twee stukken over elkaar gevouwen, aan 1 kant aan elkaar de andere kant niet.. Je kan het dus uitvouwen tot 10 x 2meter? Hoort die dubbele laag? Heb nog nooit vliesdoek gebruikt. Ik heb ook 10 x 1, maar kan dat niet uitvouwen..ik heb dus geen idee We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 januari 201313 j Hier -3, brrrrr. Potjes met kruiden even binnen gezet om te ontdooien, en dan straks de schuur in, vriest daar niet (maar wel koud!) > Planten kopen? Doe het bewust!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.