Geplaatst: 8 mei 20214 j Verse eitjes met sucuk voor de brunch. Gisteren tortilla met eigen kruiden, sla en tomatensaus. Ow! Editje Vanavond stamppot andijvie met roze andijvie. Zo leuk! Volgens mij had@Jootje dat vorig jaar van de tuinkabouter. Heb ik ook in de tuin. Ziet er zo mooi uit, heb er echt zin in!
Geplaatst: 8 mei 20214 j Weer sla ik had 24 kroppen,dus een beetje teveel voor 2 personen.daarom veel weggeven.
Geplaatst: 9 mei 20214 j Hahaha dat is zeker veel! Is het niet een idee je sla niet te veel uit te planten, maar de zaailingen bij elkaar te laten staan en dan zo nu en dan wat uit te planten? Wel minder leuk voor de buren. Dan heb je niet ineens 24 kroppen, maar steeds een beetje. Schiet ook niet zo makkelijk in het zaad.
Geplaatst: 9 mei 20214 j De eerste drie dikke stelen rabarber! Lekker...crumble! en ik vond nog minibietjes in de vriezer! Lekkere maaltijd zo!
Geplaatst: 9 mei 20214 j Crumble is een hit hier geloof ik. Ik geloof niet dat ik het lekker vind, tenminste appelcrumble niet. Te zoet. wel vind ik rabarber heerlijk als compote, helaas heb ik mijn planten verplant en dus geen oogst dit jaar. Maar we aten toch lekker. Ik heb een ton getrokken over mijn grote kardoenplant en ben begonnen met de licht gebleekte stelen te oogsten. Vanavond dus everzwijn gebraad met kardoen, even gekookt en dan gestoofd met een beetje boter... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 mei 20214 j Oeh jaloers op al die rabarber! Hier vorig jaar geplant en erg dunne/korte stelen dus durf nog niet te oogsten. Wij moesten het doen met een heerlijke rucola salade!
Geplaatst: 9 mei 20214 j 1 uur terug, appelvrouw zei: everzwijn gebraad met kardoen Now we're talking.... Everzwijn tot daar aan toe maar gebleekte kardoen, die heb ik nog nooit gehad. Die moet toch gebleekt zijn om goed te smaken? Of smaakt die ongebleekt ook? Dan kan ik wel wat ritselen. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 10 mei 20214 j "moederdagkok maakt curry+" 😇 toppers voor de mee-etertjes: 1 aardappeltje en stukje bloemkool stukgekookt met een drupje olijfolie (tsja, 9 maanden...) stukjes ossehaas met geroosterd sesamzaad en gedroogde thaise basilicum. P&Z gefrituurde blokjes tahoe, eerst kruiden met kerry, peper, zout, vlak voor et frituren even goed husselen met meel, afschudden en in de hete olie (kort bakken tot krokant) en daarna een sliertje goede ketjap kleine gehaktballetjes Johnnie Boer groentecurry met allerlei en olifant en dikke kokosmelk (beetje bouillon en stiekem klein schepje suiker) vergeten wegens drukte: gewokte prei met kemirienoot en galangal en knoflook 🙄 komkommerreepjes met walnootolie, witte wijnazijn, geroosterd sesamzaad
Geplaatst: 10 mei 20214 j Yoghurt met rabarber-aardbeiprutje zonder suiker. Aardbeien vond ik nog in de vriezer, ze ruiken nog steeds enorm naar aardbei! Veel beter dan die dingen uit de winkel. @appelvrouw, je kunt toch ook crumble met minder suiker maken? Rabarber is sowieso zuurder dan appel, dus crumble smaakt dan ook minder zoet.
Geplaatst: 10 mei 20214 j 14 uren geleden, Patrijs zei: Die moet toch gebleekt zijn om goed te smaken De buitenste stelen waren wat vozig dus had ik sowieso de meer gebleekte binnenste delen van twee van de vijf “toeven” waar de plant uit bestaat. Zoals je op de foto ziet zit er ook nog wel wat groen tussen. Wij vonden het heerlijk, zacht van smaak, een beetje zoet zei Lie. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 mei 20214 j Krijgen jouw vrijwilligers dat ook? Dan moet ik maar eens langsrijden.😉 Hier hadden we gisteren restjes en vandaag snijbiet, was alweer even terug. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 11 mei 20214 j 3 uren geleden, Patrijs zei: Krijgen jouw vrijwilligers dat ook? Dan moet ik maar eens langsrijden.😉 Natuurlijk, we eten hier altijd met elkaar het zelfde prakkie. Rats kardoen en bonen😋 Altijd welkom Patrijs. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 mei 20214 j Ik vind het drie sterren, een reisje waard. Maar eerst hier maar wat opgegeten. Gekookte witloof en de laatste radijzen van onder glas, nog verrassend mals, met sla en rucola en wat asperges lag er op mijn bord vanavond. Aangevuld met wat aardappel, paprika en een eitje uit de winkel. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 12 mei 20214 j Het was maar heel simpeltjes hoor Patrijs, vergeleken met mijn Franse buren kook ik op zijn « boerenfluitjes ». vandaag bv opgebakken rijst over van gisteren met wat everzwijn over van eergisteren en salade met mizuna en zo van vandaag. Wel een lekkere citroen vinaigrette erbij.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 mei 20214 j De zoons hadden elk een asperge vers uit de tuin. Roti met eigen pepers en ei. Het smaakte me uitstekend. Ook de baklava geproefd en de kraaktest doorstaan! Ben mega trots op mijn 1 poging [emoji1316][emoji1316][emoji1316]
Geplaatst: 13 mei 20214 j Winterkost: Verse winterspinazie met de laatste aardappelen van vorig jaar in een stoemp verwerkt. Er zat een boerenworstje bij (van bij de slager hé, worst groeit hier nog niet 😉).
Geplaatst: 13 mei 20214 j Salade van venkel uit de winkel met radijsjes en lente-ui. Gebakken aardappelen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 mei 20214 j Thaise curry met snijbiet Rabarber/appel/aardbeientaart Pfft, ik zit nu een beetje vol 😆
Geplaatst: 13 mei 20214 j Voor het eerst witte aardbeien, was verrast door de frisse zoete smaak (en de plek.. dacht dat ik die buiten had uitgeplan, maar groeien nu kennelijk in een bak in de kas. Dus welke aardbeien soort er nu buiten groeit?echt geen idee!) @Arja ik hou me aanbevolen voor het recept van de curry!. 13 mei 20214 j aangepast door Vastone
Geplaatst: 13 mei 20214 j Ik heb een aantal basis currypasta's in de vriezer, daar was dit er één van. Zie hieronder recept. Wat ik er vandaag mee maakte: Uitje fruiten Schep currypasta erbij Klein pakje kokosmelk Stelen van snijbiet Handje rozijnen Bladeren van snijbiet Limoensap Beetje honing Serveren met lekkere rijst, notenrijst ofzo.
Geplaatst: 14 mei 20214 j raapstelenstamppotje van C&C again raapstelen uit de kas met spekjes en worst, jochie van 2,5 at 2 borden vol dus opaRob kon niet meer stuk
Geplaatst: 14 mei 20214 j 👍 Hier salade en soep vanmiddag nog een rest snijbiet. De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.