Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Aardappelsalade minus aardappel alles uet
Mosterdsoep met suppengewürz, prei en daslook
Restje roti kip met waanzinnige pepers uit de vriezer en eitjes van stoute moeder
Een calzone achtig iets met peterselie bies- daslook en eigen ei
Roomkaas met bieslook
Citroenverbena thee
1 stukje baklava

Plaatjes voor de liefhebber

af5267a8a08291cb7eaf95d2c2c9934e.jpg

63e993e10b75ef614b2d17aae38526b2.jpg

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er wel allemaal heel lekker uit, Mellie!

 

Hier zit het vrouwtje in haar netel-periode. Tja, dat ligt eigenlijk niet aan haar, dat komt omdat de frisse netels nu op zijn best zijn. Dus hier bestond het hoofdgerecht uit een omelet met netels, spekjes en kaas.

Ook een lekker drankje van meidoornsiroop.  De smaakt heeft iets weg van amandelen en is super lekker. Haast je als je die nog niet gemaakt hebt want de meidoorn staat nu in bloei en dat duurt niet lang.

aangepast door Swa
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij vrienden, wij namen de salade voor onze rekening, en de rabarber

lekker:

vis werd gebakken in de boter, buiten, pieterman, sappig en smaakvol

soep van andijvie etc., ook prima,

toet van ijs rabarber met zwarte bessen, chocoladedingetje

salade:

fijngesneden krulsla, winterwortel, kleine blokjes komkommer, geroosterde walnoot, rauwe aspergestukjes (wel even gemarineerd in wat citroensap en walnootolie), met thaise basilicum wat P&Z

 

rabarber was too much, is onder dankzegging achtergebleven voor een volgende keer

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij aten 3 verschillende pizza’s met een grote salade. Deze was de favoriet en wel 2 hele asperges kwamen uit de tuin! De dunsten op de foto, dat dan weer wel.

Eigen kruiden zoals oregano, basilicum en rozemarijn. Ook eigen saus. Er was ook nog genoeg om wat aan de buren te geven.

42627c172f68c1b7bffd89673b73934c.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren raapstelensoep volgens een eenvoudig recept van Allerhande. Was lekkerder dan ik verwachtte. Vandaag tatsoi in de roerbak met tempeh. En veel gemengde sla en verse koriander, salie en peterselie geplukt. Vanavond maak ik nog rabarbercrumble voor bij de koffie morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/15/2021 at 4:49 PM, appelvrouw said:

 

Kan het mannetje misschien aan zijn vrouwtje vragen hoe ze de meidoornsiroop heeft gemaakt?

Bij deze een eigen topic aangemaakt voor het recept :classic_smile:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren raapsteeltjes.

Er schoot nog een klein beetje rauwe steeltjes over en die zijn vandaag ook onder de stamper gekomen. Met extra veel rode paprika ter opvulling.  Endatisvoorherhalingvatbaar ..GIF.664cd76d28411609f1591e79bffd9a94.GIF.

aangepast door Grork
In enkelvoud en meervoud gereageerd. En-da-ken-nie :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker! Ik vries vandaag de eerste asperges in..ik heb al veel gegeten en weggegeven. 
we eten een quiche met een bodem van speltmeel en haver lokken en als vulling gewokte bloemkool met scheuten/ bloemstengels van golden grills, raapstelen en mini paksoi. Op smaak gebracht met zoute sojasaus. En eieren uit de vriezer. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag een heerlijke salade als lunch met pluksla, rucola sla, wat kruiden, tomaatjes (nog niet uit eigen tuin uiteraard) en een dressing van rucola pesto. Heerlijk om op kantoor weer vers groen te eten ipv brood. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Risotto! Jawohl, met in de bouillon suppengewürz, gemalen paddenstoelen die ik vorig jaar heb geplukt, gedroogde paddenstoelen van dit jaar en kippenbouillon.
Geserveerd met gebakken oesterzwam van eigen kweek met knof en peterselie. Kneepjes citroen om het af te maken. Ook wat geroosterde pompoenschijven erbij, want dat was eigenlijk het idee. Tot die zwammen explosief aan het groeien raakten.
Ow ja en salade du jardin met gekocht ijs na. En dat in het zonnetje buiten. Het moet niet gekker worden.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quiche van raapsteeltjes, restje bloemkool,  zalm en dwergpaksoi. Bodem zelfgemaakt, meestal koop ik zo’n simpel uit te rollen bladerdeeg ding van 99 cent. Best wel lekker, met speltmeel, maar wel een beetje flauwtjes..daar moet ik nog een beter recept voor vinden...

B7368006-1D15-44AC-8820-ECC88A2BD8D4.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...