Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021


Jorieke123

Aanbevolen berichten

En, wat vind jij van die eikel😉?

Gisteravond een simpele pasta met kabeljauw en tomaatsaus uit de vriezer en een enorme bak sla erbij uit de kas, met o.a. little gemsla, kleine andijvie, wilde rucola en winterpostelein. Bieslook en vers venkelblad erbij uit de tuin en enkele rozetjes veldkers.

 

vandaag weer brandnetelsoepie plus kaasyoghurt broodjes die nu nog in de kneed zitten...

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij aten een salade uit de tuin met mizuna. Ik heb besloten dat mizuna leuk is in de tuin, maar niet lekker. Vind dat smaakje in de salade toch beduidend minder. Volgende x in de wok oid.

Paella met eigen kruidenmix en saffraan uit de tuin -Jeej!- de pepers kwamen uit de vriezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We vonden weer een ananas tussen het fruit-, en groenteafval voor onze varkens. Dus we aten net pizza Hawaii! Met tomatenpuree uit de weck, basilicum en tijm uit de kruidenlade, en gerookte kaas. Oh en natuurlijk ham van eigen varkens :) 

 

Ik heb er ook meteen een paar extra gemaakt, voor in de vriezer. Voor op dagen dat ik geen zin/tijd heb om deeg te maken, pizza te beleggen, enz enz. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frisse veldsla,

hertshoornweegbree (ik ben een van de weinigen die dat nog eet, lekker vindt en het níét naar gras vindt smaken geloof ik),

knipknofjes (speciaal daarvoor gepoot),

topje tijm,

dit alles door een instant bami goreng als ontbijt, welkom in luilekkerland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na school een restje taart bij de thee. Lekkerrrr

Avondeten was curry met rijst. In de basmatirijst zat citroenmelisse (ik dacht, als sereh kan, waarom dit dan niet). Kon wel, maar gaf te weinig citrussmaak. De salade was met 5 soorten sla, bieslook, peterselie, citroenmelisse uet en basilicum van binnen. Dit smaakte wel citrusserig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandnetelsoep. Is een beetje een traditie om dat als een van de eerste gerechten van de tuin te eten. Verder nog wat bieslook en tuinkers in de salade en wat kleine spitkooltjes door de pasta.

  • Like 1

Tuinieren op 210 m² op de kleigrond van De Smalle Steeg in Nijmegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook brandnetel soep. Iemand hier uit het dorp maakt altijd ladingen in het voorjaar en vriest het in plastic flessen in. Mijn eigen recept met aardappel erin vind ik lekkerder. Verder geroerbakte pompoen met gedroogde citroenschil en grove peper en gegratineerde oerprei.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...