Geplaatst: 28 februari28 Feb Ik heb die van Floor.Die heb ik al een paar jaar en hij bevalt me prima.
Geplaatst: 28 februari28 Feb Je vindt hem vast leuk.Er staan ook leuke tips in en ruimte genoeg voor eigen aantekeningen en to-do- lijstjes elke week en maand.
Geplaatst: 28 februari28 Feb Hierbij een aantal berichten verplaatst naar de Babbeltuin.Reden: de berichten zijn off-topic. Laten we het gezellig houden en elkaar stimuleren om de juiste plek te gebruiken voor verschillende onderwerpen. In plaats van mensen direct op punten te wijzen, kunnen we hen doorverwijzen naar de betreffende regels in de Algemene Voorwaarden of de Huisregels. Het kan ook nuttig zijn om deze nog eens door te lezen. Mocht je nog andere ongeschreven regels ontdekken die we mogelijk over het hoofd hebben gezien, laat het ons dan weten in forumvragen. Dan zullen we deze toevoegen.
Geplaatst: 1 maart1 Ma Ik heb vanmiddag een hele grote, mooie opbergkast gekocht/gekregen.Zo groot dat er 2 kliko's in kunnen, maar daar heb ik hem niet voor.Ik ga hem gebruiken als opbergbox voor mijn oogst.Hubby maakt er rekken in, waar ik aardappelen of pastinaken te drogen kan leggen, voordat ik ze in kratten kan doen.Alle andere groente kan dan ook in kratten, die ik op elkaar kan stapelen, zodat alles toch lucht krijgt.En ik zet 's avonds vaak de pan met eten buiten af te koelen, omdat ik geen warm eten in de koelkast wil zetten, die pan gaat dus voortaan in deze kast.Daar kan hij, als het koel genoeg is, de hele nacht blijven staan.Ik ben er superblij mee!Keter opbergkast Elite-Store Pro - Kunststof - Grijs - 1150LWil je jouw kliko uit het zicht houden? Dan is de Elite-Store tuinkast van Keter de perfecte oplossing. Deze ruime kast heeft afsluitbare deuren, waardoor je gemakkelijk grote spullen kunt opbergen. D
Geplaatst: 1 maart1 Ma 5 uren geleden, Rookie zei:En ik zet 's avonds vaak de pan met eten buiten af te koelen, omdat ik geen warm eten in de koelkast wil zetten, die pan gaat dus voortaan in deze kast.Daar kan hij, als het koel genoeg is, de hele nacht blijven staan.Grappig Rookie, dat doe ik net zo in de winter 😃. Handig om die kast óók daar voor te gebruiken. Maar helemaal ideaal voor je groenten-opslag, slim!
Geplaatst: 2 maart2 Ma Het werkt natuurlijk alleen maar als het koel genoeg is, maar ik denk hem toch wel een groot deel van het jaar daarvoor te kunnen gebruiken.Ik heb maar een heel klein keldertje, daar passen echt geen kratten met aardappelen en veel pompoenen in.En van de zomer kunnen er wat tuinwerkdingen in.
Geplaatst: 3 maart3 Ma Vandaag naar de Action voor wat kweekdingen, o.a. die leuke kleine kweekbakjes die in de groene zaaibakken passen. Helaas pindakaas, al uitverkocht. Maar wat wat er wél was, waren wortelstokken van witte pioenrozen! Ik ben stapelgek op pioenrozen dus heb meteen twee zakjes meegenomen. Ik ben een blij mens. 3 maart3 Ma aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Dinsdag om 17:275 d Na de tip van @loes ,3 van deze gaan halen in de Action,die zal ik wss wél binnen mogen zetten.....😉https://www.action.com/nl-nl/p/3221335/my-garden-zaai-slakkenrol/
Geplaatst: Dinsdag om 18:295 d Vanmiddag aangeschaft.4 grote speciebakken van 50 cm rond15 stuks rekjes als afscheiding stuk grond om hond tegen te houden.7 zakken Giro aarde (de laatste)Foliekas 3,5 x 2 x 2 meter.Ik zal nog een verhaal bij babbeltuin schrijven.
Geplaatst: Woensdag om 00:255 d Vandaag kwam mijn nieuwe weckpan binnen. Ik ben blij! 😁 Woensdag om 00:505 d aangepast door Loraine_
Geplaatst: Donderdag om 17:024 d Mijn pakketje uit China is binnen : 2 ventilatortjes op een usb stekker die ik wil gebruiken bij de kweekbakjes om wat wind na te bootsen bij mij op zolder voor hopelijk iets steviger steeltjes van de plantjes.Daarnaast een soort frituurmandje waarmee ik potgrond kan zeven voor stekgrond. En 2 usb hubs van 10 aansluitingen elk zodat ik het aantal stroomadapters wat kan beperken.
Geplaatst: Donderdag om 18:413 d 3 Zaairollen bij de Action, ik heb ze gelijk in gebruik genomen. Het is wel even wennen, Voor planten die hele lange wortels krijgen is de rol niet geschikt. Of je moet zelf een stuk plastic of folie knippen dat hoger is. Ik kan nog niet zeggen of ik super enthousiast ben. Ik had vorige week ook al rollen gemaakt, maar om ze mooi gelijkmatig op te rollen is lastig. Bij mij zitten de meeste zaden in het midden en aan de buitenkant zit er bijna niets.
Geplaatst: Vrijdag om 20:302 d On 3/5/2026 at 7:41 PM, Petrasmoestuin said:Voor planten die hele lange wortels krijgen is de rol niet geschikt.Snap ik niet zo goed @Petrasmoestuin,je hebt ongeveer 10 cm diepte met die rol,terwijl je maar maximaal 1,5 cm in de breedte hebt.Als die wortel beneden is,is het hoog tijd om te verpotten....😉Vandaag 6 zakken Grandiol potgrond van de Lidl gekocht,er ging niet meer in de koffer omdat de wekelijkse aankopen er nog bij moesten....😉
Geplaatst: Vrijdag om 20:362 d Ik had tuinbonen die ik erg lang had laten staan met voorzaaien, omdat de bakken buiten bevroren waren. Toen ik ze uiteindelijk uit de bakjes halen hadden ze zeker langere wortelen dan 10 cm. Maar je moet niet te vroeg beginnen inderdaad.
Geplaatst: Vrijdag om 20:482 d 7 minutes ago, Petrasmoestuin said:Ik had tuinbonen die ik erg lang had laten staan met voorzaaien, omdat de bakken buiten bevroren waren.In die situatie kan ik me idd voorstellen dat de diepte van een zaairol niet voldoende is.😉Voor ' speciale' najaarsteelt heb ik een andere optie dan zaairollen.....😉Hier heb ik zo'n 50 stuks van....😉https://www.bol.com/be/nl/p/bloempot-bol-groove-bloempot-voor-binnen-en-buiten-kunststof-bloempot-set-van-20-kunststof-bloempotten-kruidenpotten-met-meerdere-afvoergaten-voor-binnen-en-balkon/9300000175965729/?cid=1772830050006-2765823329661&bltgh=f9afb5da-48d7-46ee-991d-a2d3fff8bbd5.recommended-products.product-tile-9300000175965729.ProductTitle
Geplaatst: Vrijdag om 21:152 d Maar @Bernaar je kunt dan een stuk plastic nemen en wat hoger knippen en in dat potje zetten, toch mooi verstopt dus?
Geplaatst: Vrijdag om 21:222 d 6 minutes ago, Petrasmoestuin said:Maar @Bernaar je kunt dan een stuk plastic nemen en wat hoger knippen en in dat potje zetten, toch mooi verstopt dus?Klopt,maar voor mij voelt dit aan als een beter alternatief .😉 Vrijdag om 21:242 d aangepast door Bernaar
Geplaatst: Vrijdag om 21:442 d Mooie potjes! Ik heb ze toch ook maar besteld. Ik heb er naar gekeken en nog eens. Ze zijn toch wel heel handig voor mijn courgettes en pompoenen straks o.a.@Bernaar Ik ga ze ook maar bestellen. Zaterdag om 20:391 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Vrijdag om 22:192 d Gisteren bij de Action nog snel even groene clips, tiewraps en een grote pot gekocht. De laurier moet echt in een grotere pot, nu onduidelijk is of volgend seizoen de moestuin er nog is ga ik deze niet in de grond zetten. Ook nog roze (de laatste!) en rode pieonrozen meegegritst. Behalve aarde hebben we volgens mij dit jaar weinig ‘grote’ aankopen te doen, het meeste is er nu wel. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Zaterdag om 00:022 d @Petrasmoestuin Ik zou even je IP-adres verwijderen als ik jou was. Dat is niet zo handig op een openbaar forum.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.