Geplaatst: 7 februari7 Feb Mijn vrouw is niet zo van het tuinieren, en soms draaf ik gewoon teveel door met aankopen doen..... Niet alleen met tuinieren, met vanalles eigenlijk. Als ik moet behangen kun je vaak een behangtafel in bruikleen krijgen, maar als het enigszins kan koop ik dan liever zo'n ding (ook al behang ik zelden, zo'n ding kan altijd nog wel van pas komen). Idem met gereedschap wat ik zelden gebruik, of het nou om een cirkelzaag gaat of om een rubber tegelhamer of wat dan ook gaat, (En als je dan zoiets nodig hebt kan ik het niet vinden in de zooi haha. En dan moppert ze daar weer over),Mijn verlanglijstje is groot, groter dan mijn portemonnee eigenlijk. Graag zou ik mijn kasje tzt nog 2x zo groot maken. En eigenlijk wil ik nog zo'n professionele elektrische tomatenpers hebben, eentje van goede kwaliteit. En wil ik nog een zooi hardhouten palen, etc etc,.. En wat eigen tuingereedschap (een vork, schoffel, schep dat soort dingen, momenteel gebruik ik ze van de tuinclub), En zo'n handslingerpomp voor op de tuin lijkt me we gaaf (ook al zitten er overal kraantjes). Etc etc,,, Alles op zijn tijd.
Geplaatst: 7 februari7 Feb 4 uren geleden, Vrouwholle zei:Ik ben benieuwd hoe jouw tomatenpotten eruit zien @Gitta ? 😊Heb jij daar een foto van? 🙏🏻😊🌱👩🍳🐓🌱☃️🌱Dit is 1 van de potten. Naast deze nog 2 dezelfde. In mei zet ik hem in elkaar.
Geplaatst: 7 februari7 Feb 6 uren geleden, driepinter zei:of ie dit jaar ook nog nodig zullen zijnIk gebruik ook maar 2 van de 3 warmtematjes, alleen voor pepers, paprika en aubergine om te laten ontkiemen en daarna niet meer.
Geplaatst: 7 februari7 Feb 6 hours ago, driepinter said:En wil ik nog een zooi hardhouten palen, etc etcIk snap je helemaal,maar die hardhouten palen kan je beter vervangen door gerecycleerde PVC palen,want zélfs kastanje palen rotten én breken na een tijd op het punt net boven je grond.......eigen ervaring.....😉https://www.agrishop.nl/schrikdraad/permanente-afrasteringspalen/recycling-palen.html
Geplaatst: 7 februari7 Feb Ik heb een beetje spijt van al mijn speciebakken op de grond nu met mijn artrose. 2 Bakken ga ik denk ik op pallets zetten, zou nog meer pallets kunnen hebben, maar ik weet niet hoe er goedkoop aan te komen.
Geplaatst: 7 februari7 Feb @Petrasmoestuin ,ik lijd aan spinale stenose,maar ben blij dat ik sommige groenten in speciebakken kan telen ipv dat ik nóg krommer moet.😉Als ex-verantwoordelijke van de logistieke tak van een +300 personeelsleden tellend wegenbouwbedrijf is het zelfs na mijn pensionering nóg altijd makkelijk om aan (gratis) pvc pallets te geraken.Misschien eens in die richting zoeken ipv de €25 europallets?
Geplaatst: 8 februari8 Feb 10 uren geleden, Bernaar zei:Ik snap je helemaal,maar die hardhouten palen kan je beter vervangen door gerecycleerde PVC palen,want zélfs kastanje palen rotten én breken na een tijd op het punt net boven je grond.......eigen ervaring.....😉https://www.agrishop.nl/schrikdraad/permanente-afrasteringspalen/recycling-palen.htmlTijdens de bouw van mijn kasje heb ik naast hardhout ook een aantal kunststof palen gebruikt. Die waren een heel stuk dikker dan de houten palen . Maar ondanks dat hardhouten palen ook het eeuwige leven niet hebben denk ik dat hardhouten palen toch veel sterker zijn dan kunststof palen. Misschien prima voor een schutting maar voor de bouw van een kasje zou mijn voorkeur naar hardhout gaan.Ik had overigens gebruikte palen, en ik heb geen idee welke kunststof of welke hardhoutsoort ik precies had en je zal veel variëteiten hebben.En sowieso zijn nieuwe palen te duur, ik struin marktplaats af en dan moet je ook niet te kieskeurig zijn als je het tegen een prijsje hebt.
Geplaatst: 8 februari8 Feb Als je hardhouten palen nieuw moet aanschaffen, kijk dan ook eens naar Angelim Vermelho. Net zo goed als Azobe, voor ongeveer de helft van de prijs. Beide soorten worden gebruikt voor damwanden en b.v. sluisdeuren. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 8 februari8 Feb Ik was bij de Welkoop om wat Soezie meel in te slaan (ook nog de komende week in de aanbieding, 2+1 gratis), en bedacht dat ik binnenkort natuurlijk weer ga zaaien. Blij te ontdekken dat ze een flinke voorraad bio zaden van de Bolster in hun assortiment hebben.
Geplaatst: 8 februari8 Feb Dank voor de meel-tip!Via de Velt-samenaankoop deze mooie zaden gekocht..voornamelijk om te ruilen en weg te geven maar ook om zelf wat te zaaien. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 februari8 Feb 20 uren geleden, Bernaar zei:pvc palletsHet is meer dat er weinig ruimte tussen de speciebakken is, vooral bij 1 bak die naast een walnotenboom staat die straks weer uitloopt.Maar ik kan 2 speciebakken op de houten pallets kwijt die ik al heb en 1 speciebak ernaast zetten. De vieze moszakken die nu op de pallets staan, gaan deels de tafel op (wordt een rommeltafel) en de plastic bakken die ik over heb (besteld) kunnen ergens nog op de grond gezet worden. Bij de andere speciebakken kan ik met moeite en krukje naast kwijt.
Geplaatst: 10 februari10 Feb Githa, ik ben ook nieuwsgierig naar je tomaten potten met waterreservoir. Zelf heb ik ooit vierkante potten van de action gekocht en daar tomatenplanten ingezet. Omdat ik steeds dat watergeven toch een dingetje vind heb ik wel interesse in jouw potten.
Geplaatst: 10 februari10 Feb @peulenschil ze zijn van plukkers.com Daar kun je kijken. Ze hebben uiteraard niet een action prijs. Het is wel een investering, maar ik verwacht er jaren van te kunnen genieten. Dit gaat een hoop schelen met water geven.
Geplaatst: 10 februari10 Feb 49 minutes ago, Gitta said:ze zijn van plukkers.com Daar kun je kijken. Ze hebben uiteraard niet een action prijs.Inderdaad......Ik schrik toch wel een beetje van de prijs......😲Voordat Plukkers.com ontstond uit de fusie van Moestuin Advies en Moestuinweetjes,heb ik bij Tom een paar van deze gekocht,maar blijkbaar zijn die nu uit het assortiment gehaald...
Geplaatst: 10 februari10 Feb Die lijken op de potten van Elho die ik bij het tuincentrum zag. Iets goedkoper maar nog steeds prijzig: https://www.elho.com/nl/producten/green-basics-tomaten-pot/green-basics-tomaten-pot-33cm-living-black/Bij het tuincentrum alleen een zak potgrond gekocht. Verder niets nodig. 10 februari10 Feb aangepast door loes
Geplaatst: 10 februari10 Feb 1 hour ago, loes said:Die lijken op de potten van Elho die ik bij het tuincentrum zag. Klopt dat ze erop lijken,maar het zijn eigenlijk deze die ik heb:Hermie.comProsperplast Tomato Grower - 50 x 42 cm - Voor het kweken...Kweek je eigen tomaten met de Tomato Grower van Prosperplast! Deze speciaal ontworpen pot biedt optimale omstandigheden voor de groei van tomatenstruiken. Met geïntegreerde ringen rondom de pot blijve
Geplaatst: 10 februari10 Feb @Bernaar Toevallig dat je de link van Hermie plaatst. Ik kende die webshop niet, maar zag dat de Tom tomato daar nu in de aanbieding is. Geen 49,95 maar 34,95. Dat scheelt aanzienlijk voor wie daarin geïnteresseerd is.
Geplaatst: 10 februari10 Feb Wat denken jullie? Wel of geen hydrokorrels onderin doen, die het water opneemt en vasthoudt. Het is een diepe bak en dat is handig voor planten die een dieper wortelstelsel hebben en dan is denk ik hydrokorrels niet handig? Er zitten namelijk wat diepere gedeeltes in de bakken. Ze stonden een week zonder deksels en toen zagen wij dat er ook nog gaten geboord moeten worden, want het water bleef erin staan en bleef in het diepere gedeelte staan.
Geplaatst: 10 februari10 Feb 3 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:. Ze stonden een week zonder deksels en toen zagen wij dat er ook nog gaten geboord moeten worden, want het water bleef erin staan en bleef in het diepere gedeelte staan.Volgens mij is dat opzettelijk, zodat de bodem niet uitdroogt. Vergelijkbaar met die grote potten die speciaal zo’n onderkant hebben. Maar ik kan het mis hebben. Wij hebben er ook gaten in geboord, hoorde later dat dat dus niet hoeft. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 10 februari10 Feb Een betaalbare oplossing zijn deze bakken voor €3,25 per 10 liter pot onderin hydrokorrels of wat ik al vele jaren hergebruik perliet dat gaat prima met planten/zaaigoed in potgrond/steenwol. Per pot is er 2 liter wateropslag het teveel loopt er weer uit. https://www.all4plants.com/bato-hydrobak-10-liter-mapito-pot-25-x-25-x-23-cm/p3332
Geplaatst: 10 februari10 Feb 2 uren geleden, Bernaar zei:Voordat Plukkers.com ontstond uit de fusie van Moestuin Advies en Moestuinweetjes,heb ik bij Tom een paar van deze gekocht,maar blijkbaar zijn die nu uit het assortiment gehaald...Toen ze net samen gingen in 2024, stonden ze er nog in. Maar vorig jaar niet meer.
Geplaatst: 10 februari10 Feb 56 minuten geleden, Tanja65 zei:hoorde later dat dat dus niet hoeft.Er zitten wel speciale kleine uitsparingen in en wij dachten dat het gaten waren vandaar. Mijn aarde zal niet snel uitdrogen. In het voor- en najaar regent het hier veel en in het algemeen zijn mijn bakken altijd vrij nat. Alleen hoogzomer moet ik wel elke dag water geven als het niet regent.
Geplaatst: 10 februari10 Feb Mooie bakken, @eduro . En niet duur. Voor diegene die echt op budget moeten letten is een nog goedkoper alternatief gewoon de bouwemmers van de Action. 12 liter. Enkele gaten onderin boren, en voila, plantenbak. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 10 februari10 Feb 1 uur terug, Dahli zei:Dat scheelt aanzienlijkJa 37,89 euro, ik had ze ook al gezien. Ik kende deze helemaal niet. Steeds zijn er meer producten in de handel. In het groen 2 euro duurder.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.