Geplaatst: 16 mei 201312 j Eindelijk een paper potter (groot) gekocht....en ik heb nog wel een oude deegroller die ik om kan toveren in een kleintje Nu op naar de Bauernmarkt, kijken of ik nog wat plantjes en verse geitenkaas kan scoren ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 17 mei 201312 j Wij hebben vandaag een grote en zware aankoop gedaan.Het is een generator van Parkside geworden, gekocht bij de Lidl.Tjeeminee wat weegt zo'n ding zwaar zeg, haast 40 kilo of zwaarder. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 18 mei 201312 j Waar heb je die voor nodig Conny voor de moestuin of een nieuwe wereld oorlog? Nah grapje, hier verkopen die dingen als zoete broodje, 2, 3 , 4 keer groter, worden vaak gebruik bij stroomuitval of daar waar nog geen electriciteti is of in schuren die verder van het huis verwijderd zijn. Ik heb nog wat mulch en turf gekocht, een butternut omdat de mijne nog maar net gezaaid zijn en ik wat groen wilde....nog meer groen bedoel ik dus ) En nog wat verschillend geurende keukengeraniums. MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 18 mei 201312 j ik heb gisteren 1 groene paprika, 2 groene courgette en 2 gele courgette planten gekocht bij de lidl.Bij de action hadden ze zaadjes van wortelen en kropsla, die heb ik ook maar gelijk meegenomen.Vandaag ga ik naar Rotterdam zaait, daar zal ik vast ook nog wel wat vinden
Geplaatst: 18 mei 201312 j Gister bij het tuincentrum toch maar een mooie grote paarse paprika gekocht. Om de moed erin te houden zeg maar, tussen de lullig kleine zelf gekweekte paprikaplanten. En gelijk een flespompoenplant voor de plek waar mijn uchi kuri's niet levensvatbaar bleken. En wat aardbeienplanten, grootste deel van wat ik nu heb staan is 3-4 jaar oud. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 18 mei 201312 j Waar heb je die voor nodig Conny voor de moestuin of een nieuwe wereld oorlog? Nah grapje.MVG Danuta Hallo Danuta, De generator is voor onze moestuin bedoelt.Maar we gebruiken heb het eerst om de betonmolen aan te drijven voor het maken van het beton voor de fundering van onze aanstaande blokhut op de tuin. Groetjes, Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 19 mei 201312 j Ze maken wel een ontzettende herrie. Denk niet dat je mede-tuinierders daar blij mee zullen zijn. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 20 mei 201312 j Ach Berry, Mijn medetuinders denken toch ook niet aan mij.Ik heb hem trouwens nog niet gehoord.Morgen ga ik benzine en olie halen en dan laten we hem eens proefdraaien. Groet, Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 20 mei 201312 j ik heb vandaag krulandijvie en gewone andijvie gekocht, ga ik eens proberen voor alle beesten hier (er gaan hier gemiddeld 3 kroppen per week doorheen)
Geplaatst: 21 mei 201312 j We hebben gister wat andijvie gekocht, en rode en gele paprika, ik wilde heel graag munt om thee van te maken, het is Marokkaanse munt geworden, wel in een potje in de grond, als ik me goed herinner was dat beter ivm wildgroei Groeten,Linda
Geplaatst: 22 mei 201312 j Hmmm...een stuk of 6 verschillende soorten aardbeien om tussen de oude te zetten waarvan eentje met hard roze bloemetjes ), een 6 tal lavendel en een struiktomaatje Ow en een zakje Zuckerhut (witlof) Dus die meoten ook nog gezaaid worden.... Mijn tuinkabouter maakt even een nieuw 'wandel' hok met rennetje voor 1 set mama en kids.......dus daar hout voor gekocht. En nog een paar zakken mulch....en voor een keertje geen schoenen... MVG Danuta (maar wel een reep chocolade ) MVG Danuta
Geplaatst: 22 mei 201312 j boeiend, geen schoenen...mijn vrouw heeft net twee 2! (duo, two, deux, zwei, ici, due.. ) wasmasjienes gekocht...(gratis bezorgen zei ze nog...)
Geplaatst: 22 mei 201312 j En ook handig te bewateren raar om te zeggen met al deze regen. Maar het werk goed. Waar heb je die voor nodig Conny voor de moestuin of een nieuwe wereld oorlog? Nah grapje.MVG Danuta Hallo Danuta, De generator is voor onze moestuin bedoelt.Maar we gebruiken heb het eerst om de betonmolen aan te drijven voor het maken van het beton voor de fundering van onze aanstaande blokhut op de tuin. Groetjes, Conny.
Geplaatst: 22 mei 201312 j ooooooooooooooooowwww jee !!! Aan het consuminderen geslagen Danuta ? Nah....niet in de buurt van een schoenenwinkel geweest dus ik heb gewoon maar een berg lekkere kaasjes, lamsvlees etc gekocht....volgende keer een ritje plannen naar een bouwmarkt met een schoenenwinkel in de buurt...kan mijn Tuinkabouter gelijk materialen meenemen om mijn schoenenkast uit te breiden...) MVG Danuta
Geplaatst: 22 mei 201312 j boeiend, geen schoenen...mijn vrouw heeft net twee 2! (duo, two, deux, zwei, ici, due.. ) wasmasjienes gekocht...(gratis bezorgen zei ze nog...) Is daar iets mis mee dan....? Hier staan er ook 2, eentje benedenverdieping, nummer 2 boven.... MVG Danuta
Geplaatst: 23 mei 201312 j En ook handig te bewateren raar om te zeggen met al deze regen. Maar het werk goed. Hallo Simke,Ik snap je reactie niet zo goed.Handig om te bewateren ???We hadden het over een generator. Groetjes, Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 23 mei 201312 j Als aandrijving voor een pomp..... denk ik dat ze bedoelt.... om te beregenen, oppompen etc. MVG Danuta
Geplaatst: 23 mei 201312 j Dank je Danuta, Dat heb ik gelukkig niet nodig.We hebben hier een waterleiding.Ook hebben we een sloot in combinatie met gieter, dat is ook nog eens stukken goedkoper.En beter voor de conditie. Groetjes, Conny. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 23 mei 201312 j Is altijd makkelijk, een sloot bij de hand, hier mag je geen leidingwater gebruiken om gras te wateren of auto te wassen ed.Ik heb hier een eigen beek en die tappen we af in een altijd lopende trog...en in de zomer als hij verstopt...hebben we gelijk een maaltje zoetwaterkreeftjes ) met de gieter als ik weinig nodigh hb en een verlenging naar de moestuin als het lang erg droog is. MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 23 mei 201312 j Ik werd ook op die aanbieding gewezen ( vorig jaar rond deze tijd al , en nu weer ). Zou wel willen overwegen dat ding aan te schaffen ( ook wél om water te pompen ed ). Ben dus wel benieuwd naar je ervaringen. En dan vooral het geluid. Welk een herrie maakt dat ding. Ik snap dat het moeilijk uitleggen is, óf het ding zoveel herrie maakt. Maar toch.Is het te doen ?
Geplaatst: 23 mei 201312 j Hij wordt besproken in verschillende duitse fora en met een DB tussen de 85 en 95 is hij schijnbaar nogal luid.......maar dat zijn bijna alle generatoren.... MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 23 mei 201312 j Ik werd ook op die aanbieding gewezen ( vorig jaar rond deze tijd al , en nu weer ). Zou wel willen overwegen dat ding aan te schaffen ( ook wél om water te pompen ed ). Ben dus wel benieuwd naar je ervaringen. En dan vooral het geluid. Welk een herrie maakt dat ding. Ik snap dat het moeilijk uitleggen is, óf het ding zoveel herrie maakt. Maar toch.Is het te doen ? Hoi Bit ik kan wel een filmpje maken.Dat zou er dan wel ééntje worden op ons balkon.Als je het geluid op de tuin wilt horen moet je nog even geduld hebben tot we het beton gaan maken. Oja op de Lidl site staan ook filmpjes.Hier is de link: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/25581.htm Laat maar even weten of ik ook nog een filmpje moet maken. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 23 mei 201312 j Zo Danuta, Wat een mooi plekje is dat op die foto zeg. Groetjes, Conny. Leef je leven dag voor dag.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.