Geplaatst: Dinsdag om 16:404 d Auteur Op 17-5-2026 om 20:04, rorror zei:Hoe heb je ze nu weer gevangen?Met een telescoop stang en daarboven op een zak.Een gedeelte in de zak gevangen, waar gelukkig de koningin in zat, en deze in een kast gestopt. Een dag later zaten ze allemaal in de kast.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u “Mijn” bijen hebben ondertussen ook gezwermd. Tenminste; dat neem ik aan. Het is zowel om te horen als om te zien een stuk minder druk dus ik vermoed dat een groot deel verhuisd is.De imker vond het ook maar een lastig probleem dus we hebben er vandaag zelf een kast vlakbij gezet (op het platte dak), voor het geval er nog een nazwerm mocht volgen. Helaas te laat (ivm de benodigdheden en het omhoog krijgen daarvan) om deze zwerm nog te kunnen vangen.Want in een van de komende winters gaan we toch maatregelen nemen om de schoorsteen vrij te maken van bijen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.