Geplaatst: 1 maart 20215 j Hallo allemaal! Mijn naam is Floor, ik ben een vierdejaars student aan Hogeschool Saxion te Enschede en ik ben momenteel aan het afstuderen. Ik studeer af als Industrieel Product Ontwerper en ben bezig met de ontwikkeling van een vochtigheidssensor voor in de moestuin. Hiervoor heb ik een enquête opgesteld, ik wil u vragen of u deze wilt invullen als u hier wat tijd voor over hebt. Het is een korte enquête van vijf tot tien minuten. https://saxion.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_bymcaAbUGdIVxI2 Alvast hartelijk bedankt! Met vriendelijke groet, Floor Ik begrijp dat er moestuin gebruikers zijn die geen belangstelling hebben bij een vochtigheidssensor hebben en het overbodig vinden. Ik plaats de enquête op dit forum omdat ik hier inzichten en informatie kan krijgen over het gebruik van de moestuin en functies van de vochtigheidssensor. 9 maart 20215 j aangepast door Floor.ipo
Geplaatst: 1 maart 20215 j Hej, In Vlaanderen (BE) start er dit jaar een grootschalige meting bij 5000 gezinnen. Je kan daar eventueel veel opsteken en de organisatie contacteren ? https://curieuzeneuzen.be/ Het gaat hier eerder minder om de moestuin maar meer om de gehele tuin. De meting vindt plaats in het midden van de tuin/gazon. Mvg, Dirk 1 maart 20215 j aangepast door DirkDW
Geplaatst: 2 maart 20215 j Auteur Hallo DirkDW, Dat is zeker interessant, dankuwel! Met vriendelijke groet, Floor 2 maart 20215 j aangepast door Floor.ipo
Geplaatst: 2 maart 20215 j Kan zeker interessant zijn, maar ik zal niet meewerken. De resultaten van dit onderzoek zullen wij nooit te zien krijgen (dit is bij iedereen die graag onze meewerking voor een onderzoek vraagt op dit forum), wij zijn voor een student alleen interessant om snel onderzoeksgegevens te krijgen. Verder niet. En daar pas ik voor. Ook zit er vaak een commercieel bedrijf achter het onderzoek. Die proberen zo goedkoop aan gebruikersinformatie te komen. Ik wens je veel succes.
Geplaatst: 2 maart 20215 j Deze enquête is nogal sturend in vraagstelling en antwoordopties, dat gaat je een vertekend beeld geven. Ik zie in mijn huis/tuin wel opties voor een vochtigheidssensor maar niet in de richting waar ik de vraagstelling mij heen probeert te sturen waardoor ik vastloop en de enquête niet kan afronden. 2 maart 20215 j aangepast door loes
Geplaatst: 2 maart 20215 j Inderdaad @loes. Ik loop ook vast. Kan ergens allen kiezen tussen 2 mogelijkheden. ‘Neen, geen interesse in meter’, staat er niet bij als keuze. Dus dan houdt het op.
Geplaatst: 2 maart 20215 j Komaan he, en zeker @Flup ???, op geen enkel moment wordt er gevraagd achter persoonlijke gegevens, tenzij je natuurlijk verder aan het onderzoek wil deelnemen en dat bepaal je zelf. Het gaat hier duidelijk over iets vorm technisch in lijn met zijn/haar studierichting, ben je nooit zelf student geweest? , je hebt toch wat input nodig om te kunnen afstuderen ? De eerste vragen zijn een inleiding, de vragen waar het over gaat is hoe zoiets er zou moeten uitzien en welke functionaliteiten je er eventueel bij zou willen hebben. Dus vul het in, in de trand van, stel ik zou 1 gebruiken , wat verwacht ik er dan van.
Geplaatst: 3 maart 20215 j @redzebra Ben zeker wel student geweest en heb destijds meerdere onderzoeken moeten doen. Dan heb je inderdaad hulp nodig van mensen. Maar wat mij stoort is het gemak waarmee mensen hier zonder voorstellen komen binnenvallen en na het verkrijgen van de gegevens nooit meer wat van zich laten horen. Dat zal nu niet anders zijn. En zo ken ik dat dan weer niet van mijn studietijd, daar kregen de deelnemers altijd het eindresultaat (scriptie, onderzoeksresultaten enz.). Zoals het ook hoort in mijn ogen.
Geplaatst: 3 maart 20215 j Misschien kan Floor beter eens gaan kennismaken op een volkstuin, mensen gericht vragen stellen en doorvragen. Dat levert veel meer gerichte kennis op dan een enquête met gesloten vragen die weg sturend is. Ik begrijp dat dat een heel andere onderzoeksopzet zou betekenen, maar als je kwaliteit wilt ipv veel data heb je daar meer aan.
Geplaatst: 3 maart 20215 j Auteur Hallo allemaal, Bedankt voor de feedback op de enquête! De tips zal ik zeker meenemen in een vervolg enquête. @Flup Er is een optie om deel uit te maken van een pilotgroep die later nog meer informatie krijgt over het product, echter kan ik inderdaad niet het gehele verslag delen in verband met geheimhouding en dergelijke. Mijn excuses hiervoor. @Arja Bedankt voor de tip! Hier ben ik inderdaad al mee bezig. Bedankt voor de respons allemaal.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.