Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanavond eten we tuinboontjes uit de vriezer ( altijd een 10) en courgettes. De courgetteplakjes had ik op een dienblad ingevroren en kon ik zo in de hete koekenpan leggen om te bakken. Na de laatste lading heb ik er knoflook, peterselie, de laatste tomaatjes uit de kas ( die al heel lang binnen lagen, maar ze zijn vrijwel allemaal op kleur gekomen..vooral de black prince, coeur de boeuf en de blauwe tomaat) bijgedaan plus zout en peep.

Nu afkoelen, dan eventueel nog wat azijn erdoor of zo. De smaak van de courgettes valt niet tegen, de structuur is was slappig, maar niet vies.

We eten er vlees en aardappels bij, de aardappels bewaren goed, maar ik zou toch een nog koudere ruimte moeten hebben, er komt hier en daar al een spruitje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

aardappels bewaren goed, maar ik zou toch een nog koudere ruimte moeten hebben, er komt hier en daar al een spruitje,

even of topic; denk dat dat komt door het zachte weer....ook hier het zelfde heb nog honderden kilo's staan onder doek tegen het evt binnen komende licht in een buitentemp (lucht en licht dichte) koelcel die uit staat

je kan er voor kiezen ze te poederen tegen uitlopen, maar ik heb er geen probleem mee dat er af en toe een spruitje aan zit...

nog niet atans....

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Poederen zou ik nooit doen, komt in ieder geval niet in me op..dan ga ik voor een andere oplossing ( nog kouder zetten) Wat zit er dan in dat poeder eigenlijk?

Net bloemkool uit de vriezer gegeten in een ovenschaal met aardappels. De bloemkool vond ik redelijk goed, een 7.

Geplaatst:
groeiremmers..daarom geen winkelschillen voor mn pony

Ja dat begrijp ik wel maar wat zit daar dan in?

Edit: haha je wilt dat de pony een paard wordt?

Geplaatst:

Heel veel scheikundige namen waar ik niks van weet ; Dat poeder valt officieel onder plantengroeiregelaars en dat zijn in feite plantenhormonen of synthetische stoffen die werken als een plantenhormoon: auxines, cytokinines, gibberellines, etheen enz.

Ze worden gerekend tot de pesticiden, maar ze worden in de land- en tuinbouw niet alleen gebruikt voor de bestrijding van ongewenste soorten. Men gebruikt ze ook om oogstgewassen te beïnvloeden, bijvoorbeeld om graanstengels kort en stevig te houden zodat ze niet omwaaien, om vruchten langer tegen bederf te beschermen, of om de scheutvorming bij aardappelen te vermijden.

(bron wikipedia)

(Haha...ja appelvrouw, ik voer de shetlander elke dag pokon want ik wil graag een arabische hengst )

Geplaatst:

dank je wel voor het opzoeken Geedee; een goede eigenschap op het forum,je bent altijd bereid werk voor een ander te verzetten

Nou die rommel wil ik dus niet op mijn aardappels..dan maar de uitlopers extra diep uitsnijden...

Geplaatst:
groeiremmers..daarom geen winkelschillen voor mn pony

aardappelschillen en trouwens welk deel van de aardappel(plant) dan ook is sowieso een slecht idee om aan een paard/pony te voeren

nachtschades vallen onder de slechte tot gifitge planten

Geplaatst:

Hoe zit dat dan als wij aardappelschillen eten? Met Kerstmis maak ik vaak knoflookaardappeltjes in de schil..de eerste aardappels eten we ook met schil en al ook voor de frietjes..

Geplaatst:

Ik herinner me de schillenboer die vroeger 1 à 2 x per week de schillen op kwam halen in de straat..mijn moeder gooide alles door elkaar in die schillenemmer..ook de aardappels zaten erin. Dat ging zo naar de beesten (varkens denk ik) daar zal toch ook wel een paard bij gezeten hebben denk je niet? En dan aardappelschillen van de hele straat

Geplaatst:

gekookt of gebakken zou het bij een paard misschien nog kunnen, maar verder is het heel erg af te raden

Appelvrouw : klopt, vroeger kwam het vaker voor, maar tegenwoordig is er vele meer kennis wat betreft voeding en daaruit komt ook naar voren, nachtschades zijn af te raden

net zoals er vroeger meer dingen gebruikt werden waarvan nu bekend is dat het niet aan te raden is , bijvoorbeeld mok (huidaandoening aan de benen met oa kloven \) vroeger werd geadviseerd er afgewerkte olie op te smeren, nu weten we dat dat kankerverwekkend is

Geplaatst:

Goed om te weten Sonnee. Ik geef de buurpaarden regelmatig brood en appels, aardappelschillen gaan sowieso op de compost. Ik weet nu dat ze ook geen aardappelschillen mogen. Hoe zit dat dan met varkens? Mijn buurvrouw kookt geloof ik de aardappels die ze aan de varkens voert.

FF terug topic: Ik ben mijn voorraad appelmoes aan t controleren naar aanleiding van jullie verhalen..die in het water gewekte zijn helemaal niet zo vacuüm vast..met een beetje kracht trek ik ze open. Kan ik het dan weggooien?

De potten uit de oven op de "LUDO-Methode" zijn nog allemaal met ingedeukte deksels...

Geplaatst:

Net de passata voor het eerst gebruikt ( tomaten gekookt in minibeetje water,. door de roerzeef en ingevroren in literbakken) ik heb er Chinese tomatensoep meegemaakt,,supergemakkelijk en heerlijk, een dikke aanrader (9)

Geplaatst:

Met sinterklaas de aardbeien/zwarte bessen/ enz enz -drank gedronken.

Lekker! Maar wel snel op voor zoveel werk

Wel ook ietsie aan de zoete kant, maar verder heeerlijk.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

nee geen siroop. Met jenever en pruimen- alcoholspul half om half..

En dan dus naast de aardbeien en zwarte bessen, met wat suiker sinaasappel en citroen en kaneel en vanille.

Heb gelukkig nog een pot ! mmmmmm

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Veel groente uit de vriezer:

geblancheerde wortel..mwah..een 5,5 ik gooi ze liever in het zaagsel

witte kool rauw ingevroren..prima de lux een 8gie

prei rauw..uitstekend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...