Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke groente kan gras doen verdwijnen?


papavertje

Aanbevolen berichten

Je zal voor moeten zaaien en in ieder geval een stuk gras moeten verwijderen. Dan moet je er wat snelgroeiends planten. Wat snel groeit zijn pompoenen. Die bedekken het gras en onderdrukken de grasgroei, maar je krijgt het er zeker niet mee weg. Een zaailing van een plant die sterk genoeg is om door gras heen te groeien en die je graag in de tuin wil hebben, ken ik niet. 

 

Je kan ook het gras met karton bedekken en daarop veel potgrond / compost erop leggen. En dan aardappels telen, dat werkt beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol aardperen, een andere woekeraar, gewoon handen uit de mouwen steken, gras verwijderen als je groenten wil zetten, aardappelen zetten helpt omdat je dan onbewust meermaals de grond bewerkt.

aangepast door redzebra
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens met wat karton en rabarber proberen. Die grote bladeren moeten het gras toch wel onderdrukken, hoop ik.

Mijn tuin is eigenlijk een bloemenweide, ik denk dat het gras zich gewoon in de border uitzaait. Achteraan staat alleen venkel en daar kan het gras zich makkelijker uitbreiden. Ik heb het al manueel weggehaald, laten frezen...het komt gewoon terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is aan @papavertje: wat voor gras is het? Als het kweekgras is, heb je een probleem. Dat groeit overal onderdoor, ook onder grootbladige gewassen. En komt steeds weer terug... In dat geval zul je alle gras met kruipwortels moeten verwijderen. Bij Engels raaigras en / of andere grassoorten die zichzelf uitzaaien, hoef je alleen maar het gras / de graspollen te verwijderen.

 

Ik zou de plek waar je last hebt van gras, leegmaken, vaste planten eruit, geen rabarber planten, maar eenjarige grootbladige gewassen, zoals courgettes, pompoenen etc. Zoals redzebra aardappelen aanhaalt zou heel goed zijn, het loof van aardappelen onderdrukt ook de rest, als je het vanaf het begin een beetje bijhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Huub zegt, erg afhankelijk van het soort gras dat je lat van hebt. Mocht het `gewoon´ gazon zijn dan zou ik ervoor kiezen het gras af te dekken met karton en dan voor het planten het te frezen en dan de overgebleven grote stukken gras te verwijderen en daarin aardappels of pompoenen (met wat extra mest) te planten. Zo heb ik hier een aantal keer een stuk grasvrij gemaakt. Het is dan na de eerste oogst de niet geheel grasvrij maar wel ene heel stuk beter waardoor je zonder al te veel werk in het 2e jaar al een veel beter moestuinbed hebt.

 

Zorg er dan wel ook voor dat je na de oogst die grond weer afdekt waardoor het graas geen kans krijgt om opnieuw te gaan groeien. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...