Jump to content

paprika , hoe ver van elkaar ?

heidike_21

Recommended Posts

paprika plantjes hoe ver mogen ze uit elkaar staan ?

Volgend jaar zou ik snackpaprika's willen planten en ik vraag me af hoe ver die uit elkaar mogen .

Het gaat om de paprika yummy mixed die ik bij vreekens wens te kopen .

Op hun site staat 1 meter .

Klopt dit of mogen ze dichter bij elkaar ?

1 meter is erg veel. Ze mogen veel dichter bij elkaar 45-50 cm, misschien iets meer, in alle richtingen is prima bij paprika's. Pepers mogen zelfs nog wel iets dichter.

Oki dankuwel . Ik vond het wel wat ver uit elkaar lijken 1 meter maar zo stond het op de site van vreeken .

Daarmee dat ik deze vraag stelde

Hoi klopt, in mijn moestuinboek staat ook 50 cm en dan hebben we het over de gewone paprika,dus 45 cm zal ook best zijn, mijn ervaring is toch dat het allemaal iets dichter bij elkaar aan, of het moet allemaal weelderig groeien, maar dit seizoen was dat bij mij niet zo ha ha.

Danku geld dit ook voor snackkomkommers , meloenen en minibeltomaten ?

Ik ken er nog niet zo veel van en het is de 1 x dat ik meloen en snackkomkommers wil planten

Kom ik weer met mijn boek, meloenen staat 80 cm voor, Ik ga het volgend jaar ook voor de eerste keer doen en zet hem gewoon in een grote pot, vanaf het zaaien doe ik hem in d ekoude kas,als hij te groot wordt heb ik een zonnig plekje voor hem, mijn snack komkommer dit jaar, deed het in het begin totaal niet, zat ook in een pot, daarna een plekje gevonden op het zuiden, niet veel wind, en zelfs in oktober kwamen er nog veel vruchten af. wel mooi weer gehad toen.

Paprika & pepers zet is iets van 60 cm uit elkaar, heb genoeg plaats in de serre!

Maar 50 cm zal zeker ook goed zijn.

Meloenen is er een verschil liggend of staande teelt, in de serre is best wegens de plaats staand.

Staand zet ik ze op 65 cm.

Tomaten eveneens als minimum 65 cm of meer.

Komkommers zet ik minimum1 meter uit elkaar, ook staand, hoofdstengel + 2 hangende zijscheuten.