Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

zelf bemesten is niet toegestaan; wat nu?

EvaB65

Recommended Posts

Ik heb dit jaar een buurttuintje, waarop ik wat groentes wil gaan kweken. Nou mogen we van de gemeente niet zelf de grond bemesten. Zij nemen af en toe monsters om te kijken wat er nodig is. Maar ja, sommige groentes hebben speciale behoeften, en nou vraag ik me af: zal ik gewoon proberen ze te kweken zonder extra supplementen? Hoe erg is het als ik bv geen kali of zand onderwerk? is het dan beter om die groente niet te kweken? Of zal ik burgerijk ongehoorzaam zijn..

Een andere tip die ik kreeg is om paardenmest op te lossen, dus vloeibaar te maken en dat te gebruiken als bijmesting. Is dat beter dan koemestkorrels?

Edited by EvaB65

Vloeibare mest kan je natuurlijk ongezien gebruiken om bij te mesten.

Ik heb wormenpies en zelf opgeloste bio mestkorreltjes die ik daarvoor gebruik.  🤫

Ook kan je flessen vloeibare mest kopen om door het gietwater te doen.

Maar misschien is het niet nodig en is de grond al erg rijk.....

de gemeente maakt de grond klaar voor gebruikt, en ik neem aan dat ze het ook goed composteren. Zal de 'buren' eens vragen of zij iets weten, sommigen zullen al vaker dan één seizoen mee doen (je moet ingeloot worden, dus we hebben geluk gehad)