Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey iedereen

Ik ben 29 en ga starten met mijn eigen moestuin. 
Heb niet zoveel plaats

heb alles klaar gemaakt en denk dat dit voldoende is om te starten 

Iemand nog tips wat beter kan ?

Ik denk dat het best is de zaadjes te zaaien in lange rijen ?

C9073980-6878-4767-BB79-5C7759B1D424.jpeg

Geplaatst:

Als tip zou dan willen meegeven om even goed naar zaai schema's te kijken☺️

Wortelen staan hier al een paar weken in de grond, spinazie kan volgens mij ook in al even de grond in (ben zelf niet zo van de spinazie) en ook de erwten hadden er al in kunnen zitten. Misschien zijn deze allemaal ook nog nu te zaaien, maar misschien wel leuk om te weten dat je moestuin al aardig gevuld kon zijn😁

Tomaten kun je nu nog in huis voorzaaien, af harden en half mei naar buiten. Als je meer uitleg wil of vragen hebt, stuur gerust een pb. 

Geplaatst:

Ja klopt, wij hebben nieuw gebouwd en nu de tuin pas onder handen genomen. 

Hoe zou ik best kunnen zaaien. 
In lange rijen of in korte rijen van boven naar beneden ?

Geplaatst: (aangepast)

Dat ligt er aan hoeveel je van iets wilt hebben, ik had zelf in het begin ongeveer hetzelfde stuk, toen zaaide ik in korte rijen en dan een paar rijen naast elkaar van hetzelfde zodat je toch wel een maaltijd hebt. Ik zou dan ook kijken naar dingen die omhoog groeien zoals inderdaad erwten, tomaten of stokbonen zodat je lekker de hoogte in kunt gaan. Probeer wel te kijken of je ruimte hebt om te oogsten dus dat je wel nog bij de achterste plantjes kunt komen zonder ergens op te hoeven staan😉

Aardbeien heb ik in losse bakken zodat ze lekker over de rand kunnen hangen zonder de grond te raken. 

aangepast door Moonsparkle
Geplaatst:

Welkom Svenn,

Kijk ook even op de rest van het forum, dan zie je genoeg voorbeelden van hoe je kan zaaien. zoekfunctie🤫

Er zijn er hier veel met bakken en potten.

Veel kan je nu al zaaien en planten, bijv. de sla en spinazie  (veel zaaien!)  wortel, erwten en aardbei. tomaat zaai je nu binnen.

Let op dat alles goed zon krijgt en dat je de juiste hoeveelheid zaait. (af en toe een beetje sla, veel spinazie en erwten want die geven maar weinig oogst)

Succes.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...