Jane Doe Geplaatst: 26 augustus 2021 Geplaatst: 26 augustus 2021 Op goed geluk en hoop van zegen. Eerste zaden geoogst, bloemkop er voorzichtig af en dan de bloemplaadjes plukken tot je bij de zaden aan komt. Oppassen ze kunnen gemeen prikken die distels en helemaal als ze gedroogd zijn 😆 Quote
acpronk Geplaatst: 1 september 2021 Geplaatst: 1 september 2021 Mijn saffloer doet het dit jaar niet goed, de helft van de 8 planten zijn al geveld door botrytis, andere 4 mogelijk ook beginnend. Het begint altijd in de bloem, dus zaadoogst zit er dit jaar niet in.De Zinnia die er naast staat begint er ook al last van te krijgen.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jane Doe Geplaatst: 1 september 2021 Geplaatst: 1 september 2021 Net genoeg kunnen oogsten voor zaaien en wat sturen, hopelijk doen de anderen het beter. Quote
Arja Geplaatst: 1 september 2021 Geplaatst: 1 september 2021 Ik heb toevallig vandaag de zaden uit de uitgebloeide en gedroogde bloemen gepeuterd. Waren er verrassend weinig, veel hadden geen zaad gevormd. Zat ook veel schimmel in. Quote
Jane Doe Geplaatst: 2 september 2021 Geplaatst: 2 september 2021 Ja dat had een deel hier ook helaas, maar volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Vond ze wel mooi die stekelige distels. Zal toch wel even duren zo een bed bijeen te sparen, zoals met alles. Quote
acpronk Geplaatst: 2 september 2021 Geplaatst: 2 september 2021 Niet alles, Tagetes en goudsbloem gaan als een speer, ook de vlas heeft veel zaad bolletjes gemaakt (nog niet geoogst).Maar volgend jaar hopen op een wat droger jaar, anders geen saffloer meer want ik heb dit jaar de helft van mijn zaad gezaaid, en volgend jaar de rest. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
HuubvG Geplaatst: 3 september 2021 Auteur Geplaatst: 3 september 2021 (aangepast) Hier net als acpronk, incl afrikaantjes en goudsbloem. Ze zijn nu al verdord en aan het verteren. Een enkel zaadje drukte ik zo plat, dus geen nageslacht. Ik wacht volgend jaar af of gevallen zaad opkomt, anders einde saffloer. Het kan ook dat ze zich niet thuis voelen op mijn grondje, dus waarom zou ik ze willen dwingen? 20 oktober 2021 aangepast door HuubvG Quote
Jane Doe Geplaatst: 4 september 2021 Geplaatst: 4 september 2021 Ach HuubvG als ze op deze arme zandgrond met stenen bij ons het kunnen doen, zullen ze het bij jouw bodem wel luxer hebben denk? En zo snel geef je toch niet op? Ik heb wel voorgezaaid, maar van de zaden die ik had gekocht is alleen overgebleven helaas zijn ze van hier gesneuveld. Maar ook die waren voor gezaaid in sandblocks. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.