Ga naar inhoud

Saffloer (Carthamus tinctorius)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op goed geluk en hoop van zegen.

Eerste zaden geoogst, bloemkop er voorzichtig af en dan de bloemplaadjes plukken tot je bij de zaden aan komt. Oppassen ze kunnen gemeen prikken die distels en helemaal als ze gedroogd zijn 😆

Geplaatst:

Ik heb toevallig vandaag de zaden uit de uitgebloeide en gedroogde bloemen gepeuterd. Waren er verrassend weinig, veel hadden geen zaad gevormd. Zat ook veel schimmel in. 

Geplaatst:

Ja dat had een deel hier ook helaas, maar volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Vond ze wel mooi die stekelige distels. Zal toch wel even duren zo een bed bijeen te sparen, zoals met alles.

Geplaatst: (aangepast)

Hier net als acpronk, incl afrikaantjes en goudsbloem. Ze zijn nu al verdord en aan het verteren. Een enkel zaadje drukte ik zo plat, dus geen nageslacht. Ik wacht volgend jaar af of gevallen zaad opkomt, anders einde saffloer. Het kan ook dat ze zich niet thuis voelen op mijn grondje, dus waarom zou ik ze willen dwingen?

aangepast door HuubvG
Geplaatst:

Ach HuubvG als ze op deze arme zandgrond met stenen bij ons het kunnen doen, zullen ze het bij jouw bodem wel luxer hebben denk? En zo snel geef je toch niet op?

Ik heb wel voorgezaaid, maar van de zaden die ik had gekocht is alleen overgebleven helaas zijn ze van hier gesneuveld. Maar ook die waren voor gezaaid in sandblocks.

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...