Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
Op 25-5-2021 om 13:24, Annem@rie zei:

@Goudsbloempje2 en @marjoleinvdh het is inderdaad flespompoen. Ik heb een tijd geleden een hele tijd in de chat gezeten met de klantenservice om erachter te komen wat het allemaal is, wel zo handig!

@Annem@rie: Dat is zeker handig! Dan weet je vast ook welk soort snackkomkommer erbij zit. Gaat bij mij het best van allemaal, dus is er één om te onthouden.

Geplaatst:

@Ellen1 Dat is volgens de hele vriendelijke klantenservice jongen: Iznik. Ik had hem dit jaar niet gezaaid, want genoeg andere komkommers en augurken. Fijn om te weten dat ze zo goed gaan, dan zaai ik ze volgens jaar ook. Het is behoorlijk prijzig zaad zag ik, zelfs voor een F1. (Horti Tops 8 zaden voor iets van €5)

Bij mij doen de boontjes het heel erg goed en het zijn ook nog eens hele lekkere! Al 3 keer geoogst en er zit nog heel veel aan. Valt mij niet tegen voor een stamboon.

Geplaatst:

Wow, dat is inderdaad prijzig. Dan zal ik extra zuinig zijn op de zaden die ik nog heb 😁.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Die Cosmea's zijn mooi lang geworden. Ten minste degene die niet zijn afgebroken. Hoger dan de 1,5M die ik online als maximum tegenkom. Dus weet iemand welke varieteit het is? 

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Weet iemand toevallig ook of de zonnebloemen reuze zijn, bij mij is ie 1.5M geworden.

Geplaatst:
Op 25-7-2021 om 22:53, donaldk zei:

Die Cosmea's zijn mooi lang geworden. Ten minste degene die niet zijn afgebroken. Hoger dan de 1,5M die ik online als maximum tegenkom. Dus weet iemand welke varieteit het is? 

Die ene ongebroken plant is dus langer dan twee meter geworden in 6L potje. Hij staat nu wel ergens tegenaan anders was hij ook kapot gewaaid. Dus wil ze nog wel een jaartje zaaien. Dus wie weet welke varieteit het is?

Home of the Turbo.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik vroeg me af, de pompoen van de ah moestuintjes zijn bij mij donkergroen, niet super groot? Maar zijn deze eetbaar? 

Geplaatst:

Zo zien ze er bij mij ook uit. Donkergroen en soms een flesvorm. Ik ga ervan uit dat ze gewoon eetbaar zijn.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

@Goudsbloempje2 en @marjoleinvdh het is inderdaad flespompoen. Ik heb een tijd geleden een hele tijd in de chat gezeten met de klantenservice om erachter te komen wat het allemaal is, wel zo handig!

Weet jij ook of de pompoen nog oranje gaat kleuren? Ik heb er nu al flink grote aanhangen maar helemaal donkergroen

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Bij mij begint er één, die in het hek omhoog is gegroeid en daardoor wat zon krijgt, aan één kant oranje te kleuren. De rest is nog donkergroen. Ik heb nu het meeste blad weggeknipt, zodat die ook kunnen kleuren. Ik verwacht niet dat ze egaal oranje gaan worden.

E2F2E51E-8ED3-4FFE-94FB-CF3724733BEB.jpeg

02CE694E-3530-4C26-A907-D3C73D25C842.jpeg

Geplaatst:

De komkommers en de pompoenplantjes deden na het plaatsen in een grote pot zeker een maand niets,maar nu staan ze al een hele tijd puiten in de potten opkale grond.End e planten slingeren alle kanten op. De pompoenen zijn iets van 5-8 centimeter lang nu.Maar vandaag helemaal bovenin tegen de dakgoot hangt een groene,die misschien wel 15 cm dik is .Wanneer oogst je die dingen?

En wat doe/moet je ermee?

De pompoenplant strekt zich over een meter of vijf uit.

aangepast door donaldk

Home of the Turbo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic