Diana76 Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 Mijn Peprikaplant van vorig zit al vol in de bloemknoppen. Moet ik die weghalen of kan ik ze laten zitten. Het is namelijk nog april. Ze staan in de huiskamer en komen niet buiten. Ps. Peprika omdat ik niet weet of het een peper of paprikaplant is🙈 vorig jaar voor het eerst begonnen maar veel te laat. Heeft wel een paar bloemen gehad maar die vielen eraf zonder vrucht. Quote
Scififreak Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 (aangepast) zover ik hier al heb kunnen lezen op het forum kan je ze er best nog afhalen zodat de plant er geen energie aan moet verkwisten . 26 april 2021 aangepast door Scififreak Quote
HuubvG Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 @Diana76, we hebben hier een topic over, of het nu paprika of peper is, daar zit veel deskundigheid. Het best kun je daar advies vragen. Quote
Diana76 Geplaatst: 26 april 2021 Auteur Geplaatst: 26 april 2021 Ik kan het bericht helaas niet weghalen. Maar ik heb besloten om de bloemen gewoon te laten bloeien aangezien het zijn 2e jaar is. Hij hoeft niet meer te groeien. Quote
rorror Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 Bloempjes kan je weghalen, maar zoals je zelf hebt ervaren, vallen de bloempjes af als deze niet bevrucht zijn. Het bloeien verspilt wat energie, maar je hoeft ze erzelf niet handmatig af te halen. Zodra er wind of insecten zijn zullen ze vanzelf bevrucht worden, en blijven zitten aan de plant. Op 24-4-2021 om 15:41, Diana76 zei: peper of paprikaplant is Kan zonder vrucht beginsel niet zeggen wat dit wordt, kan alleen vertellen dat deze uit de Capsicum Annuum familie komt. Waar gaan de planten heen als ze naar buiten gaan? In pot? Op balkon? Terras? Kas? Of buiten in de volle grond? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Diana76 Geplaatst: 26 april 2021 Auteur Geplaatst: 26 april 2021 @rorror ze blijven gewoon in de huiskamer in pot. Ik heb geen tuin of balkon. Hij is in iedergeval goed de winter doorgekomen. Quote
rorror Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 (aangepast) Ongeacht wat de naam Annuum suggereerd, kunnen peper/paprika planten wel ouder dan dan één jaar worden. Alleen worden ze elke keer opnieuw gezaaid omdat ze snel groeien en het in de winter overhouden van de planten wat extra werkt kost, wat eigenlijk niet loont. Plant van de foto kan nog wel 20x zo groot worden als je hem goed verzorgd. Zeker als het een peper is met hoe meer vertakkingen je hebt, hoe meer vruchten je krijgt. Is het een paprika met meer vertakkingen heb je meer kleine vruchten. Dan kan je beter wat bloemen weghalen, zodat je enkele grote paprika's overhoud. Edit: Als ze binnen in pot blijven, dan moet je handmatig gaan bestuiven. Elke dag even met je vinger van bloemetje naar bloemetje gaan. Als je aan de meeldraden zit, komt er vanzelf wat wit poeder op je vinger. Dan ga je van bloempje naar bloempje om dat poeder te verspreiden over de bloemen. 26 april 2021 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Diana76 Geplaatst: 26 april 2021 Auteur Geplaatst: 26 april 2021 @rorror Geen extra werk aan gehad hoor. Gewoon minder water gegeven verder niks. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.