Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Melanina... Er zijn zoveel soorten pompoen! Is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat je geen kaas lust...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:
Melanina... Er zijn zoveel soorten pompoen! Is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat je geen kaas lust...

Kaas ben ik dol op hahahaha

nee zonder gekheid heb al verschilldende dingen geprobeerd bij verschillende mensen maar vind het niks ( net als wijn vind ik ook niks ook al zijn er heeeeel veeeel variaties)

Geplaatst:

Ik was eerst ook geen fan van pompoen hoor, maar het laatste jaar dat ik thuis woonde, had mijn vader pompoenen (weet niet welk ras grote oranje) van wel 35 kg... En toen zijn we begonnen met pompoenpannekoeken, pompoen-pecan-cake, pompoensoep, etc... En dat vond ik allemaal wel lekker! Jaar erop veel pattison, heerlijk gewokt met andere groenten erbij! En zo heb ik mijn pompoenrecepten uitgebreid...

Het was ook een beetje als grapje bedoeld hoor!

Vriendlief hier, roept altijd dat ie geen kaas lust... Niet dat ie geen jonge kaas lust, of niet van blauwe aderkaas houdt, nee, géén kaas, PUNT! Daar plaag ik hem ook altijd mee! (zoon van een melkveehouder, dat maakt het nog erger )

Geplaatst:
Vandaag bij Lidl allerlei groenteplantjes te koop gezien voor 1,19 per stuk

'k Heb nu 2 pompoenplanten in een potje voor die prijs.

Mijn zaden waren niet opgekomen, nu heb ik ze toch

Oeh, moet ik toch ook weer eens langs de Lidl.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Vanaf maandag bij Albert Heijn: 2 pluk- en eetplanten voor 10 euro. Keuze uit: aardbeienplant, rode peperplant, snoepkomkommerplant, snoeppaprikaplant, rode paprikaplant, aubergineplant of snoeptomaatjes plant...

Geen idee of dat nou zo goedkoop is eigenlijk....

Geplaatst:

Duur is beetje twijvelgeval als het mooie volle grote planten zijn met mischien al vrucht valt het mischien best mee.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Voor 10 euro koop je ook een hele mand vol groente (van de zomer, als het niet meer uit spanje komt...), dus ik vind het niet echt goedkoop eigenlijk...

Geplaatst:

Och Jasmin, dan denk ik altijd maar, vast uit de kas en zwáár bespoten! Dan wil ik ze niet meer...

Geplaatst:
Voor 10 euro koop je ook een hele mand vol groente (van de zomer, als het niet meer uit spanje komt...), dus ik vind het niet echt goedkoop eigenlijk...

Zo denk ik nooit al heb je geen ongelijk, soms is gewoon leuk om ergens gelijk mooie pot vol van neer te zetten

of je nu een bosbloemen neerzet of gave bak met 2 vollepererplanten, geef mij laatste dan maar.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ik vind t vanuit zaad opkweken erg leuk. Dus ik zou nooit voor €5,- per plant iets kopen wat ik zelf makkelijk had kunnen zaaien... Maar toen wij twee jaar geleden aan de tuin zijn begonnen hebben we ook eea aan sierplanten gekocht, die ik ook best had kunnen zaaien... Mijn eigen principes loop ik fus soms wel eens voorbij?!

Geplaatst:

Sierplanten koop ik geregeld "kant-en-klaar", maar als ik zie hoewel ik geld ik heb geïnvesteerd in de 30 tomatenplanten die ik zelf gezaaid en groot gebracht heb, dan weet ik dat je voor het geld van die 30 planten je er eentje kant-en-klaar bij de intratuin kunt kopen. En ja, dat schenkt wel voldoening.

Geplaatst:
dan weet ik dat je voor het geld van die 30 planten je er eentje kant-en-klaar bij de intratuin kunt kopen.

En als je arbeid erbij optelt De meeste kwekers moeten jammergenoeg ook een gezin voeden

Bedoel dit trouwens niet tegenover jou maar hoor vaak mensen zeggen: "zoveel euro voor iets wat je zelf ook kunt enten?", en dan denk ik: als je maar genoeg je best doet kun je ook zelf een huis bouwen...

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:
dan weet ik dat je voor het geld van die 30 planten je er eentje kant-en-klaar bij de intratuin kunt kopen.

En als je arbeid erbij optelt De meeste kwekers moeten jammergenoeg ook een gezin voeden

Bedoel dit trouwens niet tegenover jou maar hoor vaak mensen zeggen: "zoveel euro voor iets wat je zelf ook kunt enten?", en dan denk ik: als je maar genoeg je best doet kun je ook zelf een huis bouwen...

Heb je ook gelijk in. Maar bv. Intratuin maakt het hier en daar echt bont... qua prijzen...

Geplaatst:

Tuinland snackkomkommerplant voor maar liefst 9,00 !! euro....(halve meter hoog, met bloempjes)

Rest van vaak miserabele 'moestuin'plantjes her en der ook f@#$&*@ing duur... onvoorstelbaar...

Peperplant, helemaal gekortwiekt (top er helemaal uit, alleen onderstronkje) met aantal rijpe pepers aan onderste takken, verder alle groei uit die peperplant geknipt... 10 euro.....bingoooooo

Geplaatst:

Vorige week fietste ik langs een stalletje aan de weg. Moestuinplantjes voor € 0,10 .

OK geen enorme keuze, geen rasnamen vermeld (dat doen de meeste tuincentra ook niet ), maar wel mooie, stevige plantjes. Het was hier in Ballo. (Prima omgeving om te fietsen ).

Maar er staan vast op veel meer plekken dergelijke stalletjes .......

Geplaatst:

RvO dat klinkt een stuk normaler! Wij wonen bij de Utrechtse Heuvelrug. Er is hier een officiële kweker die de groenten- en kruidenplantjes verkoopt voor ong. 10-15 cent. Dan kan er nog eens iets mis gaan

Ik heb geen idee wat tomatenplanten end. kosten bij hem.. Zal eens kijken als ik er weer ben.

Geplaatst:

In de Wibra folder plantenbakken en houders om ze op te hangen, tussen se €1,- en de €2,99.

Geplaatst:

Weet ik, en ik weet dat heel veel mensen heel erg blij zijn met de planten. Je ziet ze gewoon de tuincentra uitvliegen. Maar even bij jezelf blij zijn dat het na eigen noeste arbeid gelukt is mooie planten groot te brengen is niks mis mee.

Geplaatst:

Bij de Wibra een paar ronde potten met houder gekocht, kunnen de kleine tomaatjes aan de schutting!

Ze hadden ook van die s-haken. Daar kunnen de halve baskets aan hangen en ik heb bedacht dat ik mijn te kleine contructie voor bonen op kan lossen door een grote stok in het midden te doen en dan met die haken aan de rand van de pot touwtjes kan spannen. Alleen nog even verzinnen hoe ze bovenin vast komen. Haken zijn 12 stuks voor 1 euro.

Ook een soort van lage hekjes, niet spotgoedkoop, maar zo kan ik sommige gewassen een beetje binnenbord houden. Morgen na school even uitproberen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...