Neelcorstjens Posted May 18, 2021 Posted May 18, 2021 Ik ben bezig met het kweken van Atlantic Giant pompoenen. Na het zaaien was het al niet zo'n succes ... Slechts 2 van de 10 kwamen uit. nu is me afgelopen weekend nog eens een plantje omgewaaid en afgebroken waardoor ik slechts 1 plant over heb. Ik vroeg me af of zo'n afgewaaide pompoenplant nog opnieuw opschiet, er zitten geen blaren meer aan en de stengel is net boven de grond afgebroken. Indien dit niet kan dan zet ik andere planten op deze ruimte... Alvast bedankt voor de informatie Quote
Patrijs Posted May 18, 2021 Posted May 18, 2021 Gecondoleerd met uw Atlantic Giant. Ik ben bang dat het niet anders is. Overigens ga ik mijn pompoenen (wel kleinere soorten) nu pas zaaien, met dat koude weer was er toch niets verloren. Tenzij onder glas zit er nog amper groei in hier. Quote De moestuin van Patrijs
redzebra Posted May 18, 2021 Posted May 18, 2021 Ja, afgebroken onder de kiembladeren is het einde voor de plant, ik heb ook maar onlangs pompoenen gezaaid en dat gaat vrij snel, als je nu warm opnieuw zaait gaat er niet veel verschil zijn met je andere, de komende 2 weken lijkt het weer toch nog niet fantastisch te zijn voor warmt minnende planten, eens buiten de groeiomstandigheden goed zijn is dat dan in een paar weken weggewerkt. Quote
Ruderalis Posted May 18, 2021 Posted May 18, 2021 Het is eigenlijk wel gezegd jouw AG is overleden. De AG is idd best lastig met kiemen en als jonge plant is ie wind gevoelig, ik heb het eerder zelf ook mee gemaakt. Het best zet je de plant enig sinds schuin naar voren in een heuveltje om het afscheuren te beperken, schuin naar voren = naar de kant waar de hoofdscheut naartoe groeit! Gelukkig heb je er nog 1tje over en die heeft nu meer ruimte.😎 Quote
Recommended Posts