Geplaatst: 31 mei 20214 j Gisterenmorgen tijdens een wandeling bij oversteken van provinciale weg een verongelukte das gevonden, veilig oversteken was de das helaas niet gelukt. Erg jammer ... erg mooi beest.
Geplaatst: 31 mei 20214 j Ja heel erg. Hier gebeurd het ook veel nu, alsof de dassen extra voorjaarswandelingen maken..snachts dan hè. En dassen kijken niet erg uit dus moeten wij dat maar doen. Maar als je 80 rijdt kan je niet echt vet in de remmen zonder zelf gevaar op te leveren. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 mei 20214 j Dat schijnt inderdaad veel te gebeuren. Ik lees het volgende ergens op internet: "Ook heeft de dassenpopulatie veel te lijden door alle verkeersslachtoffers; niet alleen oude of zieke, maar ook kerngezonde dieren worden gedood. De dassenpopulatie heeft hierdoor een onnatuurlijke opbouw en is voortdurend instabiel. Dassen komen regelmatig plotseling zonder partner te zitten; sommige dassen maken dat zelfs meerdere malen in hun leven mee. Langdurige relaties, stabiele familieverbanden en permanente huisvesting zijn dan onmogelijk. Er sneuvelen in Nederland, ondanks alle rasters en dassentunnels, naar schatting jaarlijks 1000 dassen in het verkeer." Extra treurig, dat er misschien ergens een dassengezin zonder ouder zit nu.
Geplaatst: 31 mei 20214 j Een das is een mooi dier maar eet net zoveel als twee vossen er moeten er dus niet teveel zijn Als je weidevogels en hazen wil laten overleven
Geplaatst: 1 juni 20214 j Hetzelfde geldt voor de mens, @Ian.... Verkeersslachtoffers zijn altijd naar om te zien vind ik.
Geplaatst: 1 juni 20214 j Verkeersslachtoffers zijn altijd jammer inderdaad. Er zijn ook mensen die juist voor de wilde dieren opkomen he. zelf besteed ik hier ongeveer 8uur per week aan. en dan met name dat de (weide)vogels,hazen en andere inheemse soorten een eerlijke kans krijgen Wegens nogal al wat ervaring, is me opgevallen dat een hoop mensen eigenlijk alleen de roofdieren een warm hart toedragen @mdubbelm
Geplaatst: 4 juni 20214 j Jeetje wat sneu en dan dat bericht over dassen al helemaal. Wist niet eens dat je ze in nl hebt. Nou ja. Nú sowieso eentje minder [emoji3064]
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.