De Bloeierij Posted June 1, 2021 Posted June 1, 2021 Hoi! Ik heb in mijn kas koriander staan, maar vandaag zag ik dat de bovenste blaadjes verdord zijn. Verder vind ik ze er ook een beetje slap bij hangen. Iemand een tip? Groetjes, Lisa Quote
Goudsbloempje2 Posted June 1, 2021 Posted June 1, 2021 Nieuwe zaaien? Groeit best snel. Wij hebben al 2 van dat soort stukken buiten geoogst. Kas lijkt me trouwens niet ideaal met deze temperaturen. Koriander houd niet van temperatuur schommelingen en heeft ook niet veel warmte nodig In de zomer zaai ik het meer in de schaduw. Quote
mdubbelm Posted June 1, 2021 Posted June 1, 2021 Ja en het lijkt ook al in bloei te schieten. Ik vind koriander daar niet lekkerder van worden. Note to self: straks op de tuin even koriander zaaien op een schaduwrijkplekje. Quote
De Bloeierij Posted June 3, 2021 Author Posted June 3, 2021 Bedankt voor de tips! Ik heb alles geoogst en nu nieuwe buiten gezaaid. Groetjes! Quote
MSDG Posted June 10, 2021 Posted June 10, 2021 Koriander is een kruid dat juist niet van teveel warmte houdt, bij ons op het complex wordt het veel gezaaid door Turkse/Marokkaanse tuinders en die doen het middenin de winter in de kas en dan einde van de zomer weer als de temperaturen al wat naar beneden gaan. De laatste toefjes koriander plukken ze dan tot november/december. Bij warmte schieten ze heel snel door. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Swa Posted June 22, 2021 Posted June 22, 2021 Ik heb hier een hele bundel koriander dat doorgeschoten is. Ik heb niet liever want het ruikt fris, de bloemetjes trekken veel insecten aan en maar goed ook want ik wil van de zaadjes ook korianderpoeder maken. Quote
Recommended Posts