Jorieke123 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Mocht er hier toevallig iemand wijn drinken uit de kleine flesjes, en die flesjes normaal weggooien, en naar de moestuindag komen...? Ik kan er wel wat gebruiken! Ik weet dat ze gewoon te koop zijn bij brouwmarkt, en we hebben er al wat, maar ik ruil ze liever tegen leuke plantjes. Zeker als ze normaal de glasbak in gaan Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Wat ga je ermee doen? Ik was toevallig van de week bij de brouwmarkt..wat een heerlijke winkel.Ze hebben er zoooo veel..zo veel dat ik eigenlijk niets kocht..ik wilde wel alles dus werd het (bijna) niks( Ik heb er een speciale trechter gekocht om likeuren over te gieten en tegelijk te zeven. En een goedkoop vlees thermometertje, dus niet die van de ikea..die komt nog wel)Ik zag trouwens dat de sappannen daar bijna 80 euro kosten..hier echt een stuk goedkoper. Sorry zulke kleine flesjes hebben ze hier niet wel anderhalve liter flessen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 Daar doen we dan weer eigen gemaakte wijn in. We zijn maar met zijn 2-en, en ik drink amper alcohol. Dus zijn kleine flesjes wel handig. Die van 750 ml zijn iig te groot. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Ja dat is lastig. Ik bedoel die flesjes...maar misschien heb je geluk. Zelf drinken wij iedere dag een halve fles wijn bij het eten,en de andere helft gaat onder druk met zo`n vacuümpomp, dat gaat dan prima, maar die gaat de volgende dag of de dag erna dan wel op.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 Ach, misschien zuipen wij over een tijdje ook wel lekker wat Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Misschien rare vraag, maar kan die wijn ook in die kleine bierflesjes? (die van 10 cent statiegeld?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 Daar doen we al bier in Die sparen we ook allemaal op. En die kosten natuurlijk 10 cent, wijnflesjes zijn gratis (handig in dit 'gevraagd' geval). En voor onszelf zou het wel kunnen ja, maar toch is een wijnflesje wat mooier Misschien kan er trouwens ook geen kurk in een bierflesje? De hals is niet recht, zou dat uitmaken? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Jorieke heb jij dan druiven staan?Ben wel benieuwd naar Hollandse wijn Mijn vrouw zuipt droge witte wijn, als ik die zou kunnen brouwen, zou me een pak € schelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 We hebben wel wat druiven staan, maar lang niet genoeg voor wijn. We maken wijn van andere dingen. OK, volgens de echte wijn- is dat geen wijn. Maar ach Bramenwijn, en pea pod wine zijn nu bijna klaar om te bottelen. Vandaag nemen we als kerstcadeautje een mooi flesje bramenwijn mee.Er staat ook nog een 1,5 liter druivenwijn. Meer druiven waren er niet En die moet nog wel even staan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Jorieke heb jij dan druiven staan? Ben wel benieuwd naar Hollandse wijn.Mijn vrouw zuipt droge witte wijn, als ik die zou kunnen brouwen, zou me een pak € schelen Een nieuw Borsalino project?. Recept voor aardbeienwijn: http://www.vinimare.nl/contents/nl/d3.html Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 (edited) Misschien kan er trouwens ook geen kurk in een bierflesje? De hals is niet recht, zou dat uitmaken?Standaard 30 cl bierflesje. Kroonkurk erop en klaar. Een tafelmodel kroonkurkapparaat kost wat (30,-), maar kroonkurken zijn veel goedkoper dan kurk-kurken, en zijn wel zo praktisch. Edited December 24, 2011 by Guest Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Ga maar pas druiven hebben in 2013. Maar kan al flessen opsparen Misschien als eerste die aardbeiwijn maken maar dan met minder suiker zodat het droge wordt. Dacht met de anti-onkruiddoeken meer tijd te gaan hebben in 2012. Ga me weer meer werk op de nek halen als illegale drankstoker-brouwer of hoe je het ook noemt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Wijnflessen met kroonkurken?Wist ik niet dat dat kon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Wijnflessen met kroonkurken?Wist ik niet dat dat kon.Dat kan ook niet met gewone wijnflessen, de flessenhals heeft geen 'taille' waarover de kroonkurk gekneld kan worden. Ik had het over het gebruik van bierflesjes. Sommige (alle?) champagne-achtige flessen schijnen wel zo een taille te hebben. Wel een andere maat kroonkurk: 29 mm ipv 26 mm. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 We hebben een vrij simpel kroonkurk apparaatje voor de bierflesjes.. http://www.brouwmarkt.nl/kroonkurkapparaat-luxe-hefbomen-p-740.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Je begrijpt me verkeerd, mag je een fles met hals met wijn in afstoppen met een kroonkurk?Bedoel bewaring en smaak! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 Je hebt ook wijnflessen met schroefdoppen toch? Er zijn vast veel voors en tegens. Wij gebruiken nu kurk, wat ook weer nadelen heeft. Maar idd qau bewaren denk ik wel beter is. Maar goed, ben pas een groentje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Vogens mij mag je best kroonkurkjes gebruiken als je stukje huishoudfolie tussen doet. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Och tis maar om te bewaren, die gaan als ze lekker zijn niet lang leven dus.Geef die geen jaar! Probleem is dus wijnflessen in overvloed, maar dan kunnen er enkel kurken op. En de lege flessen van Spumante en Prosecco zijn ook al weggekieperd want die kan je dus voorzien van een kroonkurk. En bier drink ik uit blik, dus heb daar ook geen flesjes van en dat is dus statiegeld Nu niet iedereen gaan denken dat ik en mijnen halve trouwboek drankverslaafden zijn he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 Nieuwe kurken doe je er verrassend makkelijk in. Met hele simpele hefboompjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olive Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Hier gaan er meestal wel grote flessen doorheen, maar koop ook wel eens die kleine flesjes, voor het eten of als we eters krijgen die graag zoete witte of rose drinken. Zullen er niet heel veel zijn maar zal ze voor je bewaren. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 25, 2011 Author Share Posted December 25, 2011 Jee Dank je! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted January 1, 2012 Share Posted January 1, 2012 Hey Jorieke, Je hebt nu ook kleine flesjes Heineken (groen)met een draaidopje, zonder statiegeld is dat ook wat om te bewaren voor jou Heb er net 2 meegenomen bij mijn broer, als ik op de moestuindag kom neem ik ze wel mee als je ze wil hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 1, 2012 Author Share Posted January 1, 2012 Oh, die zijn misschien ook handig ja! Ken ze (nog) niet. Er staat geen Heineken op toch? Zoals bij de Grolsch flesjes? Daar is het in het glas gesmolten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted January 1, 2012 Share Posted January 1, 2012 Haha Heineken wijn, niet te zuipen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts