HansK Geplaatst: 20 maart 2012 Geplaatst: 20 maart 2012 Tjonge... Als ik op je weblog kijk lijkt het wel of je in een warmere streek woont dan ik zeg.... Alles groeit en bloeit al en je bent hartstikke vroeg met alles. Ongeduld...? Herken het wel, want zeker door dit forum (waar iedereen elkaar opjut) ben ook ik snel geneigd om alles net iets eerder te zetten dan verstandig is Maarrrr, ziet er allemaal erg gezond uit hoor!
Rantje Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 Mooi mooi, je steekt er wel veel tijd en energie in zo blijkt. Vooral het deel met foto's. Keep it up Heb verder niet zoveel te doen Iedereen heeft het druk met spitten enzo... Máár gister 2 bakken afgemaakt en dan is het mixen en vullen best nog veel werk...krijg je spierballen van Leuk steeds al die reacties Tjonge... Als ik op je weblog kijk lijkt het wel of je in een warmere streek woont dan ik zeg.... Alles groeit en bloeit al en je bent hartstikke vroeg met alles. Ongeduld...? Herken het wel, want zeker door dit forum (waar iedereen elkaar opjut) ben ook ik snel geneigd om alles net iets eerder te zetten dan verstandig is Maarrrr, ziet er allemaal erg gezond uit hoor! Dank je Hans! Ik heb ook een gastenboek!!!!!! Toch woon ik helemaal niet zo heel ver bij jou uit de buurt hoor, al zou ik best een huisje in frankrijk willen Gisteren hard aan het werk geweest!Mijn eerste tuintje is weg, de boosdoener van m'n nieuwe verslaving, het verjaardagscadeau waar ik aardig wat bedenkingen bij had, de eerste vierkante meter waar ik iets eetbaars gekweekt heb en zo gigantisch van genoten heb het halve seizoen. Ondanks de hele slechte zomer.Al met al een een aparte beleving want nu heb ik veel meer ruimte en toch vond ik het jammer dat 'ie eruit ging. Maar een laatste foto van een voor mij heel speciaal stukje hout : Heb wel spierpijn, een van de zakken was kleddernat en zat vol met klonten, de anders zak turfstrooisel zat ook vol met klonten maar die was veel te droog Als het goed is is de boel helemaal goed gemixed nu, vandaag een 2e keer met de tuinslang goed natgemaakt want regen is er een paar dagen niet.Gister ook al gedaan maar het was toch niet overal vochtig geworden. Nu dus een raster maken, de restanten pallet zijn te kort en de oude lamellen ook. Verdikkie, niks geplant nog dus en ook niets gezaaid De kas helemaal open gehad want het was er bijna 40 graden binnen Planten hebben er geen last van gehad maar het is echt zo raar hoe achterlijk hard het groeit. Dus weer aardig wat foto's gemaakt, is zo leuk om het te vergelijken met foto's van een paar dagen terug. En hier zie je een stuk van de 'nieuwe' bakken Dan even de ijsbergsla en kropsla showen, duurt niet lang meer.... Krijg er echt gelijk honger van, 't is al een echt kropje aan het worden! Dan de raapstelen en de andijvie ernaast en in het potje de gekiemde 9-star broccoli: De 2e ronde zaaisels andijvie, van de week uitplanten! De prei heeft het naar z'n zin in de koude bak Spinazie: De radijs die na het uitdunnen heel snel gaat: 2 Van de 3 soorten bietjes: De Little Marvel erwt: Lollo Rosso: De kas van de ene kant en de volgende foto van de andere kant: Andijvie van dichtbij: Nog een keer andijvie: Kropje sla De hond die lekker geniet van dat heerlijke zonnetje! De Hyacinten komen goed op! Van de pinda heb ik maandag nog een fot gemaakt en vandaag een, 't is echt heel gaaf! Van de week nog 2 zaadjes van de FRW in de grond gestopt, voor opa in de tuin. En deze is heel bijzonder.....Kijk!: Nou dit was het wel weer zo'n beetje http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Supermoeke Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Ziet er weer geweldig uit.. Super leuk die foto's.. Ik hou er ook van.. Kun je lekker terug kijken en je verbazen hoe hard het allemaal gaat..
Helly Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Ik krijg me een scroll arm van je foto's Wat gaat dat hard in die koude bak zeg. Of kan je beter warme bak zeggen? Good things come in small packages
Supermoeke Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Je moet je plantjes eruit uit halen en er zelf in gaan zitten.. Lekker een sauna..
sannie Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 volgens mij zijn dit gewoon foto's van vorig jaar
Rantje Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 't Was echt heet in dat ding...toen de zon eraf was heb ik hem wel weer dicht gedaan. En m'n moeder had hem 's ochtend al op een kier gezet en toch was het zo heet. De koolplantjes die ik had voorgezaaid heb ik vorige week eruit gehaald en het gaat nog steeds erg goed met ze, dus als we die rasters eindelijk hebben ga ik ze in de grond zetten! Vooral de Koolrabie is enorm gegroeid...ze staan nog steeds in die rode bekertjes http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 volgens mij zijn dit gewoon foto's van vorig jaar Je zou het haast denken!'t is dat ik toen alleen maar een heel klein bakkie had en pas half juni begonnen ben http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 Door de lading foto's helemaal vergeten te vertellen dat ik nu ook een zakje Mosterdkers en Zonnebloemkers heb...hihi eigenlijk heb ik toch heel dringend nog zo'n handig kiemtorentje nodig Zeker omdat deze 2 langer nodig hebben om te kiemen en ik nu niet meer zonder mijn radijs-mix kan http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
geedee Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Hoi hoi, jij had toch Ostara aarbeien?....heb er gisteren een bakje van gekocht....zijn dat doordragers?....staat er niet op dus nu weet ik niet of ik nu wel of niet de eerste bloemen moet verwijderen....jij wel?
Gast joladio Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Dat ziet er goed uit in jouw kas, de erwt doen bij ook erg goed, bij mij ook goed, die zie je bijna groeien.Jouw prei gaat ook goed, ik heb mijn prei ook in z'n bakje in de koude kas gezet, ze zijn nog wel een stuk kleiner dan die van jou,maar daar hebben ze lekker de warmte.. Mooie foto van de pinda, is wel een wonderlijk ding!!
Rantje Geplaatst: 22 maart 2012 Auteur Geplaatst: 22 maart 2012 Hoi hoi, jij had toch Ostara aarbeien?....heb er gisteren een bakje van gekocht....zijn dat doordragers?....staat er niet op dus nu weet ik niet of ik nu wel of niet de eerste bloemen moet verwijderen....jij wel? Ostara zijn doordragers! Dus idd. de eerste bloemen eraf halen, las ergens zelfs tot juni als het eerste jaars planten zijn Ik heb stekjes geruild met iemand en net zijn mijn witte bosaardbeitjes binnen gekomen!Even kijken waar ik ze ga zetten en welke afstand ze moeten hebben onderling! Dat ziet er goed uit in jouw kas, de erwt doen bij ook erg goed, bij mij ook goed, die zie je bijna groeien.Jouw prei gaat ook goed, ik heb mijn prei ook in z'n bakje in de koude kas gezet, ze zijn nog wel een stuk kleiner dan die van jou,maar daar hebben ze lekker de warmte.. Mooie foto van de pinda, is wel een wonderlijk ding!! Dank je! Ik verbaas me enorm over hoe snel het ineens gaat allemaal!Vandaag lekker aan het wroeten geweest, mijn eigen gezaaide koolplantjes in de tuin gezet, doen het best goed, ik vind het best mooie plantjes zo voor een eerste keer zelf zaaien! De tuinbonen ook in een vak gezet, weet niet welk soort het is dus ik zie het wel Ja die pinda vind ik zelf ook erg leuk! Heel anders dan de andere planten!Mijn koude bak kan ik beter een hete bak gaan noemen Mijn prei schijnt het heel goed te doen, kwam vandaag iemand vragen hoe ik dat gedaan had wat bij haar bleven het grassprieten Dan ben ik wel een beetje trots dat het meeste het geweldig doet!Die vrouw vertelde van alles maar ze had zelde zulke gezonde plantjes gezien en bij haar op de tuin zag het er nog niet zo vrolijk uit! Gaaf hè?! Ik vraag me af wanneer ik ze moet gaan uitplanten?Moet even beetje huiswerk maken, maak zo nog wel ffies foto van de koolplantjes als het lukt! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 22 maart 2012 Auteur Geplaatst: 22 maart 2012 You 're welcome Net toch ffies snel een paar foto's gemaakt nog, sommige zijn een beetje raar van kleur...geen idee, heb ik nou altijd als ik het even snel wil doen. Kleine voorgezaaide slaplantjes in de volle grond uitgeplant: Rode kool ( rare kleur op de foto): Koolrabi, geen idee wat de plantafstand moet zijn van dit soort. Maar ze zijn best mooi geworden! De romanesco, zaden gekregen van Nicolette dacht ik... Nog een 2e uitgeplant: Bloemkool, ook 2 geplant: De onbekende tuinbonen ook uitgeplant:Ik heb een stukje van het vakje ernaast gepikt, zet ik daar wortels of zo neer...en dan net een rijtje minder Close-upje van de Amsterdamse bakwortels in de kas: De uien lopen steeds verder uit, heb ze iets de grond in geduwt volgens mij komen ze omhoog Red Baron: De hyacint, leuk om te zien hoe hij gister was en hoe hij nu is... Een overzichtje... De eerste narcis in m'n tuintje!!!! En de al doorgezakte plank in de vensterbank Koolrabi 2e vak: http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Helly Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Wat schrijf jij leuk op je gele bordjes Good things come in small packages
Gast joladio Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Ik heb ook geen idee wanneer prei uitgeplant moet worden, wel iets gelezen als ze ongeveer een potlood dik zijn, en dan 20 cm in de grond, zodat loof ook wit word. Leuk die planten kaartjes, haha. mooie sla. die van mij zijn nu sinds een week gezaaid in de kas, ben benieuwd. Al aardig vol tuintje zo bij jou, ziet er mooi uit!!
Rantje Geplaatst: 22 maart 2012 Auteur Geplaatst: 22 maart 2012 Thanks! Ik dacht april...maar ze zijn niet potlood dik nog! Ja anders zijn labels zo saaiiiii hihi, die van vorig jaar kan ik niet allemaal meer vinden, en de nieuwe ook al niet...moet echt eens beter op mijn spullen gaan letten... Bedoel je de mini sla of de al erg grote kroppen in de kas...(bij de foto's van gister) Morgen weer een paar soorten zaaien...als ik dan steeds een klein beetje doe kan ik steeds wat oogsten dacht ik! Begint te vullen idd. Maar moet niet te vol worden, heb nog tig dingen die erin moeten http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Night Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Je hebt nog genoeg voor je raam staan, als dat er allemaal nog maar in past, anders toch maar verder bouwen in de achter tuin ik heb hier ook enorm veel zaaisels, als ik er naar kijk dan denk ik bij mezelf waar ga ik dat in hemelsnaam allemaal laten Schrijffouten onder voorbehoud
jeanne-heijmans Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Ja inderdaad, Miranda kan jij alles kwijt dan buiten straks? Heb hier de helft van de eettafel vol staan, zal zo blij zijn als het naar buiten kan allemaal. Ik had een tiny tim tomaat boven staan, maar hij kwijnde gewoon weg, nu heb ik hem in de pvc kas staan,en warempel er komt weer een beetje leven in. Ja als het weer zo mooi blijft en er komt geen vorst meer[zijn ze nog zo binnen] Ga het van lieverlee toch proberen,eigenwijs hé!! eerst de een en dan de ander,en het laatste komkommer en meloen. maar nu overdag kwam de temp. in de pvc kast op 45 graden, moeten ze toch ideaal vinden?
Gast joladio Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Die kleien sla, leuk uit. de grote ook hoor, groeit goed.Had vanmorgen op tv, bij kindertijd, ja kindjes he. Daar gingen ze ook prei in de grond doen, die prei waren echt al best groot.En dan zie je zie je die versneld groeien en dan oogsten ze die. Mooie grote preien, nou dat duurt bij ons nog ff, haha..
Rantje Geplaatst: 23 maart 2012 Auteur Geplaatst: 23 maart 2012 Een hoop dingen gaat lastig worden om het kwijt te kunnen maar we zien het allemaal wel, ik zaai het gewoon en kijk wel waar ik het in prop. Wat niet gaat gaat niet en misschien is het ook wel handig als ik meer denk aan eetbare dingen dan alleen maar uitproberen. Bloemkool is lastig maar ik vind het erg lekker, maar in dezelfde tijd hadden er ook 16 radijsjes en 9 bieten kunnen zijn...dus meer opbrengst minder ruimte... Maar goed, ik leer vanzelf wat goed werkt en wat niet. Van de week ga ik om de gister uitgeplante koolplanten radijs zetten, is zonde om daar hele vakken voor te gaan gebruiken terwijl het daar ook prima kan en de koolplanten er geen last van hebben omdat ze nog vrij klein zijn en tegen de tijd dat ze groeien zijn de radijsjes alweer geoogst Ik had een tiny tim tomaat boven staan, maar hij kwijnde gewoon weg, nu heb ik hem in de pvc kas staan,en warempel er komt weer een beetje leven in. Ja als het weer zo mooi blijft en er komt geen vorst meer[zijn ze nog zo binnen] Ga het van lieverlee toch proberen,eigenwijs hé!! eerst de een en dan de ander,en het laatste komkommer en meloen. maar nu overdag kwam de temp. in de pvc kast op 45 graden, moeten ze toch ideaal vinden? Nee Jeanne, die temperatuur vinden ze niet fijn. Warmte is fijn, vinden wij als mensen ook maar wij functioneren in die temperaturen ook niet geweldig meer. Daar bij is het verschil tussen dag en nacht wel extreem groot waar ze een klap van krijgen. Gevolg: Planten die al snel ziek zijn, daar gaat je oogst! Zeker als je maar een of 2 tomatenplanten hebt zou ik dat risico echt niet nemen.Je was ook veel te vroeg met de tomaten, beter zaai je begin april nog eens.Dan ben je vroeg zat Komkommer en meloen kunnen nog minder hebben qua schommelingen in de temperatuur dan de tomaten. Maar goed, je moet het zelf weten maar naar mijn idee is het vragen om problemen waar je niet op zit te wachten. Had vanmorgen op tv, bij kindertijd, ja kindjes he. Daar gingen ze ook prei in de grond doen, die prei waren echt al best groot.En dan zie je zie je die versneld groeien en dan oogsten ze die. Mooie grote preien, nou dat duurt bij ons nog ff, haha.. Gemeen hè, zo'n versneld beeld...maar ik heb de foto's nogeens bekeken van eerder en toch groeien ze!Kijk maar: 17 januari 28 januari 3 februari 23 februari 7 maart En van de week, 21 maart: http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 23 maart 2012 Auteur Geplaatst: 23 maart 2012 20 http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 24 maart 2012 Auteur Geplaatst: 24 maart 2012 33 http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 24 maart 2012 Auteur Geplaatst: 24 maart 2012 Volgens mij heb ik bijna alles overgezet naar het nieuwe blog-gebeuren Dus graag daar nieuwe reacties zetten, het wordt er vast overzichtelijker van maar vond het wel een enorme rot klus Veel reacties ge-quote, staat misschien wat vreemd maar juist al die reacties vind ik zo leuk dus zo is het toch 'bewaard' gebleven http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 24 maart 2012 Geplaatst: 24 maart 2012 laat maar weten wanneer het klaar is, dan sluit ik dit topic. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten