Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Miranda's Makkelijke Moestuintje '12

Featured Replies

Geplaatst:

Ik laat alles dicht als nu de zon doorkomt....warmt de bodem goed op en hebben ze het snachts warmer en die 6 x per dag dat je gaat kijken of ze alweer gegroeid zijn, lucht voldoende

Geplaatst:
  • Auteur

Ja das ook waar

Nou ik heb weer wat foto's!

De wortels van vorig jaar doen het na de vorst geloof ik toch weer een beetje!

img6463-b-3-3-rode-peen92591330782692.jpg

img6461-b-3-3-rode-peen52401330782692.jpg

De druif en rozemarijn:

img6469-b-rozemarijn-en-druif-3-382501330782690.jpg

Vergeet-me-nietje bij de vijver:

img6465-b-3-3-vergeet-me-nietje41201330782693.jpg

De bak van vorig jaar vertoont leven, haha was niet de bedoeling maar peterselie en bieslook zie ik bovenpiepen. Die gaan nog een ander plekje krijgen. De rozemarijn stekjes zijn iig. niet dood.

img6468-b-3-3-peterselie,-bieslook-en-stekken-rozemarijn53301330782694.jpg

De bietjes, iets slapjes

img6472-b-3-3-bietjes94781330782895.jpg

Krokusjes bloeien nu allemaal een beetje

img6473-3-3--krokussen93301330782926.jpg

img6478-b-3-3-krokus23681330782993.jpg

Narcissen en daaronder komen ook de hyancinthen bovenpiepen

img6474-b-3-3-narcissen96471330782985.jpg

img6480-b-3-3-hyacinthen39201330783019.jpg

Broccoli en een rand spinazie:

img6485-b-3-3-broccoli-en-spinazie53301330783029.jpg

De tuinbonen, misschien teveel in die bak...???

img6487-b-3-3-tuinbonen74071330783069.jpg

Andijvie en ernaast deel raapstelen

img6489-b-3-3-andijvie-en-raapstelen22471330783102.jpg

De aardbeien vertonen ook nieuw leven!

Zijn de ostara stekjes die ik van Eva gehad heb

img6490-b-3-3-aardbeien19861330783129.jpg

img6492-b-3-3-aardbeien-nieuw-leven97281330783729.jpg

img6494-b-3-3-aardbeien-nw-leven87851330783183.jpg

De broccoli plant van alle zijscheuten heeft toch echt de vorst niet overleefd.

De spruit en de jonge broccoli wel maar voor deze jongen is het genoeg geweest

img6503-b-3-3-broccoli-na-de-vorst-dood95691330783202.jpg

M'n koude bak:

img6506-b-kas-3-393991330783264.jpg

En als laatste foto de vensterbank...blijkbaar is het een rare vertoning want al die oudjes staan te staren en kletsen voor mijn tuin. Vanmorgen was er een zo brutaal dat hij ín MIJN tuin stond te kijken en zelfs even in de kas wilde kijken. Haha die zit nogal raar vast dus dat lukte niet en hij schrok zich dood toen m'n moeder ging vragen of hij wat kwijt was

Dat gaat wat worden als het straks af is en alles er natuurlijk prachtig bijstaat. Als ze nu maar van mijn oogst afblijven. De oudjes van tegenwoordig

img6496-b-3-3--vensterbank-voorkopie71151330783440.jpg

Maar goed het is ook wel een raar gezicht, toch maar even een foto van gemaakt

Geplaatst:

Wat ziet jou tuin er leuk uit.. Maar ik vind het er wel leuk uit zien zo voor het raam.. Elke keer als ik door de tuin loop ga ook kijken of er al iets omhoog komt.. Kan er zo van genieten..

Geplaatst:

Mooie foto's weer hoor

De bieslook heb ik een vast plaatsje gegeven...die komt al 20 jaar op dezelfde plek weer boven piepen...houdt blijkbaar van arme grond want ik doe er nooit iets aan alleen zn zaadjes pikken om in de winter binnen bieslook te hebben

Geplaatst:

Ja Miranda, ik hou er van en ik vindt het er gezellig uit zien, misschien vinden ze het wel heel leuk om te zien, en zijn ze nieuwsgierig wat het allemaal is. Misschien gaan ze zelf ook wel een keer beginnen ha ha

Geplaatst:

Je moet ze gewoon een keer op de koffie uitnodigen, kunnen ze het allemaal een keer goed bekijken

Geplaatst:
  • Auteur

Hihi weet je, ik vind het best leuk om te kletsen erover hoor, maar zit je net op je knieen moeilijk te tellen en te priegelen...en dan komt er weer iemand vertellen dat het heel anders moet.

Vorig jaar ook. En zit je gewoon lekker te kijken is er niemand die wat zegt en net als je moeilijk aan het doen bent....

En ik vind het ook super om alles te laten zien en te vertellen wat het is maar vind het dus niet zo geweldig als mensen zomaar in 'mijn tuin' gaan scharrelen.

Maar goed dat is het nadeel van de voortuin en vorig jaar stond die mega grote en lelijke heg er nog voor...die is nu weg

Ik moet gewoon even wennen den ik

Geplaatst:

Dat is ook niet zo netjes om zomaar iemand's tuin in te lopen.. Misschien een bordje maken.. "Blijf uit mijn tuin"..

Geplaatst:
  • Auteur

Of toch een alarmsysteem en schrikdraad met 220 erop!

Van de week was er zelfs een oud opaatje aan het proberen om IN mijn koude kas te kijken. Toen ging m'n moeder vragen of hij iets kwijt was...hahah die man schrok zich wild

Maar ipv. last van de katten hebben we nu eerder last van de oudjes

Geplaatst:

Ik zie die crocusjes staan. En moet gelijk denken aan safraancrocus. Is misschien een idee volgend jaar die te poten ? zijn wat lastiger, maar ik heb ze jaren gehad. En van 20 crocussen is best wat te oogsten. Zo heb je 2 vliegen in 1 klap ( ? ) ( toch een beetje het idee van MM ? )

Geplaatst:

en dan hebben ze het over de jeugd van tegenwoordig.....

Geplaatst:
Of toch een alarmsysteem en schrikdraad met 220 erop!

Van de week was er zelfs een oud opaatje aan het proberen om IN mijn koude kas te kijken. Toen ging m'n moeder vragen of hij iets kwijt was...hahah die man schrok zich wild

Hahaha.. Je kunt maar ergens last van hebben he..

Geplaatst:

Tsja, gewoon een netje erover zoals bij de katten helpt dan misschien toch wat minder goed

Geplaatst:

Voordeel van oudjes is dat ze niet in je bakken gaan graven en erin gaan schijten

Good things come in small packages

Geplaatst:
Voordeel van oudjes is dat ze niet in je bakken gaan graven en erin gaan schijten

wwhahaha.. dat mag ik toch hopen..

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ga er maar van uit dat het nieuwsgierigheid is.

Geloof niet dat mensen zomaar mijn oogst gaan plukken...hoop ik dan

Misschien een bordje maken met de route naar de C1000

Er komt nog een hekje, en bij de hoge bakken aan de stoepkant komt gaas nog tot een meter hoog, dus is het iets minder pakbaar

Geplaatst:

Echt superleuke foto's! Wat heb je een leuk tuintje!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

Er komt nog een hekje, en bij de hoge bakken aan de stoepkant komt gaas nog tot een meter hoog, dus is het iets minder pakbaar

Heel erg slim.. Kunnen meteen je bonen tegen aan.. en misschien 220 erop.. Voorals ze het toch willen proberen..

Geplaatst:
  • Auteur
Echt superleuke foto's! Wat heb je een leuk tuintje!

Dank je wel! Helaas tuinTJE...ik heb zoveel plannen dat ik een TUIN nodig heb. Of liever gezegd een landschap Mét stallen

Heel erg slim.. Kunnen meteen je bonen tegen aan.. en misschien 220 erop.. Voorals ze het toch willen proberen..

Nee daar kan niks hoogs groeien want dan staat m'n halve tuin in de schaduw...Maar m'n wortels en prei e.d. gaat prima denk ik. Die rand bak aan stoepkant is hoger gemaakt dan de rest want als er honden langswandelen en ze tillen hun poot op leek me niet zo lekker in m'n groenten

Maar ik had het plan om bij een van die palen een minipompoen te laten klimmen, heb ik vanmiddag een topic over gestart. Idee is leuk, nu afwachten of het kan!

Zet wel ffies foto neer van de 'moestuin' , staat vast ook tig pagina's treug maar een foto zegt meer dan al dat uitleg gedoe van mij

14342841946kwpc92651330960604.jpg

Geplaatst:

Ziet er goed uit Miranda, jij ook veel succes hé de komende maanden,

Geplaatst:

Dat ziet er heel mooi uit.. Dat gaat zeker goed komen dit jaar..

Geplaatst:

Ik kan het de oudjes niet kwalijk nemen, als ik dit zou zien zou ik ook super nieuwsgierig worden wat er allemaal in zit. Misschien moet je het als een compliment zien Ik vind jouw creativiteit om ruimte te maken ook inspirerend!

Geplaatst:
  • Auteur

Dankje

Maar heb het samen met m'n moeder bedacht hoor. En meer dan dit gaat niet lukken maar volgens mij kan ik best een aardige oogst hebben als ik een beetje oplet waar ik wat neerzet!

De oude mm staat er nog steeds in, ga de grond gebruiken in de aardappelzakken, de sierplantjes verhuizen we wel weer even ergens anders heen want ik heb ruimte nodig. Er staat niets eetbaars meer in nu, al kwam ik nog wel een verdwaald radijsje tegen en die smaakte eigenlijk nog best lekker en dat na al die vorst

Alle vakken die tot nu toe klaar zijn zitten vol en ik kan de hoge erwt niet zetten waar straks tomaat komt omdat ik denk dat hij niet al eruit te halen is eind mei.

Ook de slakkenval neergezet vandaag...al heb ik er afgelopen seizoen niet heel veel last van gehad eigenlijk.

Oh ja, de 220 vond ze geen goed idee, m'n moeder dan...geeft zoveel troep

Geplaatst:

Wat voor soort slakkenval heb je neergezet?

220 is wel erg grof, oke.. Maar gewoon schrikdraad kan toch wel..

Geplaatst:
  • Auteur

Gewoon plastic bakje met bier en een deksel.

Nee, alle ideëen vond ze niet zo geweldig. Hekje mag, maar camera beveiliging, alarmsystemen mag allemaal niet...dan moet ze voortaan maar hele dagen thuis zijn...door het raam turen wat ze uitspoken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.