Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Miranda's Makkelijke Moestuintje '12

Featured Replies

Geplaatst:

Je bent echt de enigste niet hoor Rantje

Ik heb daar ook last van. Maar ik laat die eigenschap niet de leuke dingen van me afnemen.

De ene keer is het wel een flop en de andere keer pakt het wel heel erg goed uit.

Volgens mij zijn hier een hele hoop mensen die niet haantje de voorste zijn, want die zoeken wel de drukte op en niet hun tuintje

En waarschijnlijk kan je wel met iemand meerijden als je dat zou willen.

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

Geplaatst:

Hihi, volgens mij hebben we het hier op het forum wel eens eerder gehad over het niet van grote mensenmassa's houden.

Ik had er vroeger veel meer last van dan nu, maar volgens mij zijn heel veel mensen wel een beetje zenuwachtig bij het ontmoeten van veel nieuwe mensen.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:

Denk dat MamaRantje ook niet zit te springen bij de gedachte om haar dochter in haar uppie naar allemaal enge internetbekenden te laten gaan. Ik zou er zelf ook liever wel bij zijn als mijn dochter zo iets van plan was...

Miranda, je moeder is heel erg welkom. Dennis neemt z'n moeder ook vast weer mee (hoop van wel).

Hoe ver is het voor jullie?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
Hihi, volgens mij hebben we het hier op het forum wel eens eerder gehad over het niet van grote mensenmassa's houden.

Ik had er vroeger veel meer last van dan nu, maar volgens mij zijn heel veel mensen wel een beetje zenuwachtig bij het ontmoeten van veel nieuwe mensen.

Ik heb begrepen dat het bij Jorieke heeeeeeeeeel RUIMMMMMMM is, dus daar lijkt het gewoon dat er maar een enkeling rondloopt en hier en daar leer je een nieuw mens kennen..... eigenlijk ben ik helemaal niet meer zo nieuw ....

Geplaatst:
  • Auteur
Om de citroenmelisse nu uit de keuken in de tuin te planten lijkt me geen goed idee. Dat overleeft dat kasplantje namelijk niet.

Ik ben niet zo zeer moe. Als ik opsta voel ik me niet lekker en als ik te lang doorga krijg ik pijn in m'n nek.

Ik bedoelde ook gewoon binnen. 'm In twee splitsen ofzo

Maar als het beter weer gaat worden laat ik hem wel wennen aan buiten...als die dan nog leeft natuurlijk!

Ik heb spierpijn, koorts, mega koppijn en ben vreselijk moe

Hihi ik moet wel een beetje lachen om jullie reacties over de moestuindag

Het lijkt me erg leuk! En sowieso neem ik dan wel m'n moeder mee want dan voel ik me ook fijner. Zij klets makkelijker, voorkomt vervelende stiltes en stotterpartijen...en zo rol ik ook vaak wel een beetje het gesprek in

Toen ik voor het eerst op mijn nieuwe manege was heeft dat ook geholpen.

Maar ik was niet verlegen maar doordat er helaas ook mensen op de wereld bestaan die het nodig vinden om je vertrouwen te misbruiken, te liegen en te bedonderen. Ik heb er te veel in een korte periode gehad. En toen was mijn zelfvertrouwen ineens foetsie

Denk dat MamaRantje ook niet zit te springen bij de gedachte om haar dochter in haar uppie naar allemaal enge internetbekenden te laten gaan. Ik zou er zelf ook liever wel bij zijn als mijn dochter zo iets van plan was...

Miranda, je moeder is heel erg welkom. Dennis neemt z'n moeder ook vast weer mee (hoop van wel).

Hoe ver is het voor jullie?

Maar krijg nu wel een heel warm gevoel dat ik erg welkom ben en niet de enige ben die verlegen is

Wordt het niet een dooie boel met allemaal muurbloempjes

Mijn moeder kan niet zo'n eind autorijden en het ligt er ook een beetje aan of ze een goede dag heeft of niet. Maar hoe ver van te voren moet ik het laten weten of ik kom? Ik woon in het Westland, dus das wel een takke eind uit de buurt!

Je bent echt de enigste niet hoor Rantje

Ik heb daar ook last van. Maar ik laat die eigenschap niet de leuke dingen van me afnemen.

De ene keer is het wel een flop en de andere keer pakt het wel heel erg goed uit.

Volgens mij zijn hier een hele hoop mensen die niet haantje de voorste zijn, want die zoeken wel de drukte op en niet hun tuintje

En waarschijnlijk kan je wel met iemand meerijden als je dat zou willen.

Dat is wel een goede instelling maar ik merk dat ik iets gewoon echt niet leuk vind als ik me niet prettig voel. Is ook jammer dat een hoop mensen dat niet snappen. Ik heb graag m'n moeder in de buurt, nu ook op de manege nog steeds. Ik ben dan zelf veel zekerder en ik weet dat mijn moeder ingrijpt als dat nodig is. Dan maar een moederskindje hoor, komt vanzelf wel dat ik het zonder haar prima kan. Dat is alleen nu nog niet

Simone, je had toch gevraagd over m'n ervaringen met de potjespers?

Bij dat topic van m'n kerstcadeautjes heb ik het aangevuld en ook op mijn blogje een verhaal met foto's geplaatst!!

Geplaatst:

Voor de moestuindag hoef je niet ver van te voren aan te melden lijkt me. Ruilafspraken worden dan wel wat lastiger.

Misschien kunnen jullie vanaf wat dichter bij jullie bij iemand meerijden... Dat is inderdaad een heel eind. Vraag eventueel gewoon eens in het draadje van de moestuindag (peiling...).

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

Ga het zo even overleggen weer met m'n moeder!

De koude bak staat dus wilde nog een foto laten zien

img_5701-b-kb-15-jan44341326897458.jpg

Verder was de prei aan het kiemen! Wat ik dan weer zo gek vind is dat sommige veel sneller zijn dan andere, ongeveer de helft is opgekomen nu.

img_5706-b-17-1=1297681326897537.jpg

img_5716-b-17-1-1255641326897536.jpg

img_5714-b-17-1-1294981326897535.jpg

Paprika heeft nog een klein groen vlekje van een halve cm.

Nu vind ik het eigenlijk weer zonde om hem ervan af te halen

Hoe lang kan ik hem laten zitten en ik dacht dat ik hem misschien hierna wat koeler moet zetten en als 'ie blijft leven, half mei gewoon in de tuin zou kunnen zetten omdat het niet een eenjarige is?

img_5720-b-17-1-1258871326897644.jpg

Verder heb ik etiketjes gemaakt. Moet ze nog even met een plakbandje beschermen en aan een satestokje doen.

Eerst mijn huiswerk maken, ben weer naar school geweest maar nog steeds niet lekker

Geplaatst:

Je koude bak ziet er geweldig uit

Heb je ook een overzicht foto hoe je voortuin er uit ziet?

En wat die prei betreft, het zijn net mensen, de 1 groeit harder dan de ander

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je Helly! Het is wel wennen dat dat ding erin staat.

Op het plattegrond kan je zien hoe het met de verdeling is, ik heb geloof ik niet echt een hele duidelijke foto, als het helemaal klaar is maak ik er wel een vanuit m'n slaapkamer! Das van bovenaf dan

Deze foto's zijn van toen we bezig waren nog....en m'n oude bak staat er nog steeds in...tsja...die broccoli plant hè Maar ben wel blij dat hij er nog staat...kan er lekker nog een keer van eten!

1434284091_6_hks_49231326983614.jpg1434284063_6_07y458561326983611.jpg1434284194_6_kwpc97741326983609.jpg

img_5701-b-kb-15-jan42511326984056.jpg

Die prei is wel grappig, gister waren het er 12 en vandaag alweer 1. Die eerste zijn nu ook echt grassprieten

Verder heb ik gister gezaaid:

img_5745-b-18-januari-2012-kool80371326983795.jpg

En m'n Yoghurt-plantje groeit ook best hard zeg!

Monster (vleesetende plantje wat ik bijna vermoord had doordat ik hem leidingwater gaf) krijgt nu een nieuw blaadje. Hij is nog niet dood

Ook de lijst met bloemenzaden heb ik helemaal afgemaakt!

Ik heb een planning gemaakt wat ik wilde met een hoop vragen, dus die zet ik hier ook gelijk neer, voor dat 't weer weg is

Best een hoop werk gedaan eigenlijk, nu m'n huiswerk nog

En twijfelen of ik m'n paprika ga eten...vind het zoooo zonde

Geplaatst:

Als hij wegrot is het ook zonde...

Geplaatst:
  • Auteur

Ja das ook waar...

Straks als ik met alles klaar ben ga ik hem lekker oppeuzelen!!!

De bloemenzaden:

Afrikaan:

Afrikaan/Tagetes:

Mini Afrikaan

Lage Afrikaan, gele bloem

Afrikaan Hortus

Kleine Afrikaan

Gewone oranje Afrikaan

Jolly Jester 25 cm

Alcea pallida

Afrikaanse Iris (Dietes Grandiflora)

Amaranthus 'Tricolor Vulcano'

Arum Italicum (Italiaanse Aronskelk)

Berenoor 'Harlequin Mix' (Arctotis Acaulis)

Blauwe Lobelia

Ballonplant (Platycodon Grandiflorus)

Bonte Ganzebloem (Chrysanthemum Carinatum)

Catharanthus Roseus

Celosia Argentea Var. Spicata

Cosmos Albatross wit 80-100 hoog

Cosmos 'Crest Red' 40cm (Cosmos Sulphureus)

Cosmos Sensation Mix 110 hoog

Cosmos Sensation mamouth 120 hoog

Dagkoekoeksbloem (Silene Dioica)

Datura Discolor

Duizendschoon Bodestolz Mischung

Gaillarda Pulchella Lorenziana (dubbele Kokardebloem)

Gipskruid 'Pinky' (Gypsophila Elegans)

Gele Lis (Iris Pseudacoris)

Goudsbloem gemengd

Grote Kattenstaart (Lythrum Salicaria)

Hazenstaartje (Lagurus Ovatus)

Ipomoea Quamoclit 2.50m

Juffertje in 't Groen (Nigella damasena) Mix

Klimmende Winde (Ipomoea) gemengd

Knuffelplant (Kochia Scoparia)

Lathyrus wit, opa's tuin vast

Lahyrus Bernard Jones

Lavandula Multifida

Lavatera Sylvestris 'Silver & White Cup-mix'

Lijmkruid (Silene Schafta)

Lobela Cardinalis

Lobelia 'Crystal Palace' (Lob. Erinus Compacta)

Lupinus Nanus 1 jarig

Meisjesogen

Middelste Teunisbloem (Oenothera Parviflora)

Mina Lobata

Mimulus Cupreus

Nicotiana Mutabilis

Nicotiana 'Marshmallow'

Oost Indische Kers hoog

Oost Indische Kers laag rood

Oost Indische Kers gemengd enkel 30 cm hoog

Pachyphragma Macrophylla

Schijnpapaver (Meconopsis Cambricum)

Papaver Rupifragum

Papaver Tulppapaver

Petunia Mixed dwerg/lage soorten

Polygonum Orientale

Portulaca Grandiflora roze

Portulaca Grandiflora mix

Primula Veris (echte Sleutelbloem)

Rosa Canina 'Hondsroos'

Sanguisorba Hakusanensis 'Pink Brushes"

Siermais rood

Slaapmutsje Carnaval Mix ( Eschscholzia Californica)

Slaapmutsje 'Champagne & Roses'(Eschscholzia Californica)

Spiegeleitje (Limnanthes Douglasii)

Streepjeszaad 'Rosea' (Crepis Rubra)

Suzanne met de mooie ogen

Turnera Ulmifolia

Viooltje 'Yesterday, Today & Tomorrow'

Viooltje 'snow White'

Verbena 'Strawberries & Cream'

Zeepkruid roze

Zilverkaars (Cimicifuga Racemosa) 2m

Zinnia 'Elegans Meteor'

Zinnia 'Zahara Starlight'

Zonnebloem 'Miniatuur' 140 hoog

Zonnebloem 'Avondzon' 200 hoog

Zonnebloem 'Earthwalker' 200-220 hoog

Eigen zaadjes 2011:

Klimwinde van Yvonne gehad

Zonnehoed paars roze

Gaillardia van harry en janny

Cematis uit de voortuin

Blauwe kleine bloempjes op stengels

petunia uit de achteruin

chrysant ding achtertuin aardewerk pot

Roze bloempjes in vetplantje

aangepast door Gast

Geplaatst:
  • Auteur

Plannen januari 2012

* De plantuitjes van Jeanne 9 of 16 in een vak?

* zomerprei voorzaaien gedaan op 9 januari

* Welke keukenkruiden kan ik nu binnen zaaien? Van mijn lijstje. ik dacht aan de 4 soorten basilicum, tijm 3 soorten, bosui kan misschien ook wel??? 3 Soorten peterselie, salie, bieslook. Oh en dan heb ik ook 1 jarig bonenkruid en komkommerkruid.

* en de Stevia wil ik zaaien maar dat verhaal snap ik nog geen snars van Xd

Koude Bak 12 vakken

* Bloemkool, Ramenesco, witte kool, rode kool en Koolrabi voorzaaien, na de eerste echte blaadjes in de koude bak. Gezaaid op 18-1.

Ik denk dat ik die dan in potjes zet, weet niet wanneer ze zonder het glas mogen???? Kunnen ze eigenlijk niet gewoon in de tuin straks of is dat te koud?

* Vakje met Radijs zaaien

* 2 vakjes met Raapsteeltjes, hoever in de rij uit elkaar?

* 2 vakjes Spinazie (of toch 3?)

* Veldsla binnen of buiten zaaien?

* 2 vakjes wortels (1x amsterdamse bak en 1 keer ander soort?)

* Snijsla, dat is toch hetzelfde als pluksla??? En welke kropsla kan nu wel en welke niet? Of maakt dat niet heel veel uit?

Ik wil de erwten ook al doen maar moet dat nu onder glas of kan ik ze glijk op de goede plek zaaien?

Ik heb 2 soorten doperwten, de Mr. Big en de Little marvel.

Dan februari

* Tuinbonen binnen voorzaaien, in maart uitplanten als ze rond de 10 cm zijn.Uitzoeken of het hoge of lage zijn?

* peulen voorzaaien, ik heb een of andere reuzenpeul, sugar snaps 2 soorten,

* Koolrabi uitplanten in de KB

* Andijvie binnen zaaien, maart de koude bak in en april de volle grond in.

* Een 2e keer zomerprei voorzaaien, binnen houden tot maart/april?

* Clematis snoeien????

Geplaatst:
  • Auteur

Misschien wordt je hier iets wijzer van; http://www.freewebs.com/ruudendiana/steviarebaudiana.htm

Super!!! Heb het net meteen uitgeprint doe ik het in mijn mega ordner met beschrijvingen!

Het zijn gewoon lichtkiemers... best makkelijk. Ze moeten wel vrij warm.

Oké! Dan ga ik ze meezaaien met de wedstrijd aubergine enzo.

Pfff moet ik ook nog aan beginnen, was ik alweer vergeten

Geplaatst:

Wow ben je aan t leren voor archivist?

Maar zonder gekheid, dat doe je goed hoor, alles uitprinten en netjes bijhouden

Nu zie ik op je foto's een vakkenbak (MM) in een grotere bak staan, is het de bedoeling dat die vakkenbak eruit gaat en dat die grote de uitbreiding is?

Geplaatst:

Hoi Miranda, bij mij doen de plant uien het super goed. Ik hoop bij jou straks ook goed. Op een rij van een meter breed heb ik er maar 10 staan, om ze de ruimte te geven om in de breedte te groeien. Die andere die ik nu geplant heb staan ,ga ik over zetten, omdat peulen en uien niet samen gaan, volgens het boekje. Heb je weer een aardappel project uitgevoerd of moet je dat nog doen,die van mij komen pas eind februari,dus moet nog wat geduld hebben succes

Geplaatst:
  • Auteur

Wow ben je aan t leren voor archivist?

Maar zonder gekheid, dat doe je goed hoor, alles uitprinten en netjes bijhouden

Ja want ik kan het allemaal niet meer onthouden

En 't staat ook zo raar als ik alles steeds opnieuw vraag hier

Nu zie ik op je foto's een vakkenbak (MM) in een grotere bak staan, is het de bedoeling dat die vakkenbak eruit gaat en dat die grote de uitbreiding is?

Apart hè? Een MM in een MM

Das nou mijn eerste bak, die ik met m'n verjaardag gehad heb!

Dé boosdoener van m'n nieuwe verslaving

Nee hij moet er uit, maar er stonden nog allerlei dingen in die ik zo lang mogelijk wilde staan! Anders had ik nooit geweten dat je 3 keer kunt oogsten van 1 broccoli

Ik heb wel iemand gevonden die hem graag wilt adopteren

Dus dat is wel leuk en eindelijk iemand in mijn buurt die de moestuin ook wel leuk vindt!

Hoi Miranda, bij mij doen de plant uien het super goed. Ik hoop bij jou straks ook goed. Op een rij van een meter breed heb ik er maar 10 staan, om ze de ruimte te geven om in de breedte te groeien. Die andere die ik nu geplant heb staan ,ga ik over zetten, omdat peulen en uien niet samen gaan, volgens het boekje. Heb je weer een aardappel project uitgevoerd of moet je dat nog doen,die van mij komen pas eind februari,dus moet nog wat geduld hebben succes

Ik ben benieuwd al ben ik op het moment wel super traag met alles....

Gewone uien waren er 16 in een vak (schoenendoos zoals Koert het noemt ) Dus ik twijfel of ik er 9 of 16 ga doen

Ik had al in dat topic gereageerd op je vraag maar het kan echt geen kwaad hoor, door onnodig te verplaatsen loop je meer risico dan door het te laten staan denk ik.

Zo'n boekje is leuk maar je moet het niet te letterlijk nemen. Zie het meer als een richtlijn. Want ieder boekje heeft zo zijn dingen...en dan zie je uiteindelijk door de bomen het bos niet meer en dat is niet de bdoeling!

Nee, ik ga morgen of zaterdag de aardappels eruit halen, kan echt niet meer wachten Ik ben zo giga nieuwsgierig

Maar het volgende plan is al klaar

Ik moet echt heel nodig naar bed....maar was zulke leuke dingen aan het lezen. Over m'n yoghurtplantje en over de maankalender (kosmos)! Is echt wel grappig!

Verder nog geen commentaar gehoord over mijn plannen van januari en februari dus ik doe nog niks heel geks geloof ik

Al stonden er wel wat vragen bij, die van de Stevia is opgelost!

De rest nog niet

Geplaatst:
  • Auteur

* Welke keukenkruiden kan ik nu binnen zaaien? Van mijn lijstje. ik dacht aan de 4 soorten basilicum, tijm 3 soorten, bosui kan misschien ook wel??? 3 Soorten peterselie, salie, bieslook. Oh en dan heb ik ook 1 jarig bonenkruid en komkommerkruid.

Koude Bak 12 vakken

* Bloemkool, Ramenesco, witte kool, rode kool en Koolrabi voorzaaien, na de eerste echte blaadjes in de koude bak. Gezaaid op 18-1.

Ik denk dat ik die dan in potjes zet, weet niet wanneer ze zonder het glas mogen???? Kunnen ze eigenlijk niet gewoon in de tuin straks of is dat te koud?

* Snijsla, dat is toch hetzelfde als pluksla??? En welke kropsla kan nu wel en welke niet? Of maakt dat niet heel veel uit?

Ik wil de erwten ook al doen maar moet dat nu onder glas of kan ik ze glijk op de goede plek zaaien?

Weet iemand nog antwoord op 1 of meerdere vraagjes?

Geplaatst:

Miranda, mij is gezegd van de week dat je erwten beter gelijk op de daarvoor bestemde plaats kan zetten.

Raapstelen heb ik zelf nooit gezaaid,maar in de tuin encyclopedie staat een rij afstand van 30 cm en tussen afstand van de plantjes van 15 cm.

Geplaatst:

Koude Bak 12 vakken

Weet iemand nog antwoord op 1 of meerdere vraagjes?

Veldsla buiten zaaien in het najaar. Ui naar gelang van dikte planten. Snijsla is naar mijn mening t zelfde als pluksla. Kropsla nog even mee wachten, die kun je dacht ik beter zaaien als t al wat warmer wordt. Raapsteeltjes net als rucola of pluksla zaaien. Ik dacht dat de erwten nog een maandje moesten wachten? Die wel op de plek waar ze moeten komen zaaien. Mediterraanse keukenkruiden hebben veel warmte nodig!

Geplaatst:
  • Auteur

Veldsla buiten zaaien in het najaar. Ui naar gelang van dikte planten. Snijsla is naar mijn mening t zelfde als pluksla. Kropsla nog even mee wachten, die kun je dacht ik beter zaaien als t al wat warmer wordt. Raapsteeltjes net als rucola of pluksla zaaien. Ik dacht dat de erwten nog een maandje moesten wachten? Die wel op de plek waar ze moeten komen zaaien. Mediterraanse keukenkruiden hebben veel warmte nodig!

Dank je!

Veldsla kan nu dus niet meer?

Wat bedoel je met de ui?

Kropsla wacht ik dan nog even mee

Raapsteeltjes dus gewoon over het vakje strooien? ben benieuwd of ik het lekker vind want ik heb het nog nooit gegeten

Ik dacht gelezen te hebben dat doperwten wel nu kunnen maar dat je met de tuinbonen een maandje moest wachten?

De keukenkruiden ga ik binnen in huis proberen...

Ben nog niet begonnen daarmee, geen tijd voor gehad

.....................................................................................

Wel heb ik de zaadjes van de koolplantjes in de potjes gedaan die ik gemaakt had met m'n pottenpersje....*grrrrr* wát een gepriegel

Doe ik de volgende keer toch maar gelijk daarin, het is leuk om te zien maar dit kost veeeeel te veel tijd zo.

Van de olifantenknoflook zijn er nu in totaal 4 boven de grond komen piepen.

De gewone knoflook doet het ook nog steeds goed!

Kleine bloemkooltje in de koude bak gezet, hoop dat 'ie het blijft doen want hij heeft een klap gehad met de nachtvorst van de week.

De kefir gaat super!!!!!! Heerlijk goedje!

Geplaatst:

Op mijn zakje veldsla staat zaaien in augustus en september. Dat is al lang voorbij. Maar misschien kan het nog in een koude bak?

Uien doelde ik op hoeveel je er in een vakje kon poten. Uien die 10 cm doorsnee worden tja dat kunnen er dan 3 zijn, maar als ze minder groot worden kunnen er meer in

Als je nog nooit raapsteeltjes hebt gegeven dan wacht je nog een aangename verrassing Helaas is het wel een seizoengroenten, want we konden het alleen in maart, hooguit april kopen. Nu kan ik er iets langer van genieten, en genieten doen we!

Op de zakjes van mijn erwten staat dat ik op z'n vroegst in februari kan zaaien, maar dan wel onder glas (koude bak/kas?).

Gaat die kefir niet je neus uit komen als je t persé elke keer moet opmaken?

Geplaatst:

Gaat die kefir niet je neus uit komen als je t persé elke keer moet opmaken?

Misschien is t ook wel een goede meststof voor een bepaalde plant??

Geplaatst:

Als je er kaas of zure room of zo van maakt, 'verbruik' je veel meer kefir en hoef je het niet elke dag te drinken.

Ik al zo eens neuzen in mijn boekje van Peter Bauwens. Hoe je dat ook alweer doet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.