freggel Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Voor onze hobby (astronomie) zijn we op zoek naar beplanting in onze tuin tegen licht van omringende huizen. We willen over ca 20 a 25 meter bomen of een heg gaan plaatsen die behoorlijk hoog wordt. We hebben alleen totaal geen verstand van beplanten, bomen of struiken.Het liefst het hele jaar groen (ivm afscherming), hoog (> 3m) snel groeiend en niet al te duur. Heeft iemand tips voor bomen of struiken die snel hoog en vol groeien en toch betaalbaar zijn? Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Addie Posted December 13, 2010 Share Posted December 13, 2010 Wij hebben thuis leylandii staan. Groeit snel en blijft groen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVL Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 Met die hoogte (3m) kom je inderdaad snel uit bij de leylandii. Andere opties zijn Ilex aquifolium (hulst) en Thuja plicata Fastigiata nog een optie. Iets anders is Elaeagnus ebbingei (Olijfwilg), kan ook 3m hoog worden en is wat 'origineler' dan de bovenstaande. Groeit iets langzamer maar betekend wel minder snoeien Ik neem aan dat het van boven tot onder dicht begroeit moet zijn, of kunnen er ook bomen staan (eventueel in combinatie met)? Een handige site met een overzicht van groenblijvende bomen/hagen en hun kenmerken heb ik hier gevonden:http://www.bomenonline.be/Assortiment/Categorie.asp?Group=Bomen&Cri=Kenmerk&ID=d06&Lang=NE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knolletje Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 Wij hebben thuis leylandii staan. Groeit snel en blijft groen. Die heb ik ook staan en voldoet inderdaad aan de vereisten van Freggel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted December 14, 2010 Author Share Posted December 14, 2010 Bedankt voor de reacties! Het liefste willen we inderdaad iets wat van onder tot boven dicht is, maar noodzakelijk is het niet, omdat er al een muurtje staat die het onderste licht al weghoudt. We gaan eens goed kijken naar de opties! Nogmaals bedankt! Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts