Ruitertje Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Heeft iemand een goed ontwerp voor een fundering van een kas? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Jorieke123 Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Een ontwerp? Of een idee? Onze kas staat op grindtegels die op hun kant zijn ingegraven. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ruitertje Posted January 5, 2012 Author Posted January 5, 2012 Bedankt! Een idee of ontwerp zoiets voor een fundering Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
geedee Posted January 5, 2012 Posted January 5, 2012 De afmetingen van de rand van de kas meten en een geultje graven van 20 cm diep......egaliseren met een laagje zand en dab betonblokken hoogkant(vertikaal) erin metselen.....de blokken steken dan zo'n 5 a 10 cm boven de grond uit.....hierop het frame van je kas vast bouten. Dit is i.i.g. mijn plan voor fundering van mn nieuwe ikas en o ja.....misschien van te voren de bodem frezen/spitten/verbeteren ( zit hier op klei)....scheelt kapotte ruiten naderhand als ik met mn lange schop moest spitten (spreek uit onhandige ervaring ) Quote
hansm Posted January 5, 2012 Posted January 5, 2012 beton rand storten, ytongblokken, stoeptegels van alles wat duurzaam en zorgt dat je kas van de grond komt kun je gebruiken, zelf heb ik extra toen de kas er eenmaal opstond nog beton hierover gesmeerd dat de metalen onderrand zo min mogelijk kans op rot heeft. Quote Players only love you when they're playing.
wouttie75 Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 ik heb pallisade banden ingespit, en daarop (steekt 10 cm uit) een ligger van geimpregneerd hout 68*68 met een hoekpaal in de grond. Hierop schroef ik de kast vast. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Ruitertje Posted January 24, 2012 Author Posted January 24, 2012 Ik heb het eerder gevraagd, maar ik snap niks van die funderingen. Ziet er allemaal zo ingewikkeld uit! Ik dacht aan houten palen in de grond en tegels er tussen en klaar! Maar ik zat te denken hoe zet je die kas dan vast aan de palen? Als je een kas met glas heb in plaats van polycarbonaat? (polycarbonaat kun je zo doorheen boren) Hoe hebben jullie dat dan gedaan? Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
wouttie75 Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 zo heb ik het gedaan Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Ruitertje Posted January 25, 2012 Author Posted January 25, 2012 Ziet er goed uit! Ga ik denk ik ook doen. Bedankt wouttie75! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Recommended Posts