Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeft iemand een goed ontwerp voor een fundering van een kas?

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Posted

Bedankt! Een idee of ontwerp zoiets voor een fundering

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Posted

De afmetingen van de rand van de kas meten en een geultje graven van 20 cm diep......egaliseren met een laagje zand en dab betonblokken hoogkant(vertikaal) erin metselen.....de blokken steken dan zo'n 5 a 10 cm boven de grond uit.....hierop het frame van je kas vast bouten.

Dit is i.i.g. mijn plan voor fundering van mn nieuwe ikas

en o ja.....misschien van te voren de bodem frezen/spitten/verbeteren ( zit hier op klei)....scheelt kapotte ruiten naderhand als ik met mn lange schop moest spitten (spreek uit onhandige ervaring )

Posted

beton rand storten, ytongblokken, stoeptegels van alles wat duurzaam en zorgt dat je kas van de grond komt kun je gebruiken, zelf heb ik extra toen de kas er eenmaal opstond nog beton hierover gesmeerd dat de metalen onderrand zo min mogelijk kans op rot heeft.

Players only love you when they're playing.

Posted

ik heb pallisade banden ingespit, en daarop (steekt 10 cm uit) een ligger van geimpregneerd hout 68*68 met een hoekpaal in de grond. Hierop schroef ik de kast vast.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

• 3 weeks later...
Posted

Ik heb het eerder gevraagd, maar ik snap niks van die funderingen. Ziet er allemaal zo ingewikkeld uit! Ik dacht aan houten palen in de grond en tegels er tussen en klaar! Maar ik zat te denken hoe zet je die kas dan vast aan de palen? Als je een kas met glas heb in plaats van polycarbonaat? (polycarbonaat kun je zo doorheen boren) Hoe hebben jullie dat dan gedaan?

Posted

Ziet er goed uit! Ga ik denk ik ook doen. Bedankt wouttie75!