Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat je ze zelf moet bestuiven heb je echt wel meer dan 1 plant van dezelfde leeftijd nodig. Drie vond ik perfect omdat er dan altijd wel eentje is met genoeg mannelijke bloemen. Daar heb ik zeker wel een goede oogst van gehad. Zelfs moeten uitdelen

Het is overigens ook beter wanneer je mannetje plant 1 met vrouwtje plant 2 kruist ipv vandezelfde plant.

Moeten niet hoor, het gaat prima met een plant! En je kan evt. helpen met bestuiven maar puur in theorie zouden er zat beestjes het werk moeten doen.

Ik denk wel dat je een zekerder resultaat hebt met meer planten. Dat van dat kruisen weet ik niet maar dat klinkt ergens wel weer weer logisch!

Wat wordt jouw volgende zaaisel Rantje?

Ik wacht nog even maar de paprika's en pepers ga ik van de week wel doen en dan ga ik ook aan de eerste ronde van de wedstrijd aubergine beginnen.

Even op de kosmos-kalender kijken welke dag het meest geschikt is!

Half februari ga ik wel de tuinbonen waarvan ik nog steeds niet weet welk soort het is op een keukenrolletje voorzaaien.

De lage sugar snaps gaan goed binnen, staan redelijk koel in de vensterbank zonder verwarming en de ventilatieroosters open.

Ik ben iets minder hyper nu

Erg druk met lezen en uitzoeken welke kipjes ik wil en waar ik ze vandaan ga halen

Geplaatst:

ok Rantje...nu maak je me jaloers hoor! ik wil ook kippies!

vandaag ga ik de aubergines zaaien.

en ook nog een aantal pepers zoals de cayenne en madame jeanette.

verder ga ik vandaag alle zaden nog een keer doorpluizen

en alles even noteren, ik weet nu niet eens wat ik precies heb!

Geplaatst:

Ja me too! Ik wil ook kippies!!

Dan snap ik wel dat je wat minder onrustig bent

Oh haha, ja dat noteren is wel handig, vorig jaar had ik dat niet gedaan en toen moest ik maar afwachten wat ook weer waaruit kwam

Ah, vandaag is het dus officieel de Mme Jeanet dag (bij deze!)

Geplaatst:

Ja echt spannend!!! Moet natuurlijk wel weten wat ze nodig hebben enzo.

Dus eerst alles op een rijtje hebben want de beestjes moeten wel een goed huis krijgen natuurlijk. Maar ik kan haast niet wachten hoor!

En zo kom ik niet in de verleiding om te vroeg van alles te gaan zaaien

Ik ga maar gewoon kijken hoe het gaat en wat ik kwijt ga kunnen, van dat plannen raak ik helemaal de weg kwijt en vooral erg in de stress.

Hier kletsen we over de kipjes, zijdehoentjes om precies te zijn!

post68915.html#p68915

Geplaatst:

Devils kiss peper gezaaid.

de citroenbergamot (gezaaid 18 januari) komt nu pas uit....bijna 20 dagen geduurd...maar ben blij dat hij het doet

Geplaatst:

Moet weer op mijn handen zitten dit weekend . Pepers, paprika's en aubergine ok, maar verder wil ik echt nog even wachten met zaaien. Door de weeks gaat dat prima, te druk, maar in het weekend....moet ik dus op m'n handen gaan zitten. Volgend weekend, of het weekend erna, ga ik beginnen met kapucijners en tuinbonen.

Geplaatst:

Ik heb tot nu toe, de paprika,tomaten, aubergine, en de red ninja bieslook. had in de koude kas, sla,doperwten en peulen voorgezaaid, en wortels, maar deze gaan het niet halen ,ben ik bang,maar goed zo blijf je bezig Nu niets meer tot de vorst weg is. ja misschien de sla nog, maar dan binnen.

Geplaatst:

Hier ook aangestoken, heb verschiiende soorten bonen,basilicum.bloemkool en sla gezaaid en een gemberwortel gepoot. Staat allemaal in mijn vensterbank.

De aardappels zijn besteld, spannend mijn eerste jaar moestuinieren, laat het voorjaar maar komen.

Geplaatst:

Ivm onze seizoen hier, kan ik alleen zaaien wat een groeitijd van niet meer dan 100 dagen heeft...is het iets wat echt meer dan 100 dagen is, dan moet ik het binnen starten.

Normaal begin ik 2e week van April binnen te zaaien, maar dit jaar zijn we in die tijd in Nederland.

Dit lijkt misschien kort 100 dagen, maar toch kunnen we alles groeien.

Vorig jaar heb ik van iemand 2 doosjes zaad gekregen voor tuinbonen...ben ik behoorlijk excited over, die hebben we hier normaal niet.

Geplaatst:

Leuk dat je die kermit hebt gezaaid! Ik zocht er nog naar van de week, maar vond hem niet. We gaan dit jaar met het dorp allemaal verschillende aubergines zaaien,( het is auberginethema op het dorpsfeest) dus ik hoop dat die groene erbij zit!

Mijn wedstrijdaubergine kan ik pas over een dag of 8 zaaien, als ik weer bij mijn landje ben, en het vruchtdag is...kan ook eerder natuurlijk en dan de vergelijk-test doen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mooi om te weten! Maar ik wacht het even af zoals gezegd, want er komen veel auberginezaden straks op de voorbereiding van ons dorpsfeest..( en ik heb daar volgende maand zaden ruilbeurs...)vanwege het thema aubergine heb ik de kermit al (hoopvol) genoemd daar. Hij is erg leuk..een superschattig groen vruchtje tussen al die paarse jumbo `s

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw, bij Hobbyzaden.nl kun je de zaadjes van de Kermit voor weinig 'krijgen' : 5 voor 70 cent.

Oh, ik kan niet wachten om mijn pas aangeschafte zaadjes te gaan zaaien...! Heb zulk leuk spul, maar geen kastje. Moet nog efkes wachten.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Wat al gezaaid heb, half januari - vleestomaten, cherry tomaten en balkon tomaten,

- paprika sweet colour

en dat is al goed aan opkomen.

Geplaatst:

Vandaag (om te proberen) gezaaid op vochtig keukenpapier:

Tomaat

- Millefleur

- Tiny Tim

- Minibel

Peper

- Chocolate Fatalii

- Zaad uit een rode peper uit de supermarkt

Paprika

- Sweet Cayenne

Geplaatst:

Hanneke, de Tiny tim geeft heel veel tomaatjes. Ik had deze vorig jaar en inmiddels is hij nu ook al voorgezaaid. Ik ben er zeer tevreden over

Gr.

Geplaatst:

De cherrytomaten die ik een paar weken geleden heb gezaaid zijn nu ongeveer 3 a 4 centimeter groot.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:

Vandaag weer wat gezaaid. paprika orange sun en basilicum soort. De rest komt bijna alles goed op alleen een paprika nog niet is oud zaad. maar meot langer kiemen. Helaas is er wat fout gegaan met de ontkieming van mijn plantjes zijn te ver uitgerekt. voor sommige soorten maak het niet uit andere wel. Helaas heb ik een stift gebruikt die blijkbaar niet watervast was. Volgens mijn man was dat namelijk wel zo. Dus kan ik de soorten niet goed meer aflezen. Verder heb ik nog wat zaden liggen die ik nu wil zaaien. Maar durf de koolsoorten nog niet te doen. vind dat een beetje te warm binnen. moet ook nog aubergine zaaien heel mooi met streepjes maar ik vind het niet lekker. misschien toch maar een poging weer klaar te maken. vorig jaar deed die planten het erg goed. maar had ze voor de sier.

Geplaatst:

Ik heb gister de aubergines, paprika's, ananaskers (ph. peruviana). passiflora en dragonfruit gezaaid. Die laatste is een experiment

Aubergines: Japanese White Egg, Black Beauty en Morden Midget

Paprika's: Sweet Pickle, Marconi purple , Sweet banana , Lombardo en paprikazaden van Frans

Maar na de winter komt de lente weer.

Geplaatst:

Omdat ik ook zoveel mogelijk rekening wil houden met de kosmos-kalender, vandaag alleen prei gezaaid. Was in de veronderstelling dat dat een wortelgewas is. Ik kom er nu net achter dat het een bladgewas is. Na ja, ik ga de zaadjes er toch maar niet weer uitpeuteren

Donderdag ga ik kropsla voorzaaien, en vrijdag gaan de tuinbonen, kapucijners, peulen en sugar snaps de grond in (voorzaai binnen, wel koud natuurlijk, mogelijk op het balkon). Zit nog te twijfelen of ik ook de tomaten aankomende vrijdag al zal voorzaaien, of nog een weekje of 2 zal wachten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...