appelvrouw Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 ja je erwten kunnen nog best opkomen Jeanne! vandaag gezaaid: wedstrijd aubergine, peper, paprika, anijs, vroege erwten, twee soorten tuinbonen.Verder een kiemtest gemaakt met zelf geoogst snijbietzaad. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Raxia Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Vandaag zowaar wat in de volle grond gezaaid: Wortelen, Radijs, een sla mix en wat kropsla. Hopen dat het buiten lekker zacht blijft!De sugar snaps staan nu ook permanent buiten.
jeanne-heijmans Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Ja klopt er komt nu leven in de koude kas, maar heb vandaag ook de erwten en peultjes in de vierkante bak gedaan. Ook komen er nu wat worteltjes boven in de koude kas. leuk weer
Helly Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Ik zie dat je verschillende dingen in wc-rolletjes kan zaaien. Is dat ook een goed idee voor tomaten/paprika's of alleen voor de wat stevigere dingen zoals mais e.d.?Wc rolletjes zijn handiger voor zaailingen die snel na het opkomen de grond in gaat, ofwel snel kunnen worden overgeplant naar een groter bakje. Op zich werkt het prima is mijn ervaring, maar dan wel voor kleine of snel uit te planten zaailingen. Good things come in small packages
Rantje Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Gister (bladdag) even druk in de weer geweest Gezaaid: * Basilicum Basil Bush , Red Rubin , Red Bosa en Citroenbasilicum* Peterselie Amsterdamse Snij, Gigante d'Italia en Platte* Gewone Tijm, Citroentijm en Steentijm* Éénjarig-bonenkruid, Oregano, Borage, Salie, Kervel, Selderij en Knoflookbieslook. En straks, vruchtdag , de vruchtgewassen verspenen en wat zaaien. Wat ik vandaag niet red doe ik morgen, nog steeds vruchtdag.Pfff voor het eerst sinds 3 weken weer gaan paardrijden, ben helemaal moe Eerst kijken of ik wel iets heb om in te verspenen, de grond heb ik al gemengd en vochtig gemaakt. Staat ook binnen bij de verwarming! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Eefje78 Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Vandaag gezaaid (binnen, in koude kamer):Tuinboon (eigen oogst van 2011)Tuinboon (gekregen, uit Iran, eeenorme bonen )Kapucijners DesireeSugar snapsPeul Carouby de Maussane Kropsla (voor uitplanten in koude bak. Is altijd een enorm gepruts en gepriegel met te ielige zaailingen enzo, maar worden toch meestal nog mooie kroppen )
wesleyb Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 6rode en 6 gele plantuien geplant in een bloembak in de kas.Ook nog een paar buiten.Morgen raadijs,spinazie onder een tunnel zaaien
Jorieke123 Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 Snijbiet gezaaid, en morgen dan ook maar wat knolvenkel. Ze staan lekker koel, dus het kan even duren voordat ze opkomen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 - Snack Paprika (Zaad vanuit een Snack Paprika van de Aldi)- Paprika "Sweet Patio Red"- Tomaat "Gardeners Delight"- Rucola "Pronto" (Rucola wel binnen, om later als kleine plantjes uit te planten.) > Planten kopen? Doe het bewust!
Eva Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Zeg Eva, werk je volgens de maankalender of kon je niet slapen?chronisch slaapprobleempje en er dan weer om 8 uur af...dan heb ik wallen als pantoffels... vandaag niets gezaaid! rust....morgen(vandaag) lekker naar de tuin.
Dutchess Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Misschien een beetje off-topic maar iemand al echinacea gezaaid? Die gingen vorig jaar zo langzaam bij mij dat ik me afvraag of ik ze zal voorzaaien. Iemand?
appelvrouw Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 het zakje ligt bij mij klaar om te zaaien...ik wacht op bloemdag. Voor zover bekend kan je ze in het voorjaar of in het najaar zaaien. Zaai je in het najaar dan bloeit hij het jaar daarop, zaai je in februari, dan bloeit hij ook het jaar daarop . Ik ga het in ieder geval proberen met voorzaaien. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
wesleyb Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Klimmende windes verspeend,vandaag of morgen aardbeien verplanten naar de volkstuin en wat zaaien
Rantje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Hard aan het werk! Gister de boel verspeend, heel voorzichtig!En erwten Little Marvel op keukenrol. Vandaag gezaaid: Alle pepers en de paprika sweet cayenne nogmaals, vond de vorige zaaisels niet zo geweldig, dus een herkansing. Ook de wedstrijd aubergine voor een 2e keer gezaaid, dit keer in een 'geheim' mengseltje. Straks nog even de aardbeitjes doen.Kom bakjes tekort http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 De aardbeien zitten erin! De Baron van Solemacher en Ostara. Verder kwam ik ook de peperboom (Schinus Molle) tegen, zit ook in de grond.En de Kiwano gezaaid! Was helemaal vergeten dat die ook al 'moest' En toch de Aalbes Ribus Rubrum in een bakje gezet, volgens mij duurt het mega lang voor hier besjes aan gaan komen maar toch leuk om te proberen! Geloof dat ik nu alle vruchtgewassen wel gezaaid heb die in februari moesten.... Pfff morgen worteldag dus de penen en bieten in de koude bak zetten. http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Dutchess Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Goed bezig Rantje! Hier ook druk in de weer, op kleine schaal weliswaar. Ik heb vandaag de echinacea in een bakje op vochtig keukenpapier gedaan. Lekker veel dan heb ik volgend jaar een tuin vol bloemen (overdreven ) Verder heb ik de laatste smaaktomaatjes (Lidl) en mille fleurs ook verspeend, heerlijk dat gepriegel. De rest eerder deze week al, inclusief de cayenne. De eerder gezaaide rucola (in pot) heeft wat schimmel op de grond, help! Teveel water denk ik. De te vroeg gezaaide courget en pompoen niet in de volle zon staan, wil ze ook niet 3x3 hebben tegen de tijd dat ze naar buiten mogen Hysop komt ook langzaam boven. Fotootjes volgen
Rantje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Hihi dat gepriegel is niet helemaal mijn ding, krijg er de zenuwen van Mams heeft even geholpen...ik ben er echt steeds zo lang mee bezig...Die zaadjes, naambordjes, poe gewoon een heel gedoe http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Musje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Kiwano is een komkommerachtige, die je ook gerust nog in april kunt zaaien. Maar na de winter komt de lente weer.
Rantje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Joh, op het zakje staat zaaien in februari met een temperatuur van 20 tot 30 graden C. Kiemt in 10 dagen.Heeft meer warmte nodig dan komkommer nodig en groeit in het begin traag???? http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Dutchess Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Hahah, dat gepriegel: heerlijk! Werkt een beetje therapeutisch voor mij, als afleiding van een druk bestaan
Rantje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Haha als ik het te vaak doe heb ik therapie nodig denk ik Ik zit even te zoeken op die Kiwano en idd. overal staat vanaf april Pfff geloof dat je echt met ieder zaadje opnieuw moet gaan zoeken...Ik heb er nog 2 dus als het niet lukt kan ik nog een herkansingpoging doen Wel een leuk stuk gevonden http://www.wilfriedrobert.be/GROENTEN/kiwano.html http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
jeanne-heijmans Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Vandaag de reuze ui ,en een nieuwe komkommer soort voor mij, de emalia,binnen natuurlijk. super snelle levering trouwens, van Frans.Slagboom [sorry als ik het verkeerd schrijf] echt in 1 dag in huis. seepro heet het. super. En nu maar afwachten, nog effe en ik kan wel uit gaan bouwen staat echt vol.
GWB Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Vandaag buiten in de volle grond de eerste worteltjes gezaaid, hopelijk is het daar niet toch nog te vroeg voor. Amsterdamse bak en Yellowstone, een gele wortel. En dan in de koude kas in een zaaibakje een paar vroege rode kool zaadjes (Langedijker Vroege), spuitkool (Groninger), rode en witte zaaiuien, Doperwten, rode bietjes en Kervel. In de kas is het net lente
Kruidje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Physalis, Paprika, Wedstrijdaubergine, Tomaat. Eerste poging met Deno. Anders krijg ik de temperatuur hier niet goed... Ben benieuwd. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Aanbevolen berichten