Geplaatst: 27 januari 201213 j Auteur Volgens mij is de nr 3 van de vierkante bakken de helft van jouw langwerpige superdeluxe aarbeibakken(die waren toch 50 lang?? kan t ff niet meer vinden )...dus kan ik daar een plant per bakje indoen....
Geplaatst: 27 januari 201213 j Die ik heb zijn 20cm op 40cm, ik zet daar 4 planten in, volgens Bato zelfs 5 à 6 volgens soort. Als je dit omzet naar jouw potten zou ik in nr 1-2-3, 4 aardbeiplanten zetten.Nr 4 is een buitenbeentje, zeer diep en vierkante moeilijke vorm om er meer dan 4 in te planten.
Geplaatst: 27 januari 201213 j 2 plantjes, toch? Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 27 januari 201213 j ja 2 dan hebben ze meer ruimte, maar inhoudswijs gezien zou 4 kunnen. Zijn geen potten voor aardbeien, dus dilemma. Kijk maar eens bij Bato, dan zie je dat er voor elk gewas eigen pot-bak is, soms voor 2 rassen.http://www.bato.nl/cms/publish/content/showpage.asp?themeid=119 Het heeft voor een kweker ook te maken met de inhoud=substraat en dat kost hoe meer inhoud meer €.Dus gaan ze die bakken-potten zo economisch mogelijk maken wat inhoud betreft.
Geplaatst: 27 januari 201213 j Auteur He er ff gekeken op de BATO site : er staat Aardbeienpot 4,7 L 198x198x163 Dat komt overeen met bak nr 1 thanks Borsalino...Die ga ik dus gebruiken voor de aardbeien....perfect! nr 4 wordt voor tomaten en pepers...(misschien ook nog augurk) de diepte is vooral voor tegenwicht bij de overvolle peperstruiken die ik straks heb...dan vallen ze niet zo snel om
Geplaatst: 27 januari 201213 j Ze geven bij die pot niet op voor hoeveel aardbeiplanten, maar volgens de 2 liter regel dus 2.
Geplaatst: 28 januari 201213 j Auteur dan heb ik plantjes te weinig....... of bakken te veel....ga er nog wat zaaien dan morgen....
Geplaatst: 29 januari 201213 j ik heb hier ook nog wat te veel aan potten staan...... iemand interesse de opening is 19.bij 19 cm hoeveel litter inhoud tot dat is ??
Geplaatst: 29 januari 201213 j 5.3843 liter als ze rond zijn en recht, maar ze zullen schuin naar onder toelopen dus dat is minder inhoud.
Geplaatst: 29 januari 201213 j 5.3843 liter als ze rond zijn en recht, maar ze zullen schuin naar onder toelopen dus dat is minder inhoud. ze lopen na ondere recht zijn 4 kante bakken
Geplaatst: 29 januari 201213 j Dan is de inhoud 6.859 liter. zou je in deze bakken paprika,s en tomaten kunnen zetten > ik wil komend moestuin jaar wat in potten en bakken gaan zetten
Geplaatst: 30 januari 201213 j Geedee, afhankelijk van de datum waarop de moestuindag komt, wil ik ook wel wat van die grote vierkante bakken reserveren. Anders moet ik mijn vriend en familieleden even heel lief aankijken (vriend -> Heerlen, familie -> Eijsden) Good things come in small packages
Geplaatst: 30 januari 201213 j Auteur Heb je een idee welke maat vierkante en hoeveel stuks helly?? (ik ben een lijstje aan het bij houden voor moestuindag) ...mocht het niet gaan op moestuindag....familie in eijsden zou ik dan het eerste lief aankijken want daar doe ik wekelijks mijn boodschappen....kan met bakken naar eijsden en met boodschappen terug )
Geplaatst: 30 januari 201213 j Die grootste versie. Hoeveel liter gaat daar in? Of hoe groot is de omtrek?Daar kan ik wel een stuk of 10 van gebruiken denk ik. Good things come in small packages
Geplaatst: 30 januari 201213 j Dat zijn mooie maten voor een tomatenplant Good things come in small packages
Geplaatst: 30 januari 201213 j Auteur Ik zet de tomaten en pepers en paprika erin...hebben niet allemaal direct die diepte nodig...maar kiepen dan ook niet steeds om als ze topzwaar zijn van de vele vruchten( wishful thinking ) Als je weet hoe en wat precies, stuur je me maar een PM Helly
Geplaatst: 30 januari 201213 j Hoi Geedee, kan je nog 2 van de grootste emmers mee nemen voor mij, alleen als je het kwijt kan hoor,anders heb ik pech gehad.
Geplaatst: 30 januari 201213 j Auteur Die had je 8 januari al "gereserveerd"en staat genoteerd...of wil je er nu 4 ?
Geplaatst: 30 januari 201213 j ha ha ja ik wil er nu 4, terras komt helemaal vol te staan met al die plannen die ik heb. weet mijn man nog niet.
Geplaatst: 31 januari 201213 j heeey geedee...ik kan voor mijn pepers nog een aardig aantal potten gebruiken.het liefst 12-15 liter potten.ik moet alleen nog even uitrekenen hoeveel ik er uiteindelijk nodig zal hebben, dat hangt van de opkomst van de zaden af op dit moment reken ik op zo'n 100 pepers en paprika's maar een groot deel daarvan gaat in de volle grond...
Geplaatst: 31 januari 201213 j Auteur @ eva Ik heb bij jou al 10 stuks op staan...wil je er nog meer? of bedoel je diezelfde 10? meer kan ook hoor misschien makkelijk als ik een lijstje hier plaats met wie wat gereserveerd heeft voor moestuindag??
Geplaatst: 31 januari 201213 j Geedee, nog ff en je kan een winkeltje beginnen Good things come in small packages
Geplaatst: 31 januari 201213 j @ eva Ik heb bij jou al 10 stuks op staan...wil je er nog meer? of bedoel je diezelfde 10? meer kan ook hoor misschien makkelijk als ik een lijstje hier plaats met wie wat gereserveerd heeft voor moestuindag?? meeeerrrrrr
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.