Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Grote planten emmers


Aanbevolen berichten

Met de moestuinforummers hier in t achterhoofd én de komende moestuindag in mei of juni, heb ik mijn kennis gevraagd of ik er dan t.z.t een deel mee kan nemen en achteraf betalen Hij ging akkoord "zolang de voorraad strekt". Ik hoef dan niks voor te schieten

 

de prijs is 50 cent per pot/bak

(groot of klein maakt hem niks uit.....vreemd maar ik denk voor ons wel )

 

de inhoud : heb ff moeten googlen hoe je dat moet berekenen want is ben niet zo'n reken-ster :roll, dus allemaal lekker ff narekenen :

 

in cm: breedte*lengte*hoogte

 

nr 1 20x20x17 inhoud 6.8 liter

nr 2 21x21x23 inhoud 10 liter

nr 3 25x25x27 inhoud 16,8 liter

nr 4 30x30x33 inhoud 29,7 liter

 

onder de kleinste pot nr 1 staat iets van 3,4 liter....dat is dan potgrond liters of hoe moet ik dat nu weer uitleggen ik kom met mn gegoogelde inhoudberekeningen steeds weer op 6,8 liter

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die inhoud op de pot tegen de juiste berekende inhoud is wel een groot verschil.

Ok je hebt randjes-pootjes en taps naar onder toelopend, en je vult zo een pot niet helemaal tot tegen de grond met substraat.

 

Weet je wat je anders doet.

Doe in een pot een zakje dat 100% waterdicht is, anders blijf je bezig

Dan vul je water in het zakje tot het tot tegen de rand staat, dan heb je de zuivere inhoud.

 

Snappie?

 

PS Vul het zakkie met Palm en ik kom wel die containers leegdrinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

PS Vul het zakkie met Palm en ik kom wel die containers leegdrinken

 

zitten gaatjes in die containers...moet je even bij het berekenen komen helpen opvangen

 

Weten jullie wat? .....Pak thuis een cm en meet ff een plastic zak af...weet je de inhoud ongeveer...ze lopen nauwelijk taps toe dus......een plantje zal toch meer aan de boven omtrek hebben dan aan die 2 cm minder aan de onderkant....I rest my case

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel heb je eigenlijk tot je beschikking Geedee?

Misschien wil ik ook nog bij bestellen maar ik moet eerst nog berekenen hoeveel ik er dan kwijt kan.

Heb je van alle 4 ook de liter maten

 

ah ja! die grootste zijn perfect!

maar ik moet nog even kijken hoeveel potten ik nu uiteindelijk moet hebben hoor!

 

Doe maar rustig aan hoor....ik neem er toch nog een deel mee met "bestemming onbekend" naar moestuindag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ja, Geedee, nu we het vandaag toch over mijn geheugen hebben...wat heb ik eigenlijk bij je besteld? 20 grote? Is dat vierkant of rond? Is er verschil in literinhoud tussen de vierkanten en de ronde?

Ik haal ze wat eerder op, tenminste dat is het idee, als ik al planten en drank naar Margareth breng voor de moestuindag ..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Geedee, nu we het vandaag toch over mijn geheugen hebben...wat heb ik eigenlijk bij je besteld? 20 grote? Is dat vierkant of rond? Is er verschil in literinhoud tussen de vierkanten en de ronde?

Ik haal ze wat eerder op, tenminste dat is het idee, als ik al planten en drank naar Margareth breng voor de moestuindag ..

 

Dan moet je me maar laten weten wanneer dat is dan zorg ik dat ik ze hier heb...je had er 20 van die grote ronde gevraagd...als daar iets aan veranderen moet, laat maar even weten

 

die ronde zijn 20 liter de grootste en van die vierkante is de grootste: nr 4 30x30x33cm ( inhoud iets meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...