Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil er nog iemand voor in de siertuin een schoenlappersplantje, ik heb 't net uitgegraven.

Zo ja, wel zelf onthouden!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Wil er nog iemand voor in de siertuin een schoenlappersplantje, ik heb 't net uitgegraven.

Zo ja, wel zelf onthouden!

Ik kende m niet heb ff plaatjes gegoogled en JA!!! graag ikke

(ik onthoud t wel zelf )

Geplaatst:
Schoenlappers plant doet het niet zo goed op de klei.

Het is sowieso niet echt een snelgroeier. Je hoeft niet bang te zijn dat volgend jaar je hele tuin overwoekerd is.

Geplaatst:

Maar als hij het eenmaal goed doet, heb je er ook een mooie groenblijven plant aan. Bij ons staat ie op verschillende halfschaduwplekken en ik vind hem daar erg mooi.

Geplaatst:
<< renate ,ik heb wel valeriaan voor je,maar weet niet of het zo is dat hij wormen trekt????? Is het zo dan zet ik ook valeriaan bij de compostbak!

ik heb het nog even nagekeken en vond dit:

Andere oude namen zijn speerkruid, naar de rechtopgaande bloeiwijze, en kattepier omdat hij ook op regenwormen een sterke aantrekkingskracht uitoefent. Dat is zeker geen verzinsel, want er kruipen dikwijls veel wormen rond de wortel en in de biologisch-dynamische landbouw wordt zelfs een valeriaanaftreksel gemaakt om in de composthoop te verwerken.

gekopieerd van de site: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/23564-valeriaan-voor-mensen-en-katten.html

en daarnaast doe ik het ook wel eens in gedroogde vorm in de kattenspeeltjes van mijn 2 katten. Dus als je een stekje mee wilt nemen, heel graag!

Geplaatst:

Helly we hadden al afgesproken dat je in ieder geval een aloe vera van mij krijgt en 20 preitjes zou zaaien. Kijk nog even op mijn lijst ( pag 5) of er nog iets anders van je gading was.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Klopt Jorieke. Op jouw aanraden houd ik alles bij in een exell bestand..best handig, zo heb ik goed overzicht!

Geplaatst:

ik heb nog te ruilen:

groot hoefblad

kraailookpolletjes (het eerste groen! heel lekker...

aardbeien

crosneplantjes

longkruid (mooi onder bomen en struiken in de schaduw)

snackpaprika

oranje blok paprika

cayennepeper

daslookpollen.

ik zoek nog:

Lupine

damastbloem

kruiden

gele framboos

druif

zwarte bes

zilverberkjes

blauwe regen

passiebloemstekjes (geen gewone blauwe)

kamperfoelie

Geplaatst:

Welke kruiden zoek je eva? Had ik al hoefblad met je geruild?Ik zou eventueel van jou ook wel een snackpaprika willen ( krijg er een van geedee)

Ik heb wel zwarte bes, een mooie zelfs, maar weet niet of ik nu nog kan stekken? En zo ja hoe? 5 oog stek en dan in een pot met stekaarde? Want dan snij ik wel een stek voor je af

Geplaatst:

welke passiebloemen bedoel je ,ik heb wel een passiflora herbertiana maar die is echt niet winterhard en moet in een verwarmde kas

Ik kan proberen die te stekken maar ik heb volgens mij er ook zaden van, damastbloem heb ik ook als hij de winter heeft overleeft.

Geplaatst:

Kan je blauwe regen stekken? Of zaaien? Ik heb wel zaad en ik kan stekjes maken.

Geplaatst:

Mijn (bronze) venkel is volgens mij dood. Daar baal ik goed van want ik vond het een prachtige plant en heerlijk bij de vis op de BBQ. Heeft er iemand nog een stekkie?

Geplaatst:
Mijn (bronze) venkel is volgens mij dood. Daar baal ik goed van want ik vond het een prachtige plant en heerlijk bij de vis op de BBQ. Heeft er iemand nog een stekkie?

Volgens mij heb ik verschillende uitzaai-inkjes. Ik verzorg er een voor je!

Geplaatst:

Frank vwl

Profiel

Privébericht

Heeft er iemand een paar komkommer zaden over? Geen hybride zaden. Liefst een ras waarmee goede ervaring zijn in de buitenlucht of zelfs zelf geoogst zaad?

Vorig jaar had ik witte komkommers maar die vond ik te bitter van smaak.

Ik wil wel kijken of ik nog heb Frank, maar dat gaat duren, ik ben voorlopig in NL!

Dat zou fijn zijn Appelvrouw we hebben nog zo'n 3 maanden dus neem de tijd

Geplaatst:

Frank ik heb nog wat komkommer zaden van het ras emalia, die bestand is tegen weers invloeden [volgens het zakje] Wil ze wel voor je mee nemen of eventueel voorzaaien??

ps Ik heb ze van seeds pro. dus misschien kan je even googlen wat er over geschreven staat!

• Nieuwe aanmaken...