mdubbelm Geplaatst: 28 november 2021 Geplaatst: 28 november 2021 Ik heb mijn schoen al gezet en verwacht de doos zo’n beetje als Sintcadeau 🙃 1 Quote
acpronk Geplaatst: 28 november 2021 Geplaatst: 28 november 2021 Ik heb de kerstboom nog niet opgezet, maar verwacht m wel met kerst (liever iets daarvoor), ook mooi verjaardagscadeau 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
RoosDeTuinier Geplaatst: 29 november 2021 Geplaatst: 29 november 2021 Hij is binnen! Nu lekker snuffelen🥰 3 Quote
RoosDeTuinier Geplaatst: 30 november 2021 Geplaatst: 30 november 2021 Gisteravond lekker gesnuffeld en aangevuld de doos is alweer onderweg naar @Mellie😁 4 Quote
Mellie Geplaatst: 1 december 2021 Geplaatst: 1 december 2021 Mellie is heel blij hoor en staat te popelen! De man trouwens ook. Dan kan de zadenbende van tafel, onder de tafel, naast de kast en op het aanrecht… heel georganiseerd hier in Huize Mel zoals je leest Quote
Flup Geplaatst: 1 december 2021 Auteur Geplaatst: 1 december 2021 In huize flup is het ook wat ongeorganiseerd. Heb ook op verschillende plekken nog zaadgoed liggen, al is het meeste opgeruimd en al geordend klaargezet voor het komende seizoen. Maar ander tuinklusmateriaal ligt er nog genoeg. Zoals het hoort, al zeg ik het zelf. 🙂 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 december 2021 Geplaatst: 3 december 2021 Leuk! En ik zie mijn eigen naam😉. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Liekie Geplaatst: 3 december 2021 Geplaatst: 3 december 2021 Oh wat een goede weekendstart Mel!! En nog maar 2 personen voor mij! Juhuj! 😀 Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 december 2021 Geplaatst: 3 december 2021 Ik zoek voor ons voedselbos knolletjes zoals crosne, knol capucine of mashua..is er iemand die mee doet met de doos en er voor mij een paar in kan stoppen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 4 december 2021 Geplaatst: 4 december 2021 Nee, helaas. Ik heb wel aardperen voor een liefhebber na mij. Quote
mdubbelm Geplaatst: 4 december 2021 Geplaatst: 4 december 2021 Ik had dat overzicht wat er in de doos zit helemaal gemist, dank voor het opstellen, @Flup! fijn om te weten dat ik er nog wel eea aan toe kan voegen Is het wellicht een idee om er een Sheet in Google Drive van te maken? Dan kunne we zelf mutaties doen en zaken eraan toevoegen, evt met links naar meer info? ik wil daar wel mee helpen om het op te zetten. Quote
Flup Geplaatst: 5 december 2021 Auteur Geplaatst: 5 december 2021 @mdubbelm dat is een goed idee. Zelf was ik weer van plan om aan het einde van de rit weer een overzicht te maken, maar tussendoor kan ook geen kwaad. Voor de mensen die dat willen dan. @appelvrouw Ik heb hier nog yakon en aardpeer (verschillende soorten), meer niet. Kan ik met de doos meenemen, mocht je die nog nodig hebben. Knollen in de doos doen, durf ik zelf niet. Die gaan over langere tijd vaak schimmelen. Crosne heb ik ooit gehad, maar nooit geplant. Lees dat het flink kan woekeren (aardpeer ook, maar dat is makkelijk onder controle te houden) en weet niet hoe dat onder controle te houden is. Quote
Sin Fronteras Geplaatst: 5 december 2021 Geplaatst: 5 december 2021 Crosne gaf hier geen problemen, plantje blijft klein. Hier was het geen blijvertje wegens beperkte opbrengst en matige smaak. Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
simonvb Geplaatst: 5 december 2021 Geplaatst: 5 december 2021 (aangepast) Crosne hebben we ook gehad, komt hier jaar nadien nog op maar we hebben ze dan weggeschoffeld en zijn daarna niet meer opgekomen. Smaak vonden we oké maar niet bijzonder, opbrengst was matig maar ons viel het kuisen zeer erg tegen; Het zand bleef in die kleine spiraalgroefjes zitten en kostte veel te veel tijd zowel met water als harde borstel te veel werk voor iets dat niet zo bijzonder was. Groeiknollen van Yakon heb ik ook. 5 december 2021 aangepast door simonvb Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 december 2021 Geplaatst: 5 december 2021 (aangepast) Hoi dank allen, yakon en aardpeer zijn ruim voldoende aanwezig. Het gaat mij echt om crosne en oca, knolcapucine. Met inachtneming van goede verpakking in bv bruin papier zou ik het wel aandurven. Even over de Crosne: ja lastig schoon te maken maar de smaak beviel mij juist erg. Ik ga er hier dan verder naar zoeken! 7 december 2021 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 Ik heb gesnuffeld in de doos en breng hem straks naar @mdubbelmHet was wel een beetje een zooitje om eerlijk te zijn met veel losse zakjes en zaden. Dat vond ik minder leuk. Ik heb alles uitgezocht en de doos ook vervangen. Die was erg gehavend inmiddels. Gelukkig was dat het enige. Ik vond het zo verrassend hoe veel nieuwe soorten erin zaten! Heb zo veel namen gegoocheld en uiteindelijk ook eruit gehaald. Hartstikke leuk! Ik was vorig jaar natuurlijk nummer 2 op de lijst en @Flup had een indrukwekkend arsenaal aan zaden erin gedaan, maar je merkte dat het nog in de opbouw fase zat. Er was zo belachelijk veel keuze nu. Ik heb er echt van genoten! En ik vind het natuurlijk heel leuk om een medeforummer straks te ontmoeten. Hihi 4 Quote
mdubbelm Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 5 minutes ago, Mellie said: En ik vind het natuurlijk heel leuk om een medeforummer straks te ontmoeten. Hihi Dat moet nog blijken natuurlijk Quote
mdubbelm Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 Ik heb de doos binnen! En als bonus ook @Mellie live ontmoet - toch leuk als forummers dichtbij wonen. Alhoewel ik hoop dat we volgend jaar weer een MTFD kunnen houden, zodat ik daar ook eens bij kan zijn en anderen kan ontmoeten. Vanavond lekker door de doos heen snuffelen! 3 Quote
Mellie Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 Dat moet nog blijken natuurlijk Geslaagd hoor! Met mooi weer een drankje in de tuin. 1 Quote
Flup Geplaatst: 7 december 2021 Auteur Geplaatst: 7 december 2021 Misschien een idee om voor het volgende jaar de doos op postcode rond te laten gaan? Dan kunnen de mensen die dichtbij elkaar wonen ook de doos brengen in plaats van versturen. Wordt wel extra puzzelen voor mij, maar daar heb ik geen bezwaar tegen, mocht de meerderheid dit willen. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 Dat is wel heel leuk! Kun je elkaar nog eens zien. Zo ging dat in het verleden ook. Maar vooral niet te veel puzzelen zou ik zeggen. Soms is een PostNL punt zo veel handiger. Dit is toevallig echt om de hoek voor me. Quote
mdubbelm Geplaatst: 7 december 2021 Geplaatst: 7 december 2021 Het is lastig om niet al te gulzig te worden van die biozadendoos zeg. Mijn gevoel roept telkens: oh maar dit is ook een leuke peper/tomaat/bloem/etc. En dan roept mijn verstand weer: ja maar ho effe, hoeveel ruimte heb je nou helemaal? Ok ok… toch leuk om te experimenteren met wat nieuwe soorten en dus wat minder van wat ik anders altijd zaai. Door het enorme aanbod was ik bang dat ik niet meer zo veel kon toevoegen, maar zo te zien heb ik nog wel wat leuks ter aanvulling in huis! Ik ga morgen mijn eigen zaden op de tuin ophalen aan de doos toevoegen. Dan gaat de doos donderdag als het goed is op de post naar @tielse flipje! 2 Quote
mdubbelm Geplaatst: 9 december 2021 Geplaatst: 9 december 2021 De doos is onderweg naar @tielse flipje! Dank aan @Mellie voor het sorteren van de zaden per type zaad (bloemen, groente, bonen, etc.). Ik kreeg een mooie stevige doos binnen dus heb de doos zelf nog wat geüpgraded. Verder had ik er nog wat nieuwe, grotere, gripzakjes in willen doen want er zijn alleen nog maar kleintjes…. Maar zelf envelopjes vouwen was ook leuk om te doen 2 Quote
loes Geplaatst: 9 december 2021 Geplaatst: 9 december 2021 Huh? Maar de zaden waren door Flup al gesorteerd in zakken per type. Dat is tenminste hoe ik de doos ontving en weer heb doorgestuurd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.