RobO Geplaatst: 30 augustus 2021 Geplaatst: 30 augustus 2021 kennis heeft dahlias waarvan sommige knoppen niet uitkomen maar verrotten lijkt het helft van de plant doet het goed oorzaak iemand? Quote
speets Geplaatst: 30 augustus 2021 Geplaatst: 30 augustus 2021 Foto? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Mellie Geplaatst: 31 augustus 2021 Geplaatst: 31 augustus 2021 Vele regen? Heb ik ook last van, maar als ik ze beschut zet, komen de nieuwe knoppen wel gewoon uit zonder rot. Maar ja. Niet alles staat in een pot dus heeft zo zijn grenzen. Quote
RobO Geplaatst: 31 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2021 foto met doorgesneden knop, bloem en rotte? knoppen: Quote
speets Geplaatst: 31 augustus 2021 Geplaatst: 31 augustus 2021 Ik vraag het met veel schroom, maar zouden het niet gewoon uitgebloeide bloemen kunnen zijn? Die worden ook snotterig met alle regen van de afgelopen tijd. Heb je het met eigen ogen gezien? Als beginner kun je denk ik makkelijk deze 'fout' maken. Ik zou aanraden konsekwent alle uitgebloeide bloemen eruit te knippen en kijken hoeveel rottigheid er dan nog overblijft. En excuses als ik iemand beledig 😏 Ps. de bloem links van die mooie rooie is uitgebloeid, dat is dus geen knop. Maar echt, ik kan me niet voorstellen dat jij dat niet weet, RobO 😏 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
acpronk Geplaatst: 31 augustus 2021 Geplaatst: 31 augustus 2021 Ik heb ook rotte knoppen, en het zijn echt knoppen en geen uitgebloeide bloemen voor de duidelijkheid. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
RobO Geplaatst: 1 september 2021 Auteur Geplaatst: 1 september 2021 tsja, dat was het eerste wat ik zei, uitgebloeid, maar de eigenaar van de bloem is een heel ervaren tuinder, hij beweert bij hoog en laag dat het geen uitgebloeide bloemen zijn maar bloemknoppen ik hoopte dat jullie wat konden zien aan de doorsnede om hem te overtuigen 🙃 Quote
speets Geplaatst: 1 september 2021 Geplaatst: 1 september 2021 Ze zijn wel wat lang voor bloemknoppen, die zijn eerder afgeplat dan puntig. Maar misschien komt dat door het snijden of is dit een soort met puntige knoppen? Hier is iemand met een vergelijkbaar probleem, al ziet het er iets anders uit. Het kan worden veroorzaakt door trips of door een schimmel, is het antwoord. Als je kleine gaatjes aan de onderkant van de knop ziet, wijst dat op trips die de bloemknop van binnenuit opvreten. Ook luizen en mijten tasten vaak als eerste de knoppen aan. Ik ben wel benieuwd... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
acpronk Geplaatst: 1 september 2021 Geplaatst: 1 september 2021 Ik denk dat het ook door droogte kan komen. Ik had in juni wat dahlia's in pot gekocht, en even niet opgelet en waren toen slap gaan hangen. De aanwezige knoppen ontwikkelden zich niet en gingen rotten. Alhoewel, ik weet niet zeker of ze gingen rotten, maar werden wel bruin. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
RobO Geplaatst: 1 september 2021 Auteur Geplaatst: 1 september 2021 dank je, maar droogte is het wsnlk niet hier buiten, flink natte zomer gehad Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.