Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij alle zaadjes beschrijvingen aan het zoeken, ben bijna op de helft

Van deze kan ik het niet vinden, of van een ander soort en weet niet of het dan hetzelfde is

* Viola 'Yesterday, Today & Tomorrow' (Is een leuke!)

* Viola 'Snow White'

* Lavatera Sylvestris 'Silver and White Cup mix'

Van de viooltjes weet ik dat ze 20 hoog worden, van juni tot september bloeien, winterhard tot -25 graden C. zijn, kiemen 14 dagen duurt bij 18 tot 23 graden, het donkerkiemers zijn en ze graag in schaduw of halfschaduw staan.

Ik wil graag weten wanneer ik ze moet zaaien en wat de onderlinge plantafstand is.

De Lavatera wordt 1.10 m. hoog, bloeit van juni tot augusus, kiemt in 7 tot 14 dagen bij 20 tot 30 graden C., winterhard tot -5 graden C. en wil in de zon of halfschaduw staan.

Ook hiervan wil ik weten wanneer zaaien, en op welke afstand onderling?

Posted

Van de violen: de gewone tijd wanneer violen gezaaid kunnen worden ( nog lange niet dus , tenzij je kas en licht hebt ) onderlinge plantafstand ? : Afhankelijk wat je wil; wat dichter opeen, dan komen ze omhoog, zijn ze windgevoeliger en kan het een rommeltje worden ( kan je willen ) , anders gewoon op 15-20 cm uitpoten als ze zover zijn.

De Lavatera kan een forse worden hoor ( ook grond en standplaats afhankelijk ) Nu nog lang niet zaaien natuurlijk, tenzij je kas en licht hebt. In de vensterbank ? : maart , ik zou zelfs tot april wachten , tegen die tijd zit je al met zat zwakke broeders waar je mee aan de sleep moet. Zelf weten of gewoon uitproberen. max 3-4 op 1m2 uitpoten , of tussen andere dingen in.

Posted

* Lavatera Sylvestris 'Silver and White Cup mix'[/b]

Ook hiervan wil ik weten wanneer zaaien, en op welke afstand onderling?

Zaaien: maart/april onder glas(of binnen) en vanaf mei buiten ; plantafstand 25 cm onderling

Posted

Oke, ik heb ze een opgeschoven naar maart/april.

Dacht wel dat iemand hier ook viooltjes gezaaid al heeft.

Wil er een paar in een bloempotje doen, want ik heb geen plek meer.

Maar ze kunnen meer schaduw hebben dus dacht wel dat het gezellig zou staan op de tuintafel die grotendeels in de schaduw staat