Lsjr33 Posted September 17, 2021 Share Posted September 17, 2021 Ik gok dat de kans klein is, maar wie niet waagt die niet wint! Is er hier een liefhebber aanwezig die stekken heeft van de black madeira en of de I258? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted September 18, 2021 Share Posted September 18, 2021 Dit voorjaar I258 gestekt, maar is nog te klein om stekken van te nemen. Het is een experiment omdat de I258 waarschijnlijk niet rijp wordt in ons Nederlands klimaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lsjr33 Posted September 18, 2021 Author Share Posted September 18, 2021 2 uren geleden, Roland zei: omdat de I258 waarschijnlijk niet rijp wordt in ons Nederlands klimaat. Ik ben benieuwd! Ook niet met een kas denk je? Ik merk nu dat het veel kan schelen, aardig wat vijgen die in flink verhoogd tempo nu toch afrijpen onder het glas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted September 18, 2021 Share Posted September 18, 2021 Had 2 jaar geleden een stek van de I258 gekocht. Die is niet aangeslagen, dus de plant heb ik niet. Is ook een lastige vijg om te stekken. De Black Madeira heb ik niet, maar daar kun je in de Duitstalige vijgenfacebookgroep makkelijk aan komen. De I258 heb ik ook via die groep gekocht van een andere vijgenliefhebber. Helaas is de kwaliteit van de stekken wel heel wisselend en verzenden doet hij heeeeeeeel laat, maar hij levert wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lsjr33 Posted September 19, 2021 Author Share Posted September 19, 2021 @Flup Ik heb helaas geen social media, dus moet het een beetje hebben van het forum en websites Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieuw Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 (edited) Misschien is er iemand die voor je kan doen? Edited September 19, 2021 by Nieuw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted September 20, 2021 Share Posted September 20, 2021 Ik heb denk ik wel een black Madeira, dit voorjaar gestekt, dus ook veel te klein. Denk dat ik pas herfst 2023 stekken kan nemen, misschien 2022 bij goede groei. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted September 20, 2021 Share Posted September 20, 2021 Als je niet teveel waarde aan rasnamen hecht dan kun je deze proberen: Violeta en Figo Preto. Violeta en Figo Preto zouden hetzelfde of bijna hetzelfde zijn als Black Madeira. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lsjr33 Posted September 21, 2021 Author Share Posted September 21, 2021 @Roland nee hoor namen zijn niet belangrijk. Ben voornamelijk benieuwd naar de haalbaarheid en de smaak. Google helpt me alleen niet veel verder met de namen die je noemt. Net via Etsy zes stekken kunnen kopen van de BM en de I258, ik ben heel benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RONALDO Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 Hallo beste mensen Ik ben op zoek naar 2 stekken, 1witte en 1 zwarte madeira vijg, als tuinier zou dit een enorme verrijking zijn voor mijn ik betaal voor de stekken en de verzending hiervan. alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 Stekken worden over het algemeen in het najaar genomen, nu niet, want dan snij je de oogst van herfstvijgen ook weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RONALDO Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 Bedankt voor uw reactie, als ik ze in het najaar kan krijgen dan is dat ook goed. Heeft u ze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Figlover Posted April 22, 2023 Share Posted April 22, 2023 Beste, Ik ben op zoek naar stekken/struiken van beide soorten. kunt u mij hieraan helpen? Alvast bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 @Figlover, meld je aan bij Facebook, ga naar de Duitstalige vijgenVERKOOPgroep. Daar zijn heel veel aanbieders. De soorten die jij zoekt zijn niet de goedkoopste en (I258) ook niet de makkelijkste om uit stekhout op te laten groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts