fingers Posted September 28, 2021 Share Posted September 28, 2021 Halloo.. Waar kan ik een deze plant halen , en zou ik hem binnen kunnen zetten.. grt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Bij een goed gesorteerd tuincentrum? Kost iets van 5,- voor een struikje van ca 25 cm (Intratuin, 7 jaar geleden). Laurier staat veel liever buiten in de volle zon. Is echter niet helemaal winterhard. Grote tot ca -5 graden, kleintjes kunnen nog minder vorst hebben. Ik heb wel een nog erg klein stekje voor je. Verzendkosten PostNL: 6,75. Zelf kopen is dus goedkoper, veiliger met vervoer, en de plant zal behoorlijk groter zijn. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmluc Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 De 25 cm planten gekocht bij Ranzijn zijn na 3 jaar 1,5 meter. Ze staan naast een vat met stromend water (filter van de vijver) onder een klimop (drogere grond) en behoorlijk in de zon (zuid-oost). Afgelopen winter wel wat fleesedoek overgedaan maar was misschien niet nodig. Hebben - 9 overleefd. Ze kunnen denk ik wel wat hebben als ze wat groter zijn, goed droog staan en beschut/beschermd met echte lage temperaturen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Hier staan er nog wel wat voor ophalen, wegens overgang op andere soort 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts