Rantje Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Super leuk! Gefeliciteerd met je tuin!!! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
sammetje Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Geplaatst: 28 februari 2012 (aangepast) Zo ziet het er nu uit. Genoeg te doen dus op deze vlakte.Dit is het plan. Het schuurtje en de "kas" worden nog weggehaald, we kunnen het niet eens worden over de prijs die ze ervoor willen hebben. De hoek middenvoor op de foto is de linkeronderhoek op de tekening. We zijn nu bezig om het definitieve hoofdpas neer te leggen. De paden tussen de bedden willen we van ander materiaal maken dan tegels, dat wordt anders echt te veel gesjouw. Helaas had de gemeente alle houtsnippers al opgebruikt anders hadden we dat graag gebruikt. Dus als iemand nog tips heeft? 29 februari 2012 aangepast door Gast
annemiek123 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 foto's doen het niet..... Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Kruidje Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Karton regelen en over het onkruid leggen. Komt vanzelf goed. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
RvO Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Hetzelfde in meer dan 1 zin: http://wroeten.nl/moestuin/ontginnen-zonder-spitten/Hier ook geen plaatje (win7, firefox).
sammetje Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Geplaatst: 28 februari 2012 Bedankt voor de kartontip. Het enige probleem vind ik, dat het er niet uit ziet. Maar daar moeten we dan maar doorheen kijken Komt de compost onder of bovenop het karton, ik neem aan eronder anders had ik het wel gezien op de foto's, hmmm wel een hele domme vraag geloof, ik maar voor de zekerheid post ik hem toch maar.
RvO Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Bedankt voor de kartontip. Het enige probleem vind ik, dat het er niet uit ziet. Maar daar moeten we dan maar doorheen kijken Tsja, 't is geen siertuin hè Komt de compost onder of bovenop het karton,...Volgens dit verhaal eerst compost, dan karton, dan weer compost. Ziet het er toch weer iets beter uit . Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, helaas kende ik dit idee nog niet toen ik mijn grasveld in een moestuin veranderde.
sammetje Geplaatst: 7 maart 2012 Auteur Geplaatst: 7 maart 2012 Zo we hebben de afgelopen week elke dag wel even gewerkt in de moestuin. Heerlijk om zo buiten bezig te zijn. De hoofdpaden zijn nu af. In de afgelopen week hebben we ook bij schoonmama een dagje knotwilgen gesnoeid. Heb 30 lange takken bewaard om als bonenstaken te gebruiken, lekker low-budget en de rest van de dikkere takken hebben we op 1 meter verzaagd en daar hebben we een hekje van gemaakt rond het natste gedeelte in de tuin. Hier komen nog houtsnippers op en dan straks wat pompoenen. Op de onderstaande foto kun je achterin het "hekje" zien, op de voorgrond het gedeelte waar het terras en hopelijk een kist of klein blokhutje komt. Hier stond ook het huisje wat de vorige eigenaar inmiddels heeft weggehaald.We zijn nu druk bezig om hier de wortels van riet uit te verwijderen, pfff wat een karwei is dat.Hier al een heel stapel wortels van het riet.Op de foto hieronder kun je zien waar ik ben gebleven met riet/wortels eruit halen. Elke dag een stukje en dan komen we er ook Iemand nog tps welke groente/fruit wel houdt van nattige grond om op te groeien?
Helly Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Het is een karweitje zo te lezen maar als je t eenmaal goed doet, heb je er denk ik ook wel profijt van.Succes met de laatste stukken Good things come in small packages
Erny Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Jeetje, wat een bult werk zeg met dat stomme riet! Komt me bekend voor ja... Wel elk stukje wortel weghalen hé, anders wordt het weer een nieuwe pol... Succes!! Bij mij doen vooral courgettes enzo het heel goed op de natte grond (behalve dan bij de zondvloed van vorig jaar) want die zuipen veel. Mais en peulen doen het hier ook lekker. Snijbiet ook trouwens.
Rantje Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Rabarber? Je bent lekker bezig! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
sammetje Geplaatst: 7 maart 2012 Auteur Geplaatst: 7 maart 2012 @ erny, alles weghalen is zo goed als onmogelijk, op smmige plekken ga ik een halve meter diep en dan nog lopen de wortels verder. hopelijk dun ik het vreselijk uit op deze manier en dan bijhouden en uitputten die handel.
sammetje Geplaatst: 15 maart 2012 Auteur Geplaatst: 15 maart 2012 Zo weer even bijschrijven... De paden zijn nu op 1 na klaar, terras moet nog wel gelegd worden, maar ben nog niet klaar met het stuk waar riet zit. 2 vakken van ruim 3 bij 5,5m heb ik al losgewoeld met de grelinette, maar het zijn nog steeds harde bonken, ben bang dat de frees er toch nog door moet. Vandaag peper, blokpaprika, 3 roma tomaten, gojibes verplant.Gezaaid: afrikaantjes, 2e reeks doperwtjes, paar slasoorten, tomaaten (roma en st.piere) Binnenkort weer wat foto's, nu druk druk druk
Aanbevolen berichten