Gast jack Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 ik weet niet of het hier goed staat maar ik wil komend jaar zo veel mogelijke groente soorten in potten kweeken welke grond kan ik het ebst gebruiken als ik zo iets van plan ben /tuin aarde of gewoon aarde uit mijn tuin en de bemesting gewoon met goed verteerbare paarden of koeien mest ?heb ook nog een stukje tuin waar iets in de volle grond zou kunnen komen ik dacht aan de volgende groenten sla tomaten .boontjes ..sjalotte .pijpuitjes wat zou er nog meer in potten kunnen ? Quote
RvO Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Zelf denk ik ook aan kruiden. Veel kruiden kunnen prima in een pot.Boontjes? Twijfel. Beetje groot voor een pot?Zaadhandelaren verkopen steeds meer minigroenten. Aubergine, tomaat en diverse kolen zag ik al langs komen. Ik heb zo snel geen concreet adres voor je.Oh en (bos)aardbeien natuurlijk.Nog wat ideen:- veldsla- sterrekers, rucola en verwanten- misschien volgt er nog meer inspiratie Quote
Nicolette Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Boontjes kunnen ook prima in een pot ga ervoor zou ik zeggen. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 (aangepast) Wat nog meer kan,aardappelen, aubergines,komkommers,erwten, diverse kolen, meloen, prei, sla, tuinbonen, wortels vooral de ronde parijse, aardbeien,courgette. 27 januari 2012 aangepast door Gast Quote
Gast jack Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 denk dat ik nog potten te kort kom .als ik zo zie . zal zeker een lijst gaan opstellen .en morgen eens zien hoeveel bakken ik heb staan Quote
Nicolette Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 http://www.gardenworldimages.com/Details.aspx?ID=158331&TypeID=1&searchtype=&contributor=0&licenses=1,2&sort=REL&cdonly=False&mronly=False Quote
hansm Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Ik ga korte blauwe mais zaaien in pot lijkt me tof, pot vol mais. Quote Players only love you when they're playing.
LEOnie211 Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 ik heb alle groenten in pot staan : aubergine, spruitne, bonen , peulen, sla, aardappelen, wortel enz Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Ja maar dat kan ook allemaal, heb het boek van peter bauwens, en daar staan ze allemaal in, boek heet trouwens groenten in pot. Quote
Gast jack Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 ik heb alle groenten in pot staan : aubergine, spruitne, bonen , peulen, sla, aardappelen, wortel enz uit hoeveel liter bestaan die potten van jou Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Nog belangrijker: hoe hoog of hoe breed zijn de potten.Worteltjes en aardappels moeten een hoge diepe pot. Sla en radijsjes (en zo) kunnen in hele brede (lange) ondiepe bakken. Tomaten en bijv. courgettes willen toch echt wel een diepe pot, liefst met een inhoud van 10 of 15 liter. En meer is altijd beter... En omdat bijv. een tomatenplant eerst een stam heeft, en bovenaan pas blad, kan je rondom zijn stam nog weer sla of radijsjes zaaien. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gast jack Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 we hebben vroeger 2 grote stukken groenten land gehad er stonden allemaal verschilende groentes op .er werd zelf uitgedeeld aan mensen die minder hadden .. dit mis je toch wel en veel vergeet je ook weer hoe alles ook al weer werkt maar tips wat ik nu hier krijg ga ik zeker gebruiken en zal zeker foto,s zetten van mijn potten groenten tuin .. Quote
LEOnie211 Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 ik heb alle groenten in pot staan : aubergine, spruitne, bonen , peulen, sla, aardappelen, wortel enz uit hoeveel liter bestaan die potten van jou ik heb ze van 5 liter maar ook van 30 Quote
Gast jack Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 deze potten heb ik wel staan wil ook klimboontje via de knotwilgen omhoog laten groeien ,en heb 2 lange bakken van plus- 1 meter .wellicht kan ik daar prei in zetten .. Quote
DeKleineTuinder Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Beste Jack, Je kunt heel veel soorten in potten kweken, maar niet alle rassen let daar goed op. Meestal moet je gaan voor kleine snel groeiende rassen. Probeer ook eens knoflook, pootuien, sjalotten en aardappelen. Verassend makkelijk! En vergeet niet voeding door de potgrond te doen. Quote De Kleine Tuinder http://www.zelfgroentekwekeninpotten.nl
annemiek123 Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 ik gebruik ook veel zwarte bouwemmers, maak onder in de zijkant gaten en ze zijn 10liter, hierin gaan boontjes, sugarsnaps, courgettes, paprika, tomaten,bosui enz.gaat werkelijk prima! Bouwemmers gaan erg lang mee, makkelijk te verzetten en goedkoop. Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Gast jack Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 bedankt voor de tips welke groenten er allemaal in potten en emmers kan ik wilde oude koeien mest nemen als voeding Quote
Bubbels Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Vorig jaar met succes brocolli en verschillende sla-soorten in pot groot gebracht. Op ouderwetse potgrond. Mijn moeder kwam met zeer jonge plantjes aanzetten en op dat moment wist ik even niet waar ik ze anders kwijt moest. Werkte perfect! Ik heb de sla verdeeld over potten aan een schutting en potten op de grond, en ik moet zeggen dat de sla aan de schutting eigenlijk helemaal niet aangevreten werd. Ook weer een voordeel. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Gast jack Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 ben dus ook dit jaar van plan om pot groenten te kweeken ( u moet de groeten van hak hebben ... Quote
hansm Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ik vindt de zwarte plastic kisten van Jorieke ook wel goed idee voor bepaalde groente moet dit best heel makkelijk en praktisch werken, ik ga dat zelf overwegen voor bv veldsla, postelijn enzoLijkt me gaaf voorkweken in kas en dan waneer kan lekker buiten zetten. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Mijn kratjes zijn dan ook nog eens inklapbaar, dus nemen minder ruimte in als je ze op bergt Gescoord via Marktplaats. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Zet jezelf dan maar in tip van de week Quote Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 fijn zo kratjes . wil zeker ook sla soorten zetten ....de opberg plek van mijn bakken is achter de bosjes ..... Quote
dennislp Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 (aangepast) Ik ga denk is sla zaaien op die manier van Jorieke, maar dan in van die houten sinaasappel kratjes die je soms wel is bij de supermarkt kan scoren. Geen idee hoe snel het weg rot... Maar dat zal ik vanzelf zien. Heb er toch nog 3 liggen waar ik NIKS meer mee doe. 28 februari 2012 aangepast door Gast Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.