Geplaatst: 3 februari 20223 j 3 hours ago, Mellie said: Je zou toch denken dat ze zo’n ding oppeuzelen Misschien was het niet meer te zien na de pletactie of het er een was, maar spitsmuizen schijnen nogal vies te zijn. Toen ik nog op de boerderie woonde had ik 5 katten en 500 spitsmuizen ofzo. 3 februari 20223 j aangepast door mdubbelm
Geplaatst: 3 februari 20223 j Serieus?! Je zou denken een muis is een muis. Weer wat geleerd! @mdubbelmOw edit: het was geen spitsmuis. Welke dan wel… ik zit te googelen naar soorten muizen en deze viel in de categorie geplet vrees ik. Had wel oortjes dus geen veldmuis. Ook geen rare snuiter zoals spitsmuis.
Geplaatst: 5 februari 20223 j Aalbes gesnoeid, onkruid en oudblad opgeruimd. Nogmaals nieuwe violen gezaaid, gister kwam ik er achter dat ik deze had laten verdrogen.. 😐
Geplaatst: 5 februari 20223 j 10 ramen van de platte bak en lage kas gehaald zodat er morgen/nu wat regen in kan vallen. Preitjes geoogst en daar gelijk gespit. Tweede peulenrek gezet en daardoor ruimte gekregen om een rij Welsh Onion te verplanten. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 5 februari 20223 j Vandaag in het heerlijke zonnetje de laatste obstakels verwijderd uit de tuin die een moestuin wordt... pfff nu met spierpijn op de bank. Word morgen leuk haha. Bij de eerst volgende vrije dag met mooi weer de grond gelijk maken. En dan klaar voor de opbouw.
Geplaatst: 6 februari 20223 j Ik heb eigenlijk nog niets anders gedaan dan geschoffeld 😀 Oh ja, en ik heb gisteren de laatste wortelen en pastinaken die er nog stonden van vorig jaar geoogst en als voer voor de paarden afgegeven bij een vriend.
Geplaatst: 7 februari 20223 j Op 3-2-2022 om 20:37, Mellie zei: het was geen spitsmuis Mooi, want veldspitsmuizen zijn de vrienden van de moestuinders, die eten slakken, insecten, rupsen en zelfs andere muizen. Het zijn geen knaagdieren maar directe familie van de egels, dat is te zien aan hun kop die wel wat op de kop van een egel lijkt. On topic: Vandaag alles onder glas veel water gegeven. De laatste ruiten gewassen, een nieuwe tichel op de platte bak en de bakken weer dicht gemaakt. Voorlopig kan het daar even zijn gang gaan, het hoeft nu pas weer open om te oogsten hoop ik. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 7 februari 20223 j Pootuitjes in een bakje gezet, paar paprika en peper zaadjes verspeend Gekeken waar ik nog meer plek heb om wat te poten...🤨 veel te weinig ruimte in een stadtuin maar wat kan geeft veel voldoening
Geplaatst: 8 februari 20223 j De vroogste pattatjes (Colomba en Amandine) in de grond gestoken, ongeveer 12m². De rest moet wachten tot ergens in maart. Als proef vorig jaar ergens eind oktober of begin november al wat aardappelen in de kas gestoken. Jammer genoeg zijn die maar een paar dagen blijven zitten en dan is een rat ze komen pikken, kon er toen geen extra meer leggen moest eerst dat beest uit de serre krijgen. Die rat heeft er wel één van vergeten en die aardappel is nu aan het uitkomen 🤗 dus ben zeer curieus of we er vroeg gaan van kunnen snoepen of niet. Heb er gisteren wat Colomba knollen bijgestoken. Gezaaid in de kas: 18daagse radijs Voorgezaaid in kleine zaaitrays in de kas: grote peterselie; ui en stengelui, 2 soorten kropsla. 3 soorten erwten voorgezaaid, telkens negen zaadjes in negen p9 potjes, uitgeplant zal dat in totaal 9 meter erwten geven. Enfin dat hoop ik toch. Als de meteo gunstig is staat er nog op het zaaiprogramma van deze week: Lente spinazie; nog 2 soorten wintersla; zomerwortel (met radijs er tussen) En dan binnenshuis pepers; paprika; aubergine.
Geplaatst: 8 februari 20223 j Kippenhokken weer fris en fruitig. 25 kg kippenvoer over 3 emmers met deksel verdeeld en wat in het kippenhok. Wat kippenrommeltjes opgeruimd. 200+ takken opgeraapt en weggegooid. Nog 1000+ te gaan… Kippenmest in compostbak gegooid. Paar zakken tuinaarde verplaatst en de (give or take) 50 tal wormen die eronder zaten, in de compostbak gegooid. Geveegd. Kas bekeken. Alles nog heel. Groeit ook aardig wat er binnen de kas is.
Geplaatst: 8 februari 20223 j Plastic van boogkasje voor de zoveelste keer terug gelegd. Gewied, gerommeld. Muis 13 uit de kas verwijderd (sinds 22-1 !) Overwinterende dahliaknol in de kas verplaatst. Daaronder een muizengang gevonden. Watersnood gecreëerd. Voorgezaaide peulen, onder zware afdekking en bewaking in de kas gezet.
Geplaatst: 8 februari 20223 j Ja, hier moet zuks ook achter gaas. Raketsla en winterpostelein geoogst. De uitgebloeide frambozentakken verwijderd en weer gekleineerd tussen de rabarber gesmeten. Een stukje gemest en gespit en in het winderig zonnetje gezeten. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 9 februari 20223 j Vandaag tunneltje gerepareerd, was helemaal kapot gewaaid met die storm. En nu ook vastgezet met die zwarte klemmen.Wel lastig alleen en met windkracht 4 à 5. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 februari 20223 j En nu worden we natuurlijk allemaal ontzettend nieuwsgierig naar wat er allemaal in dat tunneltje staat..... Vandaag twee peulenrekken gezet, ik denk dat er nu voorlopig genoeg staan. Een stukje gespit en een halfslachtige poging gedaan om de verzakte compostvakken te repareren. Uiteindelijk een beetje opgelapt en besloten om de compostvakken aan te pakken als ze straks leeg zijn. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 9 februari 20223 j De vijgenstekken van vorig jaar, en wat andere planten in pot.De gemeente gaat maandag aan de beschoeiing van de sloot werken, maar ivm asbest is de moestuin dan 2 weken niet begaanbaar... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 9 februari 20223 j Een graspaadje afgeplagd en losgewerkt, tbv toekomstig groentebedje. Aardbeien tijdelijk in potten gezet en spontaan opgekomen snijselderij naar de kas verplaatst. Ook wat molshopen platgedrukt en compost gezeefd. En genoten van de bollen die her en der opkomen. Oh ja de eerste neuzen van de rabarber zijn ook al te zien.
Geplaatst: 10 februari 20223 j Mooi die krokussen, jullie lopen toch een flink eind voor daar in het warme diepe zuiden. Hier zijn er net sneeuwklokjes. 🥶 Vandaag staan snoeien en opruimen en wat gezaaid in de moestuin. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 10 februari 20223 j Het warme diepe zuiden? Haha wel iets, maar niet veel zuidelijker dan jij hoor! Vooral de beschutting van de stad denk ik.
Geplaatst: 10 februari 20223 j Nu al?Hier komen de tulpen en hyacinten net boven de grond. De krokussen staan in de voortuin, daar kom ik bijna nooit. De voordeur is alleen voor post en bezoekers.We waren vandaag wel 2 pakketjes, maar ik heb niks bijzonders gezien, geen bloeiende krokussen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 10 februari 20223 j Ik zag bij het zwembad vorige week al overal narcissen. Ook bij ons bij de ‘ingang’ van het dorp overigens. Bij mij in de tuin alleen krokussen en sneeuwklokjes te zien.
Geplaatst: 10 februari 20223 j Ik reed vanavond door je dorp (maar het was donker, dus geen narcis gezien vorig jaar op 31 januari stond dit zelfde clubje krokussen er ook al fris bij. Ook nog niet open, maar wel al kleur.
Geplaatst: 11 februari 20223 j Vandaag weer staan snoeien, er kwam een schuurtje tevoorschijn.😲 Op de tuin verse rucola gehaald en veel staan kletsen, het was druk met het mooie weer hier. Ook een volle emmer met bieslookpollen mee naar huis genomen om hier bij de keuken een voorraadje te maken. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 11 februari 20223 j 29 minuten geleden, Patrijs zei: het was druk met het mooie weer hier. Het was zeker mooi weer, vanaf de vroege ochtend zon gehad. Vanwege het zonnetje, het terras schoongemaakt van algen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.