Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuinplanning in Excel


Kruidje

Aanbevolen berichten

Nou hebben me zo veel mensen gevraagd hoe je een moestuinplanning in Excel kan maken. Het is goed opgeborgen in mijn topic dus hier nog eens apart (en wat uitgebreider).

 

Ik vind dit vooral functioneel. Mooier wordt het met Paint of andere tekenprogramma's. Ik vind bij Excel het voordeel dat ik aan alles kan blijven schuiven (en dat doe ik dan ook bijna elke week).

 

Excel 2003 en daarvoor: Hier heb je trouwens minder kleuren tot je beschikking

Maak de werkbalk "tekenen" zichtbaar (rechter muisklik op willekeurige werkbalk en werkbalk tekenen aanvinken)

Je ziet op de werkbalk alle mogelijkheden die er zijn dus probeer lekker uit

Gebruik tekstvakken om teksten toe te voegen of klik rechts op de vorm en voeg tekst toe aan de vorm

 

Excel 2007 en 2010:

Klik op het tabblad "Invoegen" op "Vorm" en kies de vorm die je graag wilt gebruiken

Teken de vorm op het blad.

Als er een vorm geselecteerd is dan heb je een extra tabblad tot je beschikking (in een afwijkende kleur).

Gebruik ook hier tekstvakken om teksten toe te voegen (ook aanwezig op tabblad invoegen) of klik rechts op de vorm en bewerk tekst van de vorm.

 

Edit:

Je kan de tekstvakken en vormen anders stapelen door op het randje te klikken, dan rechtsklikken op het randje, kies uit het menu "naar voorgrond" of "naar achtergrond".

aangepast door Gast

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...