rommert Geplaatst: 18 februari 2012 Auteur Geplaatst: 18 februari 2012 ik heb kleine prei sprietjes nog niet eens zo dik als een potlood staan zelfs die hebben het oveleefd. Quote
Rantje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 van de vaste broccoli zijn sommige planten helemaal geel Vaste broccoli?Nog nooit van gehoord Wat is dat voor iets? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
wesleyb Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 @ Rantje, waarschijnlijk bedoelt hij 'gewone' broccoli i.p.v. winterbroccoli Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Hij bedoelt broccoli 'nine star'Dat is een vaste soort, die in de lente/vroege zomer allemaal kleine broccolietjes maakt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Ja, die gaat een paar jaar mee. Quote
Rantje Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Die wil ik!!!!!!!!!! Ga zo gelijk even zoeken Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Moet je em volgens mij wel goed snoeien, want mijn 1e plant is nu topzwaar en is omgegaan met de vorst. Met de nieuwere planten ga ik beter mijn best doen. Maar goed... lekker offtopic Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rantje Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Maar 't is wel een heel gaaf ding, heb even gegoogled Iemand die evt, zaadjes zou kunnen/willen ruilen Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Ik stuur je er wel wat. PB je me nog even je adres? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sjoof Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Hier heeft het -19 geweest en 2 keer -16, zal teveel of beter te weinig geweest zijn. Zelfs de prei is eraan, allemaal wit-gele snot vanbinnen, en stinken M'n prei buiten heeft het ook amper overleefd en is dit weekend uit de grond gegaan. Door de vorst hoopt er ook een hoop vocht op in de grond, bij dooi is alles kledder nat wat ook niet echt bevorderlijk is. Interessant filmpke van die boer. Ik hoor ze graag praten Quote
Rantje Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 @ Jorieke, Dank je wel, maar krijg van Dennis wat toegestuurd en ik denk dat het om dezelfde gaat Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Top Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frans Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 En de winnaar is .... Dalton F1 ! De overlevers van de korte maar zeer strenge vorstperiode. Van de oorspronkelijk 25 (dacht ik) planten hebben uiteindelijk 5 het tot een goed einde gebracht. Ze zijn niet te vergelijken met de recordreuzen die ik vorig jaar had maar het is toch mooie bloemkool. Deze 5 zijn allemaal van het ras Dalton F1 . Van Amadeus F1 is geen enkele bloemkool overgebleven. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
hansm Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Oke tof, ik heb nog 3 stuks dalton staan doen het goed maar nog niet zo grootals de jouwe en nog 2paarse winterbloemkool, geloof dat deze 5 ook wel wat eetbaars gaan opleveren.Heb in iedergeval al besloten om aankomende winter weer te zaaien/planten. Quote Players only love you when they're playing.
rommert Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 ondanks het geen hybriden zijn hebben mijn bloemkolen het toch overleeft lang niet allemaal maar ik kan deze of volgende week de eerste wel eten en dezen zijn wel mooi wit zonder rupsen erin. ik voel me een echte prof. Quote
Borsalino Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Ik heb er na de vries-horror geen enkele over kunnen houden.....................................Voel me een echte looser Dit jaar zet ik ze in de serre. Al denk ik binnen 2 weken te kunnen oogsten van de buitenbloemkolen onder insectengaas.Deze groeien weelderiger dan hun soortgenoten bij medetuinders onder vogelnetten. Blijft dan de vraag of het loont om winterbloemkool nog te zetten.Want achteraf op de keper beschouwd had ik er na de vries beter enkele in de serre gezet. Of zijn de winterbloemkolen beter-anders van smaak dan hun latere soortgenoten. Frans dek jij de kolen niet af, of moet dat net niet bij winterbloemkolen tegen geel worden?Allee ik dek ze ook niet af, ik bind ze dicht met een koordje. Quote
hansm Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Goed gedaan Rom , bloemkool vindt ik best lastige groente om te telen. Quote Players only love you when they're playing.
jeanne-heijmans Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Nou kan ik beamen, doe het nooit meer, alleen al die rupsen etc. Quote
Frans Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Blijft dan de vraag of het loont om winterbloemkool nog te zetten.Want achteraf op de keper beschouwd had ik er na de vries beter enkele in de serre gezet. Of zijn de winterbloemkolen beter-anders van smaak dan hun latere soortgenoten. Frans dek jij de kolen niet af, of moet dat net niet bij winterbloemkolen tegen geel worden?Allee ik dek ze ook niet af, ik bind ze dicht met een koordje.Mijn ervaring is dat winterbloemkool vergeleken met zomer- en herfstbloemkool mooier uitgroeit . Van vervuiling door rupsenpoepjes of andere aantastingen heb je geen last omdat het daar in het voorjaar , als de eigenlijke kool gevormd wordt , nog veel te vroeg voor is. Ik vind het een probleemloze kool als je tenminste de kans op verlies door een extreme vorst even vergeet . Ook de smaak vind ik beter dan van zo'n snel gegroeide zomer- of herfstbloemkool en verder is hij , tenminste de Dalton F1 ,ook nog eens zeer geschikt om in te vriezen. Ik dek de kolen tegen geel worden altijd af met wat afgebroken bladeren van de plant zelf . Dat geeft hetzelfde effect als wat jij met een touwtje doet . Voor het maken van de foto had ik die losse bladeren er even af gehaald. Er is overigens niks mis met een geel geworden kool vind ik. Hij smaakt net zo goed als een pure witte , ziet er alleen wat minder aantrekkelijk uit. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Borsalino Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Die rupsenpoep zal ik niet meer hebben, ze staan nu onder insectengaas. Dit jaar dus nog eens een poging winterbloemkool, hopelijk dan een zachtere winter. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.