Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Stekken tibouchina & hortensia


Missmass

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist 2 stekjes genomen, een van mijn horensia (was een vroege uitloper) en een van mijn tibouchina plant. Ik heb ze in potgrond gepot. Iemand ervaring met het stekken van deze 2 planten? Wat is de kans op succes?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar hortentias gestekt, ongeveer 30 stuks, ze staan nou in mn kas, als ze wortels genoeg hebben pot ik ze over. Gaat vrij goed volgens mij, ze hebben nou knoppen. Alleen 1 is er mislukt, dat was wit blad?? Maar dit jaar probeer ik die opniew, zal wel een speciaale zijn.

Omdat het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hortensia kan als winterstek, maar de Tibouchina kan niet als winterstek

Tibouchina is een kuipplant die vorstvrij moet overwinteren,

hiervan kun je wel in voorjaar en zomer stek nemen, en in kasje/buiten laten wortelen.

die stek de je al gemaakt hebt zou ik binnen zetten voor raam mischien dat hij dan lukt zie je gauw genoeg.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tibouchina stek heeft het inderdaad niet gehaald, maar de hortensia stek lijkt het wel te gaan doen. Ik wacht rustig af. Ik had een stek genomen met een bladknop aan het uiteinde en die knop lijkt nu een beetje open te gaan. Ik vind dat een goed teken! (toch?)

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zegt nog niet zoveel, winterstek maakt in de begin periode (in winter nu dus) soort wond/litekenweefsel aan

wat callus heet, en straks in voorjaar waneer het warmer wordt komt er uit deze callus de wortels groeien.

Dat is in kort hoe winterstek werkt

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...