henkg Geplaatst: 12 februari 2022 Geplaatst: 12 februari 2022 Gisteren een 6x violen traytje gevuld met potgrond. Uit een zak die al een tijdje buiten stond, geopend. Op dat moment niks gezien. Wel daarna. Mini zaailingen in grond zetten van hoogstens 5 graden leek me niet goed. Daarom de bijna ijskoude potgrond in de tray opgewarmd op de houtkachel (op twee kleine houtblokjes, anders zou het te heet worden). Na een tijdje zag ik wel wat: een stuk of acht jonge slakjes, aan de oppervlakte. Binnenin werd het ze te warm. Die slakjes heb ik er maar uitgevist, uiteraard vóór het oppotten van zaailingen. Dit ga ik dus vaker doen ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
loes Geplaatst: 12 februari 2022 Geplaatst: 12 februari 2022 Heb ik laatst gedaan om te checken of de rouwvarenmugjes uit de potgrond kwamen en jahoor. Een soort van vals zaaibed maar dan voor ongedierte. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 12 februari 2022 Geplaatst: 12 februari 2022 Ik was de zakken potgrond nog wel dicht, vergeten voor de winter naar binnen te halen. Ze hebben dus een aantal nachten vorst gehad, gevolg, nul ongedierte. Voor herhaling vatbaar. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.