Karietje Geplaatst: 12 februari 2022 Geplaatst: 12 februari 2022 Ik ga dadelijk met mijn schoonvader en de remorque om compost voor de serre rijden, nu kan ik echter kiezen uit onderstaande soorten... – Groencompost – Mengcompost (gemengd organisch bodemverbeterend middel, rijk aan organische stof) – landbouw champost ookwel champignoncompost genaamd welke zouden jullie nemen? De serre grond is nooit bewerkt geweest & er zit geen levend wezen in voor de moment... Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Karietje Geplaatst: 12 februari 2022 Auteur Geplaatst: 12 februari 2022 2. Bodemverbeteraars 2.1 groencompost 7,5-3,0-6,0 (NPK) 206 kg organische stof /ton 4,3 kg magnesium /ton ( MgO ) 17 kg kalk /ton ( CaO) Enkel op basis van snoeiresten en met een VLACO-label. Groencompost geeft een betere structuur aan de bodem (zwaardere gronden lichter maken). Groencompost bevat een hoog organisch-stofgehalte net als champost: neemt mineralen op en geeft deze langzaam af. Bijbemestingen zullen minder vlug uitspoelen. 14 EUR/m3 2.2 champost / champignoncompost 6,3-4,0-8,7 (NPK) 215 kg organische stof /ton 2,4kgmagnesium/ton (MgO) 0,9 kg natrium /ton ( Na2O ) 45 kg kalk /ton ( CaO) Op gronden met een lage pH werkt champost corrigerend. 60% v/d organische stof is na 1 jaar nog in de grond aanwezig. Dankzij de warmtebehandeling is champost vrij van allerhande ziekten, onkruiden en aaltjes. 15 eur/m3 2.3 mengcompost Gemengd organisch bodemverbeterend middel, *rijk aan organische stof (*favv >22% org. stof). Hierdoor is dit de ideale compost voor onder gazons. Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
weknow Geplaatst: 12 februari 2022 Geplaatst: 12 februari 2022 54 minuten geleden, Karietje zei: – Groencompost Deze. Zal ook de goedkoopste zijn. Champost heeft hoge PHwaarde Dat tweede mengspul klinkt me als een ondefinieeerbaar mengsel in de oren. De groencompost heeft hetzelfde effect. Maar breng het bovenop en denk niet dat je beter doet door het in te werken!!! Dat is een fout misverstand! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
loes Geplaatst: 12 februari 2022 Geplaatst: 12 februari 2022 Bij de mengcompost staat vast niet voor niets dat het ideale compost is voor onder gazons. Quote
Karietje Geplaatst: 13 februari 2022 Auteur Geplaatst: 13 februari 2022 Groen compost gekocht w, 14 euro voor volle remorque en bovenop gelegd in de serre Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.