Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zoete aardappel poten

Alice60

Recommended Posts

Biologisch is prima maar als je na  5 weken nog helemaal niets ziet  geef ik je weinig kans meer. Maar heb je de grond wel vochtig gehouden ?  Of misschien juist te nat waardoor het deel dat onder de grond ligt is gaan rotten ? 

Je hebt in ieder geval nog ruim tijd voor een nieuwe poging.   

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

ik denk ook dat je beter een nieuwe poging doet. ik plante 30 januari een zoete aardappel voor stekjes te nemen & nu heb ik toch al surieus wat beginnende stekjes, ongeveer sinds 10 februari . 

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Wat bedoel je met opletten met water geven ?

Volgens mij heeft een zoete aardappel om mooie uitlopers te vormen 3 zaken nodig . Vocht ,warmte en licht . De zoete aardappel bewaar je best bij kamertempratuur  en  zijn geen producten nodig om deze niet te doen uitlopen (waarvoor traditionele aardappelen wel gepoederd worden) . 

Dus temperatuur mag zelfde zijn dan bewaring volgens mij. Volgens mij is belangrijkste om de zoet aardappelen te laten uitlopen juist voldoende vocht.

Moest de zoete aardappelen gevoelig zijn aan te veel vocht zou een veel gebruikte techniek om deze op te kweken toch niet zijn de knol gedeeltelijk in het water stoppen ?  Ik zou eerder zeggen opletten dat de grond niet te droog is want is eigenlijk belangrijkste factor om de zoete aardappel aan te zetten om te beginnen uit te schieten .  Want je kunt zoete aardappelen ook gewoon planten zoals gewone aardappelen en gaan ook schieten dus tot scheuten boven de grond komen hebben ze dan ook geen licht  ,licht is pas nodig om mooie scheuten te ontwikkelen en geen fillerende scheuten.

Is u probleem niet te weinig vocht als je er 2 liggen heb die niks doen en je schrik heb om deze te veel water te geven?

Zou eens proberen iets vochtiger en in zakje of zo steken dat luchtvochtigheid ook iets verhoogd .

Ze planten zou ook kunnen maar geen ervaring mee . 

https://www.detuinoptafel.com/zoete-aardappel-kweken/

Kende hem vooral van tomaten waar hij ook een boek heeft overgeschreven . Oorspronkelijk had ik een filmpje met hem er over gezien maar vind dit niet meer onmiddellijk terug