Arja Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Zijn er moestuiniers die ervaring hebben met kant en klare kweektunnels? Ik bedoel zo'n plastic kap die je over je plantjes heen zet. Ik overweeg er een paar aan te schaffen, maar ik twijfel over de kwaliteit. De tunnels van de Welkoop bijvoorbeeld zijn van transparant plastic, niet duur, maar lijken mij erg gammel. Die van Garantia zijn van gerecycled plastic, stukken duurder, maar van mijn buren hoor ik dat daar gemakkelijk stukken afbreken. Ik hoor graag jullie ervaringen. En misschien ga ik wel gewoon klooien met buizen en plastic. Is tenminste maatwerk. Quote
rorror Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Misschien tweedehands lichtkoepels een idee? 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Amrutten Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Geen ervaring met kant en klaar. Als je gaat klooien met buizen, is hoekig handiger dan rond. Want meer en regelmatigere hoogte. Zie foto. Je zult wel een buigveer moeten gebruiken, anders lukt het niet. 1 1 Quote
Jane Doe Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 (aangepast) Kant en klaar gaat denk ik jaartje mee buiten, als je geluk hebt. metalen pinnen de grond in, electrobuis op/over die pinnen schuiven en je hebt een lage tunnel die langer mee gaat. Folie en net kun je zelf uitzoeken op maat. Tenminste zo doen wij het met low tunnels. 23 februari 2022 aangepast door Jane Doe 1 Quote
speets Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Zou ik ook doen: met electrabuizen. Simpel te maken, simpel aan te passen, simpel op te slaan en vooral: makkelijker overal bij te komen dan in zo'n tunnel. En als hij kapot hagelt, koop je alleen een nieuw stuk plastic. 1 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.