disc_writes Geplaatst: 20 maart 2022 Geplaatst: 20 maart 2022 (aangepast) Ik heb thuis 4 kuikens van 6 weken oud. Gisteren ontdeckte ik bij een kuiken een grote tumor. Vandaag ben ik beter gaan kijken: ze hebben het allemaal. Ze zien verder gezond uit. De kuikens waren gevaccineerd tegen Marek, en hebben daar geen van de typische verschijnselen van. Doctor Google kon me niets vertellen, behalve misschien aviare leucose. Kan iemand me aanhand van de foto's vertellen wat voor ziekte het is? Mvg, DS 20 maart 2022 aangepast door disc_writes Quote
tielse flipje Geplaatst: 20 maart 2022 Geplaatst: 20 maart 2022 Aviaire leucose van alle kuikens op ongeveer dezelfde plaats is niet erg waarschijnlijk, bovendien zijn ze gezond. Je noemt het een "tumor". De betekenis van tumor is zwelling. En dat is het ook; een zwelling van de krop als gevolg van een gezonde eetlust. Vertrouw Dokter Google nooit! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 maart 2022 Geplaatst: 20 maart 2022 Wat voer je ze? Misschien is het voer wat te grof? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
disc_writes Geplaatst: 20 maart 2022 Auteur Geplaatst: 20 maart 2022 42 minutes ago, tielse flipje said: een gezonde eetlust @tielse flipje, Bedoel je dan dat er niets aan de hand is? Quote
disc_writes Geplaatst: 20 maart 2022 Auteur Geplaatst: 20 maart 2022 @Jorieke123, ze kregen tot 10 dagen geleden hoodzakelijk kuikenvoer, maar de dierenarts vond het te weinig. Ze wogen ook te weinig. Ze krijgen dus nu eivoer met grist, en 1 gekookte eitje per dag (alle bij elkaar, dus 1/4 per kuiken). Quote
tielse flipje Geplaatst: 20 maart 2022 Geplaatst: 20 maart 2022 Gewoon kuikenmeel geven, vreemde dierenarts.... Kuikenmeel is precies afgestemd op de behoefte van de kuikens, ik zou zeker geen eigen mengsel maken. Grit is onnodig. Nee, verder dus niets aan de hand. 1 Quote
disc_writes Geplaatst: 20 maart 2022 Auteur Geplaatst: 20 maart 2022 Ok, vanaf morgen gewone voer dan. Ik hoop dat het vanzelf gaat bijtrekken. Bedankt voor de hulp! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.