Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb thuis 4 kuikens van 6 weken oud.

Gisteren ontdeckte ik bij een kuiken een grote tumor. Vandaag ben ik beter gaan kijken: ze hebben het allemaal. Ze zien verder gezond uit.

De kuikens waren gevaccineerd tegen Marek, en hebben daar geen van de typische verschijnselen van.

Doctor Google kon me niets vertellen, behalve misschien aviare leucose. Kan iemand me aanhand van de foto's vertellen wat voor ziekte het is?

Mvg,

DS  

IMG_20220320_155218113.jpg

IMG_20220320_155228628.jpg

IMG_20220320_155247735.jpg

IMG_20220320_155258330.jpg

aangepast door disc_writes
Geplaatst:

Aviaire leucose van alle kuikens op ongeveer dezelfde plaats is niet erg waarschijnlijk, bovendien zijn ze gezond. 

Je noemt het een "tumor".  De betekenis van tumor is zwelling.

En dat is het ook; een zwelling van de krop als gevolg van een gezonde eetlust.

Vertrouw Dokter Google nooit!

Geplaatst:

@Jorieke123, ze kregen tot 10 dagen geleden hoodzakelijk kuikenvoer, maar de dierenarts vond het te weinig. Ze wogen ook te weinig.

Ze krijgen dus nu eivoer met grist, en 1 gekookte eitje per dag (alle bij elkaar, dus 1/4 per kuiken). 

Geplaatst:

Gewoon kuikenmeel geven, vreemde dierenarts....

Kuikenmeel is precies afgestemd op de behoefte van de kuikens, ik zou zeker geen eigen mengsel maken. Grit is onnodig.

Nee, verder dus niets aan de hand.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...