sasschel Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 Ik heb in mijn kas een zaaibak over de gehele lengte. de bak is zon 12 /13 cm diep. Is het mogelijk om daar ook vanuit te oogsten? bv het zaaien van groentes, daarin laten staan en daarvanuit oogsten. ik denk dan aan (pluk)sla? mini gem? radijs? kruiden? is het überhaupt mogelijk? en wat kan daar dan zoal in?? Dit is mijn eerste jaar, dus ik heb (en zal) nog wel wat vragen hebben voor jullie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 Sla, radijs en kruiden kunnen wel. En je zult de grond regelmatig moeten bijmesten of vervangen. Veel meer kan denk ik niet, aangezien de bak te ondiep is voor veel groente (bv wortels, bieten) en te klein (koolsoorten). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasschel Posted March 21, 2022 Author Share Posted March 21, 2022 Dankjewel Flup. Ik ga het proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Op 21-3-2022 om 11:49, Flup zei: Veel meer kan denk ik niet, aangezien de bak te ondiep is voor veel groente (bv wortels, bieten) Parijse worteltjes zou moeten kunnen toch, dat zijn van die bolletjes. 3 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Ik heb meerdere malen succes gehad met bos/lentje uitjes te zaaien in de langwerpige bakken. Wel watergift op warme dagen in de gaten houden. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasschel Posted March 23, 2022 Author Share Posted March 23, 2022 Rerror, ik ben dol op lenteuitjes, daar had ik ook nog niet aan gedacht. Thanks voor de tip donaldk, ik zal eens kijken odat zou passen, die happen wel lekker weg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts