Geplaatst: 15 april 20223 j Hallo, Dit jaar wil ik proberen of muismeloen iets is voor mijn tuin en werkwijze. Ook vinden we het leuk om zaad te winnen waar mogelijk en makkelijk. Wij hebben elk jaar verschillende soorten pompoen (muscat de provence, uchi kuri) en courgette in verschillende kleuren staan. Van deze weet ik dat je indien je zaad wil winnen ze zelf moet bestuiven om goede resultaten te hebben. Geld dit ook voor muismeloen, het is een onderdeel van de cucurbita dus ik vrees ervoor en wil graag zekerheid.
Geplaatst: 15 april 20223 j Ik heb de muismeloen altijd onder glas gehad, daar groeit deze toch het makkelijkst. Ook allerhande andere pompoenen, courgettes etc. op de tuin staan. Nooit bestoven maar gewoon de zaadjes uit de bewaarde meloentjes gehaald. De meloentjes blijven ook lang goed, en het zaad daarin ook. Bij de andere soorten die je noemt hoef je niet zelf te bestuiven maar je moet wel opletten dat er geen kruisbestuiving optreed. De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.